Název: Name: | VCC-1 Camillino | |
Originální název: Original Name: | VCC-1 Camillino | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | Consorzio Iveco Fiat Oto Melara, La Spezia | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.1982 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1960 - Itálie / Italy: 1760 - Saúdská Arábie / Saudi Arabia: 200 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 7 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 11600 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5041 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2686 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2032 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 406 mm | |
Pancéřování: Armour: | hliník s vrstvou ocele ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 6-válcový vodou chlazený vznětový motor Detroit Diesel Model 6V-53 | |
Výkon: Power: | 158 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | převodovka Allison TX-100 6 rychlostních stupňů vpřed a 1 vzad | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 64,4 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 550 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,68 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,61 m | |
Brodivost: Fording Depth: | obojživelné | |
Výzbroj: Armament: | kulomet M2HB ráže 12,7 mm - palebný průměr 1050 kusů nábojů kulomet ráže 7,62 mm - palebný průměr 1000 kusů nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - rychlost plavby 5 km/h - měrný tlak 0,57 kg/cm2 - měrný výkon 13,62 kW/t - objem palivové soustavy 360 l nafty | |
Zdroje: Sources: | Zdroj: Christopher F. Foss: Jane’s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5 Chris Bishop: Velká encyklopedie - Moderní vojenské zbraně, vydalo nakladatelství Svojtka v roce 2004 jako první české vydání, ISBN 80-7237-863-5 http://www.army-guide.com/eng/product163.html |
URL : https://www.valka.cz/VCC-1-Camillino-t82835#405300Verze : 0
Obrněný transportér IAFV (Infanty Armoured Fighting Vehicle) vyrobila italská firma OTOBREDA-Melara na základě licence amerického obrněného transportéru M113 americké firmy FMC. Transportér M113 je vozidlo, jehož hlavními nedostatky jsou nechráněné stanoviště střelce z kulometu ráže 12,7 mm a chybějící střílny v prostoru roje. Automobilová technická služba italské armády zpracovala návrh na přestavbu vozidla, kde se podařilo tyto nedostatky eliminovat. Firma OTOBREDA-Melara na základě těchto návrhů transportér přestavěla a dodala italské armádě do roku 1982 1760 kusů těchto vozidel. V italské armádě je OT veden pod označením VCC-1. Jinak je vozidlo též známé pod názvem Camillino. Ještě po roce 1982 dodala firma OTO-Melara 200 kusů těchto vozidel do Saudské Arábie. Tato vozidla byla na objednávku zákazníka vybavena odpalovacím zařízením Emerson pro střely TOW.
Oproti M113 A1 byla zvětšena palebná síla a původní hliníkové pancéřování na čele korby, bocích a zádi korby bylo doplněno vrstvou ocelového pancíře, pohodlnější je i prostor roje, byly doplněny střílny a pozorovací otvory pro příslušníky roje, což umožňuje vést mířenou palbu z prostoru roje jak za zastávek, tak i za pohybu vozidla.
Rozložení vozidla je následující:
- přední část korby vpravo: motor-převodový prostor,
- přední část korby vlevo: prostor řidičský a za ním velitelský,
- střední část korby napravo: prostor střelce z 12,7 mm kulometu,
- zadní část korby: bojový prostor roje
Velitel vozidla (družstva) má dispozici kupoli s periskopy. Kulomet 12,7 mm je upevněn vpravo na střední části korby v plně otočné kupoli, poskytující střelci plnou ochranu. Dovnitř skosené boky prostoru roje jsou ve své horní části vybaveny dvojicí příklopů se střílnami, nad každým z nich je umístěn periskop. Další střílna se pak nachází v zadní motoricky ovládané sklopné rampě bojového prostoru roje. Příslušníci roje využívají pro vstup a výstup z vozidla motoricky ovládané sklopné dveře typu rampy. Na stropě prostoru roje se nachází lafeta pro upevnění kulometu 7,62 mm. Zvětšení bojového prostoru roje bylo dosaženo přemístěním palivových nádrží z interiéru vozidla na zadní stěnu korby a jejich upevnění po obou stranách vstupní rampy. Odsávání zplodin vzniklých při střelbě v bojovém prostoru zabezpečují dva výkonné ventilátory, vestavěné do stropu korby. VCC-1 je plně obojživelný a ve vodě je poháněn pásy. K plavbě je vozidlo vybaveno v přední části korby vlnolamem a dvěma elektrickými čerpadly, která odsávají vodu z korby vozidla.
