Název: Name: | Tupolev DB-1 | |
Originální název: Original Name: | Туполев ДБ-1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 Voroněžský letecký závod č. 18, Voroněž / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 18 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7806 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 34,00 m | |
Délka: Length: | 13,40 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 88,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-34R o maximálním výkonu 699 kW/950 k třílistá stavitelná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 200 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | |
Dolet: Range: | 2000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4000 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet DA ráže 7,62 mm na hřbetě 1x kulomet DA ráže 7,62 mm pod trupem 1000 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - tovární označení ANT-36, bombardovací varianta ANT-25 - z 24 objednaných dokončeno 18, armádou převzato 10, ostatní použity k testům přetlakových kabin, dieselových motorů atd. | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8. Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5. Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. Němeček, Václav. Tupolev ANT-25(RD), L+K 1973/21. Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992. |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-1-t7729#555454Verze : 0
Aubi
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft30039.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fotky z kratinké služby u letectva pravděpodobně neexistují, zde je alespoň jeden z pokusných strojů s dieselovým motorem AN-1.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tupolev DB-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-1-t7729#555455Verze : 1
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.