Název: Name: | Tokorozawa Košiki A-3 | |
Originální název: Original Name: | ? | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.02.1924 Tokorozawa Branch, Department of Supply of the Army Department of Aviation, Tokorozawa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1922-DD.02.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1924 ? | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1997 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2996 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21,010 m | |
Délka: Length: | 16,010 m | |
Výška: Height: | 5,270 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 85,09 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 35,21 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši (Hispano-Suiza 8F) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 221 kW (300 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 200 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7505 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 6 h Prototyp dálkového průzkumného letounu. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 http://www.airwar.ru/enc/other1/a3.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Tokorozawa-Kosiki-A-3-t67426#238162Verze : 0
Vláďa
MOD
Tokorozawa Košiki A-3
Stručná historie
Tento letoun lze označit jako první specializovaný strategický průzkumný letoun pro japonskou armádu. Práce na projektu začaly v únoru 1922, na tomto projektu pracovala skupina japonských inženýrů, kterou vedl Sho-sa (mjr.) Akira Macui. Projekt byl konzultován se skupinou šesti francouzských inženýrů vedených kapitánem dělostřelectva Antoine de Boyssonem, kteří v té době pobývali v Japonsku.
Navržený letoun byl dvouplošník, horní křídlo bylo nápadně šípovité a vysoko položené, konstruktéři sem umístnili palivové nádrže. Kostra letounu byla celokovová, potažená plátnem, hliníkové součásti byly dovezeny z Francie. Na spodním křídle byly instalovány dva motory Micubiši o výkonu 300 koní, jednalo se o licenční výrobu osmiválce Hispano-Suiza. Konstruktéři uvažovali o turbodmychadly přeplňovaných motorech, které mohly dle výpočtů zvýšit maximální rychlost na hodnotu 244 km/h ve výšce 5 000 m a dostup by se zvýšil až na 9 500 m. Tyto motory však nebyly k dispozici a tak se létalo jen s původními motory. Zdržení při stavbě způsobilo velké zemětřesení, které postihlo Japonsko v září 1923, dokončen byl v únoru 1924. Zalétání proběhlo počátkem léta 1924 a byly shledány závažné závady na podvozku, který prošel, po zlomení tlumiče, celkovou rekonstrukcí, kola hlavního podvozku byla potom dvojitá. Dalším problémem byly vibrace motorů, což byl důsledek chybně navrženého uložení motorů a konečně největším nedostatkem byla příliš velká hmotnost letounu, tedy nízký poměr výkonu motoru k hmotnosti letounu. Letoun byl rozebrán a vlakem dopraven do Kagamigahary, kde byly uskutečněny některé kroky k odstranění závad, některé však zůstaly neodstraněné a tak se letoun dále nevyráběl.
Stručná historie
Tento letoun lze označit jako první specializovaný strategický průzkumný letoun pro japonskou armádu. Práce na projektu začaly v únoru 1922, na tomto projektu pracovala skupina japonských inženýrů, kterou vedl Sho-sa (mjr.) Akira Macui. Projekt byl konzultován se skupinou šesti francouzských inženýrů vedených kapitánem dělostřelectva Antoine de Boyssonem, kteří v té době pobývali v Japonsku.
Navržený letoun byl dvouplošník, horní křídlo bylo nápadně šípovité a vysoko položené, konstruktéři sem umístnili palivové nádrže. Kostra letounu byla celokovová, potažená plátnem, hliníkové součásti byly dovezeny z Francie. Na spodním křídle byly instalovány dva motory Micubiši o výkonu 300 koní, jednalo se o licenční výrobu osmiválce Hispano-Suiza. Konstruktéři uvažovali o turbodmychadly přeplňovaných motorech, které mohly dle výpočtů zvýšit maximální rychlost na hodnotu 244 km/h ve výšce 5 000 m a dostup by se zvýšil až na 9 500 m. Tyto motory však nebyly k dispozici a tak se létalo jen s původními motory. Zdržení při stavbě způsobilo velké zemětřesení, které postihlo Japonsko v září 1923, dokončen byl v únoru 1924. Zalétání proběhlo počátkem léta 1924 a byly shledány závažné závady na podvozku, který prošel, po zlomení tlumiče, celkovou rekonstrukcí, kola hlavního podvozku byla potom dvojitá. Dalším problémem byly vibrace motorů, což byl důsledek chybně navrženého uložení motorů a konečně největším nedostatkem byla příliš velká hmotnost letounu, tedy nízký poměr výkonu motoru k hmotnosti letounu. Letoun byl rozebrán a vlakem dopraven do Kagamigahary, kde byly uskutečněny některé kroky k odstranění závad, některé však zůstaly neodstraněné a tak se letoun dále nevyráběl.
URL : https://www.valka.cz/Tokorozawa-Kosiki-A-3-t67426#238161Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Fotografie Kishiki A-3
Pro napsání tohoto příspěvku jsem tentokrát čerpal z jediného pramene:
http://www.airwar.ru/enc/other1/a3.html
Pro napsání tohoto příspěvku jsem tentokrát čerpal z jediného pramene:
http://www.airwar.ru/enc/other1/a3.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tokorozawa-Kosiki-A-3-t67426#238163Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.