Verze vozidla:
VVC-2 s přídavným pancéřováním na bocích a větším počtem pozorovacích otvorů v zadní části korby,
VCC-80 vážící 20 tun a vybavené 20 mm kanónem a kulometem 7,62 mm v plně otočné dvoumístné motoricky ovládané věži.
C-13 určen pro export, vyznačuje se nízkým profilem a může být vyzbrojen různými zbraněmi dle přání odběratele kanónem 25 mm a nebo kanónem 90mm Cockerill Mk3.
Verze se střelami TOW pro armádu Saúdské Arábie.
Dále pak Italská armáda používá na podvozku tohoto vozidla instalovaný protiletadlový čtyř kanón SIDAM ráže 25mm.
Zdroj:
Christopher F. Foss: Jane′s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5
Chris Bishop: Velká encyklopedie - Moderní vojenské zbraně, vydalo nakladatelství Svojtka v roce 2004 jako první české vydání, ISBN 80-7237-863-5
http://www.army-guide.com/eng/product163.html
Verze vozidla určená pro armádu Saudské Arábie se střelami TOW
Vozidlo VCC-1 v misi IFOR
Prostor roje
Pohled do bojového prostoru
Nákres vozidla VVC-1
Oproti M113 A1 byla zvětšena palebná síla a původní hliníkové pancéřování na čele korby, bocích a zádi korby bylo doplněno vrstvou ocelového pancíře, pohodlnější je i prostor roje, byly doplněny střílny a pozorovací otvory pro příslušníky roje, což umožňuje vést mířenou palbu z prostoru roje jak za zastávek, tak i za pohybu vozidla.
Rozložení vozidla je následující:
- přední část korby vpravo: motor-převodový prostor,
- přední část korby vlevo: prostor řidičský a za ním velitelský,
- střední část korby napravo: prostor střelce z 12,7 mm kulometu,
- zadní část korby: bojový prostor roje
Velitel vozidla (družstva) má dispozici kupoli s periskopy. Kulomet 12,7 mm je upevněn vpravo na střední části korby v plně otočné kupoli, poskytující střelci plnou ochranu. Dovnitř skosené boky prostoru roje jsou ve své horní části vybaveny dvojicí příklopů se střílnami, nad každým z nich je umístěn periskop. Další střílna se pak nachází v zadní motoricky ovládané sklopné rampě bojového prostoru roje. Příslušníci roje využívají pro vstup a výstup z vozidla motoricky ovládané sklopné dveře typu rampy. Na stropě prostoru roje se nachází lafeta pro upevnění kulometu 7,62 mm. Zvětšení bojového prostoru roje bylo dosaženo přemístěním palivových nádrží z interiéru vozidla na zadní stěnu korby a jejich upevnění po obou stranách vstupní rampy. Odsávání zplodin vzniklých při střelbě v bojovém prostoru zabezpečují dva výkonné ventilátory, vestavěné do stropu korby. VCC-1 je plně obojživelný a ve vodě je poháněn pásy. K plavbě je vozidlo vybaveno v přední části korby vlnolamem a dvěma elektrickými čerpadly, která odsávají vodu z korby vozidla.
Verze vozidla:
VVC-2 s přídavným pancéřováním na bocích a větším počtem pozorovacích otvorů v zadní části korby,
VCC-80 vážící 20 tun a vybavené 20 mm kanónem a kulometem 7,62 mm v plně otočné dvoumístné motoricky ovládané věži.
C-13 určen pro export, vyznačuje se nízkým profilem a může být vyzbrojen různými zbraněmi dle přání odběratele kanónem 25 mm a nebo kanónem 90mm Cockerill Mk3.
Verze se střelami TOW pro armádu Saúdské Arábie.
Dále pak Italská armáda používá na podvozku tohoto vozidla instalovaný protiletadlový čtyř kanón SIDAM ráže 25mm.
Zdroj:
Christopher F. Foss: Jane′s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5
Chris Bishop: Velká encyklopedie - Moderní vojenské zbraně, vydalo nakladatelství Svojtka v roce 2004 jako první české vydání, ISBN 80-7237-863-5
http://www.army-guide.com/eng/product163.html
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Verze vozidla určená pro armádu Saudské Arábie se střelami TOW
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vozidlo VCC-1 v misi IFOR
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prostor roje
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pohled do bojového prostoru
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nákres vozidla VVC-1
URL : https://www.valka.cz/VCC-1-Camillino-t82835#303592Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.