Tupolev Tu-16K-26 [kód NATO: Badger-G Mod]

Tupolev Tu-16K-26 / Туполев Ту-16К-26
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-16K-26 Tupolev Tu-16K-26
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-16К-26
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
?, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.197R-DD.MM.197R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
250 konverzí Tu-16K-11-16/Tu-16KSR-2A
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1964
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
39480 kg 87039 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
75800 kg 167110 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
79000 kg 174165 lb
Rozpětí:
Wingspan:
32,99 m 108ft 2,81in
Délka:
Length:
35,20 m 115ft 5,82in
Výška:
Height:
9,85 m 32ft 3,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
164,65 m2 1772.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN Mikulin RD-3M, thrust 20988 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
43800 l 9635 Imp gal / 11571 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
900 km/h v 10000 m 559.2 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12300 m 40354 ft
Dolet:
Range:
3900 km 2423.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý

1-2x řízená střela KSR-5, KSR-2 nebo KSR-11
4000 kg pum
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg
2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg

1-2x KSR-5, KSR-2 or KSR-11 guided missile
8818 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-26-kod-NATO-Badger-G-Mod-t44864#555749 Verze : 0
Pro výlučné nesení dvojice protizemních střel typu K-26 byla vyvinuta varianta letounu Tupolev Tu-16 označená jako Tupolev Tu-16K-26. Letoun konstrukčně vycházel z typu Tu-16K-11-16 a stejně jako on měl z trupu demontovanou nádrž a kabinu operátora určenou pro obsluhu protizemní střely K-10. V přídi letounu je opět umístěna kabina navigátora a operátora zaměřovacího radiolokátoru Rubin-1 umístěného pod přídí. Tato varianta na rozdíl od předchozí varianty Tupolev Tu-16K-10-26 umožňuje nesení a svrhávání pum umístěných v pumovnici a vrací tak letounu opět možnost provádět strategické bombardování v klasickém stylu. Střely K-26 jsou umístěny na závěsech pod křídly.


Letoun Tupolev Tu-16K-26 byl do výzbroje námořního a strategického bombardovacího letectva SSSR zaváděn v polovině šedesátých let.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-26-kod-NATO-Badger-G-Mod-t44864#175755 Verze : 1
Tento letoun vystaveny v Moninu je Tu-16K, muze se jednat o variantu Tu-16K-26P nebo Tu-16KSR-2-5-11. Pod kridly jsou podveseny dve strely KSR-5.
Tupolev Tu-16K-26 [kód NATO: Badger-G Mod] -


Tupolev Tu-16K-26 [kód NATO: Badger-G Mod] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-26-kod-NATO-Badger-G-Mod-t44864#184401 Verze : 0
...
Tupolev Tu-16K-26 [kód NATO: Badger-G Mod] -


Tupolev Tu-16K-26 [kód NATO: Badger-G Mod] -


Tupolev Tu-16K-26 [kód NATO: Badger-G Mod] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-26-kod-NATO-Badger-G-Mod-t44864#184402 Verze : 0
Tupolev Tu-16K-26, v.č. 5202605 pred vchodom na leteckú základňu Engels, Rusko (Россия, Энгельс, Въезд на авиабазу ДА Энгельс) . Autor Arťom Chačaturov (Артём Хачатуров), fotografia je z októbra 2006, lietadlo je v múzeu od roku 1998.






S tou identifikáciou ako Tu-16K-26 si nie som celkom istý, môže ísť aj o Tupolev Tu-16K-11-16 alebo Tu-16K-10-26 Badger-G mod.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-26-kod-NATO-Badger-G-Mod-t44864#197558 Verze : 0
Ešte k fotke Tu-16K červená 53 - podľa údajov na www.airliners.net je lietadlo identifikované väčšinou o Tu-16K-10-26 (teda okrem Tu-16 a Tu-16K).
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-26-kod-NATO-Badger-G-Mod-t44864#197560 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více