Název: Name: | Tupolev Tu-2D (ANT-62) | |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-2Д (АНТ-62) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 konverze (Sn. 100714 and 100718) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.07.1944 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8316 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13340 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 15000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22,060 m | |
Délka: Length: | 14,420 m | |
Výška: Height: | 4,600 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 59,05 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 224,202 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu typ AV-5V-21A o průměru 3 600 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 930 l. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 531 km/h v 5600 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 505 km/h v 4650 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,06 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,8 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9900 m | |
Dolet: Range: | 2790 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm v kořenech křídel (po 150 nábojích), 1x pohyblivý kulomet Berezin UBT ráže 12,7 mm v zadní části pilotní kabiny, 195 nábojů, 1x pohyblivý kulomet Berezin UBT ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti, 195 nábojů a 1x pohyblivý kulomet Berezin UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti za pumovnicí, 195 nábojů. Pumová zátěž: 1 000 kg pum v pumovnici a až 3 000 kg pum na vnějších závěsnících (s přetížením). | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Již v roce 1941 vznikaly první plány na dálkovou úpravu Tupolevů Tu-2, v té době však byly upřednostněna výroba frontových bombardérů Tu-2S. V roce 1943 mohly být tyto projekty realizovány. Dva letouny Tu-2S byly v Omsku upraveny do podoby dálkových bombardérů, tovární označení obou prototypů bylo ANT-62. Úprava spočívala v instalaci křídel s větším rozpětím (recipročně s vyšší nosnou plochou), do křídel byly montovány další palivové nádrže, motory AŠ-82FN byly osazeny novými vrtulemi typu AV-5V-21A o průměru 3 600 mm. Podstatně byly zvětšena také vodorovná ocasní plocha. První prototyp byl pravděpodobně ještě čtyřmístný, druhý prototyp byl více upraven, osádka byla doplněna o druhého pilota, byly doplněny přístroje usnadňující navigaci, byla zvýšena zásoba kyslíku, další úpravy se týkaly výzbroje a úpravy pumových závěsníků. Tento prototyp se potýkal s většími technickými problémy, např. výfukové potrubí bylo mnohokrát upravováno aniž by bylo dosaženo úspěchu - po každém letu bylo propálené a horké plyny proudily na palivovou nádrž. Problémy měl také hlavní podvozek. Maximální vzletová hmotnost mohla být, v případě zkušené osádky, až 15 000 kg. Přes tyto nedostatky byl Tu-2D - ANT-62 (č. 100714?) hodnocen lépe než dálkové bombardéry Il-4 nebo Jer-2. | |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, Tupolev Aircraft since 1922, Annapolis, MD, Naval Institute Press, 1995, ISBN 1-55750-882-8. Marian Mikołajczuk, Paweł Sembrat, Samoloty Tu-2 i UTB-2 w lotnictwie polskim, Lotnictwo z Szachownicą No. 33 (3/2009). Václav Němeček, Vojenská letadla 3, 3. vydání, Vydalo: Naše vojsko Praha, 1992, ISBN 80-206-0117-1. http://www.airwar.ru/enc/bww2/tu2d.html http://aviationz.narod.ru/tech/pl/ty-2d-62.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/tu-2.html http://ram-home.com/ram-old/ant-62.html http://ww2warbirds.net/ww2htmls/tupotu2.html https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-2 http://www.aviation.ru/Tu/#2 |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-2D-t186039#542821Verze : 1
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.