Main Menu
User Menu

Trippel SG-6

     
Název:
Name:
Trippel SG-6
Originální název:
Original Name:
Trippel SG-6
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Bugati, Molsheim /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
cca 1000
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
1750 kg
Celková délka:
Overall Length:
4825 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1800 mm
Celková výška:
Overall Height:
1910 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
260 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Opel (vodou chladený zážihový 6-válec objemu 2.473 cm3)
Výkon:
Power:
40,5 kW při ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
95 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Rychlost plavby:
Water Speed:
14,5 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Jízdní dosah ve vodě:
Cruising Range in the Water:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Nezávislé zavěšení kol, pohon 4x4
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Trippel_SG6
https://www.valka.cz/topic/postview/40980
URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#329671Verze : 0
Obojživelný automobil vyráběn v letech 1941 – 44 v závodě Bugati v Molsheimu v Alsasku. Používán jako velitelský vůz, vyrobeno cca 1000 kusů.
Jeden zachovaný exemplář stojí v muzeu v Saumuru.

vlastní archiv

Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#40980Verze : 2
Poznáte niekto tento zázrak?


Nie som si istý, či je to vôbec nemecké vozidlo, dal som to sem len preto, lebo v ňom sedia nemecký oficieri.
Trippel SG-6 -


URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#155368Verze : 0
MOD
Nevím, nevím, jestli je to přesně tohle...
Na výše přiložené fotografii VIDÍM DVEŘE a ty TRIPPEL NEMĚL...
Ani tvar karosérie příliš neodpovídá - zvlášť ten "límec" kolem prostoru pro cestující...
Přívod chladícího vzduchu pod klapkou na přídi se mi taky moc nezdá pro Trippel...
Možná prototyp, ale tím si vůbec nejsem jistý.
URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#155488Verze : 0
V amfíbiách nie som veľmi doma a preto som si pred vložením príspevku prešiel všetky tie na válke ale ani jeden mi nepasoval. Trippelwagen som vylúčil presne pre tie paličom spomínané dvere a manžetu okolo karosérie.


Bude to zrejme niečo iné, pretože ani na stránkach, ktorých odkazy vložil kolega Tintěra sa medzi konštrukciami pána Trippela podobné vozidlo nenachádzalo. Ak som teda dobre pozeral Very Happy
URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#155509Verze : 0
MOD
Vážení,
omlouvám se, chybička se vloudila! Zaměnil jsem své poznámky mezi typy SG-6/37, SG-6/38 a SG-6/41.


Ve skutečnosti se jedná o SG-6, model 1938, výrobek firmy Opel navržený Hansem Trippelem.


Kolega Bitaxe zveřejnil bezdveřovou mutaci firmy Opel: SG-6, takzvaný model 1941.


Úplný seznam vozidel "Trippel"
mitglied.lycos.de
mitglied.lycos.de
URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#155520Verze : 0
MOD
Že by to tedy byl SG-6 Pionier??? Tomu by odpovídaly ty dveře a límec kolem prostoru osádky i tvar skla.
Jen mne mate ten počet "16 ženistů", uvedený v tabulce - řekl bych, že by to asi mohl být překlepík - víc než 6 maníků se tam prostě nevejde...
URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#155696Verze : 0
Jde opravdu o prototyp Tripela jak píše kolega Tintěra, stroj byl dost dlouho vyvíjen a původní verze měly dvířka, ty byly u pozdějších zrušeny (možná se změnila specifikace, nebo z důvodů jednodušší výroby) vozidlo ve zkouškách s VW neprokázalo nejlepší kvality (je i celkově větší) a byla proto vyrobena jen menší série cca 1000 kusů které sloužily především v SS. Tahle fotka je ze zkoušek někdy v roce 1939/40, je celkem známá.
URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#155703Verze : 0
Jen pro přesnost, Sériové vozy nebyly výrobky firmy Opel, i když používaly šestiválce této značky, výroba běžela u firmy Bugatti v Mohlsheimu kde byly vyrobeny všechny sériové kusy, Označení SG6/41 je sice hodně používané, ale reálně je zřejmě poválečné, v německých dobových zdrojích je obvykle jen SG6 nebo pouze gelandewagen trippel. Vzhledem k tomu že se starší verze nikdy nestavěly nebylo důvod zavádět do označení rok kdy byl který vyroben jako prototyp. Prototyp (prototypy) procházely poměrně značnými přestavbami a třeba zmíněný límec může být jen jednou z nich, není ani jasné zda verze "pionier" opravdu byla postavena jako nový stroj, nebo zda šlo o přestavbu již existujícího, nebo jen za záměnu s SS8 kolonial pionier. Obecně kolem vozů Trippel je toho nejasného docela dost a seriozní zdroje moc nejsou. Něco bych měl doma kolem prototypů a zkoušek mít, je to ale roztroušeno po různých knihách a je otázkou zda to stojí za to hledat Smile
URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#155706Verze : 0
Pridám nejaké fotá Tripelov SG-6. Snáď budú k téme-bodlo by presnejšie identifikovať verzie a vytvoriť samostatné témy. Resp. keď sú viaceré verzie SG-6, tak by bolo fajn rozvinúť Bitaxeho tému.
Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#155710Verze : 2
MOD
www.ebay.de

Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#160834Verze : 1
www.ebay.de

Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


Trippel SG-6 -


URL : https://www.valka.cz/Trippel-SG-6-t12365#524861Verze : 1
MOD