Tupolev I-12

Туполев И-12
     
Název:
Name:
Tupolev I-12 Tupolev I-12
Originální název:
Original Name:
Туполев И-12
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1931 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
27.08.1931
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1818 kg 4008 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2405 kg 5302 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,60 m 51ft 2,16in
Délka:
Length:
9,50 m 31ft 2,01in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
30,00 m2 322.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,167 kg/m2 16.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 9Ak o výkonu 309 kW/420 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Gnome-Rhône 9Ak, power 414 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
300 km/h v 5000 m 186.4 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,7 min do 5000 m 7,7 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m 27887 ft
Dolet:
Range:
405 km 251.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x bezzákluzový kanon APK-4 ráže 76 mm Two recoilless gun Type APK-4 cal. 3 inch
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Stíhací letoun projektovaný na počátku 30. let. Jeho trup sestával ze střední trupové gondoly a ze dvojice nosníků ocasních ploch navazujících na úsek motorových gondol a podvozku. Výzbroj letounu sestávala z dvojice bezzákluzových kanonů ráže 76 mm vestavěných v dutých nosnících ocasních ploch. není známo, zda byl druhý prototyp dokončen. -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-I-12-t7461#26817 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/fww1/i12.html

Tupolev I-12 -


Tupolev I-12 -


Tupolev I-12 -


Tupolev I-12 -


Tupolev I-12 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-I-12-t7461#555373 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/i12.html

Tupolev I-12 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-I-12-t7461#555374 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více