Název: Name: | Tupolev DB-2D | |
Originální název: Original Name: | Туполев ДБ-2Д | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 Závod pokusných konstrukcí, Moskva / DD.MM.1936-DD.MM.1936 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 ANT-37/DB-2 1 ANT-37bis/DB-2D 1 ANT-37bis/DB-2B | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.06.1935 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9456 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11500 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 31,001) m | |
Délka: Length: | 15,00 m | |
Výška: Height: | 3,83 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 84,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | DB-2: Gnome-Rhône 14K Mistral Major o výkonu 588 kW/800 k DB-2D: Tumanskij M-85 o vzletovém výkonu 574 kW/780 k a výkonu 588 kW/800 k ve výšce 3850 m DB-2B: Tumanskij M-86 o vzletovém výkonu 699 kW/950 k třílistá stavitelná vrtule VIŠ-2 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 340 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 229 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 50002) km | |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na přídi 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na hřbetě 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem 1050 kg pum v pumovnici 1000 kg pum pod křídly | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - tovární označení ANT-37, dálkový bombardér odvozený od DB-1 a SB - sériová výroba v závodě č. 18 předčasně ukončena ve prospěch DB-3, rozestavěný první sériový kus dokončen v závodě č. 156 jako dálkový rekordní ANT-37bis Pravda 1) DB-2: 33,20 m 2) DB-2B Pravda: 7300 km | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8. Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5. Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992. |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#15105Verze : 1
Schlange
MOD
Tupolev DB-2
Zdroj: http://www.aviastar.org/air/russia/ant-37.php, http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_ANT-37
Zdroj: http://www.aviastar.org/air/russia/ant-37.php, http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_ANT-37
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#375889Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První prototyp, s dvoulistými vrtulemi.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555508Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý prototyp se kromě vrtulí a motorů lišil kratším křídlem se zakrytými přechody křídla do trupu a tužšími ocasními plochami.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555509Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Třetí stroj měl být původně prvním sériovým. Kromě motorů se od druhého příliš nelišil, byl ale před dokončením zbaven veškeré vojenské výstroje, dostal novou příď, palivové nádrže a byl pojmenován Rodina (Vlast).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
V nové podobě byl použit k rekordnímu přeletu s ženskou osádkou V. S. Grizodubová, P. D. Osipenková a M. M. Raskovová z Moskvy k osadě Kerbi na Amuru. Poté létal u Aeroflotu a Lidového komisariátu pro letecký průmysl.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | Grizodubova, Valentina Stěpanovna |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
M. M. Raskovová P. D. Osipenková a V. S. Grizodubová.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555510Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.