Main Menu
User Menu

Tupolev DB-2

Туполев ДБ-2

     
Název:
Name:
Tupolev DB-2D
Originální název:
Original Name:
Туполев ДБ-2Д
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 ANT-37/DB-2
1 ANT-37bis/DB-2D
1 ANT-37bis/DB-2B
První vzlet:
Maiden Flight:
16.06.1935
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5800 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9456 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
31,001) m
Délka:
Length:
15,00 m
Výška:
Height:
3,83 m
Plocha křídla:
Wing Area:
84,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
DB-2: Gnome-Rhône 14K Mistral Major o výkonu 588 kW/800 k
DB-2D: Tumanskij M-85 o vzletovém výkonu 574 kW/780 k a výkonu 588 kW/800 k ve výšce 3850 m
DB-2B: Tumanskij M-86 o vzletovém výkonu 699 kW/950 k
třílistá stavitelná vrtule VIŠ-2
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
340 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
229 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
50002) km
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na přídi
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na hřbetě
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem


1050 kg pum v pumovnici
1000 kg pum pod křídly
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- tovární označení ANT-37, dálkový bombardér odvozený od DB-1 a SB
- sériová výroba v závodě č. 18 předčasně ukončena ve prospěch DB-3, rozestavěný první sériový kus dokončen v závodě č. 156 jako dálkový rekordní ANT-37bis Pravda


1) DB-2: 33,20 m
2) DB-2B Pravda: 7300 km
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#15105Verze : 1
MOD
Tupolev DB-2





Zdroj: http://www.aviastar.org/air/russia/ant-37.php, http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_ANT-37
Tupolev DB-2 -


Tupolev DB-2 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#375889Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html

Tupolev DB-2 - První prototyp, s dvoulistými vrtulemi.

První prototyp, s dvoulistými vrtulemi.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555508Verze : 0
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html

Tupolev DB-2 - Druhý prototyp se kromě vrtulí a motorů lišil kratším křídlem se zakrytými přechody křídla do trupu a tužšími ocasními plochami.

Druhý prototyp se kromě vrtulí a motorů lišil kratším křídlem se zakrytými přechody křídla do trupu a tužšími ocasními plochami.
Tupolev DB-2 -


Tupolev DB-2 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555509Verze : 0
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html

Tupolev DB-2 - Třetí stroj měl být původně prvním sériovým. Kromě motorů se od druhého příliš nelišil, byl ale před dokončením zbaven veškeré vojenské výstroje, dostal novou příď, palivové nádrže a byl pojmenován Rodina (Vlast).

Třetí stroj měl být původně prvním sériovým. Kromě motorů se od druhého příliš nelišil, byl ale před dokončením zbaven veškeré vojenské výstroje, dostal novou příď, palivové nádrže a byl pojmenován Rodina (Vlast).
Tupolev DB-2 -


Tupolev DB-2 - V nové podobě byl použit k rekordnímu přeletu s ženskou osádkou V. S. Grizodubová, P. D. Osipenková a M. M. Raskovová z Moskvy k osadě Kerbi na Amuru. Poté létal u Aeroflotu a Lidového komisariátu pro letecký průmysl.

V nové podobě byl použit k rekordnímu přeletu s ženskou osádkou V. S. Grizodubová, P. D. Osipenková a M. M. Raskovová z Moskvy k osadě Kerbi na Amuru. Poté létal u Aeroflotu a Lidového komisariátu pro letecký průmysl.
Tupolev DB-2 - M. M. Raskovová P. D. Osipenková a V. S. Grizodubová.

M. M. Raskovová P. D. Osipenková a V. S. Grizodubová.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555510Verze : 0
MOD