Velitelství skupiny železničního vojska - Dowództwo grupy wojsk kolejowych
Vojskový oddíl železničního vojska.
Jeho úkolem byla koordinace prací prováděných přidělenými jednotkami železničního vojska a koordinace prací drážních oddělení civilního sektoru. Byly rovněž buňkou peněžního a hospodářského zajištění podřízených jednotek.
Přidělenými podřízenými jednotkami byly:
železniční mostní roty
železniční traťové roty
železniční provozní roty
železniční mostní dílenský předvoj
V sestavě velitelství byli:
velitel jednotky
velitelský doprovod
hospodářská správa
pomocné družstvo
Podle mobilizačních tabulek mělo velitelství celkem :
5-7 důstojníků
10-15 poddůstojníků a vojínů
1 osobní automobil
1 jízdní kolo
1 vůz
2 koně
Některá velitelství obdržely dodatečně 1 osobní automobil a 1-2 motocykly.
Literatura:
Cutter, Zdzisław: Saperzy II Rzeczypospolitej, PAT, Kraków-Warszawa-Wrocław 2005
Rybka, Ryszard, Stepan, Kamil: Najlepsza broń. Plan mobilizacyjny "W" i jego ewolucja, Oficyna Wydawnicza "Adiutor", Warszawa 2010
Zarzycki, Piotr: 1 Batalion Mostów Kolejowych, Ajaks, Pruszków 2005
Zarzycki, Piotr: 2 Batalion Mostów Kolejowych, Ajaks, Pruszków 1994
Vojskový oddíl železničního vojska.
Jeho úkolem byla koordinace prací prováděných přidělenými jednotkami železničního vojska a koordinace prací drážních oddělení civilního sektoru. Byly rovněž buňkou peněžního a hospodářského zajištění podřízených jednotek.
Přidělenými podřízenými jednotkami byly:
železniční mostní roty
železniční traťové roty
železniční provozní roty
železniční mostní dílenský předvoj
V sestavě velitelství byli:
velitel jednotky
velitelský doprovod
hospodářská správa
pomocné družstvo
Podle mobilizačních tabulek mělo velitelství celkem :
5-7 důstojníků
10-15 poddůstojníků a vojínů
1 osobní automobil
1 jízdní kolo
1 vůz
2 koně
Některá velitelství obdržely dodatečně 1 osobní automobil a 1-2 motocykly.
Velitelství železničního vojska | |||||
---|---|---|---|---|---|
Číslo velitelství | Mobilizační jednotka | Mobilizační středisko | Mobilizační skupina | Termín dosažení hotovosti | Mobilizováno pro: |
11 | 2. železniční mostní prapor | Legionovo | hnědá 2 | 24 hodin | Armáda "Pomořany" |
12 | 2. železniční mostní prapor | Legionovo | hnědá 2 | 24 hodin | Armáda "Poznaň" |
13 | 2. železniční mostní prapor | Legionovo | všeobecná 1. sled | 4. den | Samostatná operační skupina "Narew" |
14 | 2. železniční mostní prapor | Legionovo | všeobecná 1. sled | 4. den | Velitelství železničního vojska v poli |
51 | 1. železniční mostní prapor | Krakov | hnědá 2 | 24 hodin | Armáda "Krakov" |
52 | 1. železniční mostní prapor | Krakov | hnědá 2 | 24 hodin | Armáda "Lodž" |
53 | 1. železniční mostní prapor | Krakov | všeobecná 1. sled | 4. den | Armáda "Modlin" |
54 | 1. železniční mostní prapor | Krakov | všeobecná 1. sled | 4. den | Velitelství železničního vojska v poli |
Literatura:
Cutter, Zdzisław: Saperzy II Rzeczypospolitej, PAT, Kraków-Warszawa-Wrocław 2005
Rybka, Ryszard, Stepan, Kamil: Najlepsza broń. Plan mobilizacyjny "W" i jego ewolucja, Oficyna Wydawnicza "Adiutor", Warszawa 2010
Zarzycki, Piotr: 1 Batalion Mostów Kolejowych, Ajaks, Pruszków 2005
Zarzycki, Piotr: 2 Batalion Mostów Kolejowych, Ajaks, Pruszków 1994