Tačikawa LO [Thelma]

Tachikawa Type LO / 立川 ロッキード式輸送機
     
Název:
Name:
Tačikawa typ LO Tachikawa Type LO
Originální název:
Original Name:
立川 ロッキード式輸送機
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1942 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa /
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
119:
Tachikawa 64
Kawasaki 55
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
3 piloti
10 - 12 pasažérů / passengers
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4947 kg 10906 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7100 kg 15653 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7915 kg 17450 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,962 m 65ft 5,9in
Délka:
Length:
15.080 m 49ft 5,5625in
Výška:
Height:
3,485 m 11ft 5,19in
Plocha křídla:
Wing Area:
51.30 m2 552.193 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
138,46 kg/m2 28.36 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-26-I (Armádmí motor typ 99), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, nominální výkon 662 kW (900 k), vzletový výkon 625 kW (850) a 644 kW (875 k) v h= 3 600 m.
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Army Type 99 (Mitsubishi Ha-26-I), fourteen-cylinder air-cooled double-row radial engine, rated at 838 hp for take-off, 863 hp at 11,810 ft, a nominal power rating of 888 hp,
driving a three-blade varible-pitch metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
419 km/h v 3560 m 260.4 mph in 11680 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
351 km/h v m 218.0 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,2 m/s 2007.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9130 m 29954 ft
Dolet:
Range:
2200 km 1367 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3300 km 2050.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm na hřbetě trupu
One flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine gun in the dorsal turret
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
立川 ロッキード式輸送機 / Ro-shi-ki / Armádní dopravní letoun typ LO
Spojenecké kódové jméno: Thelma.


Byla to upravená licenční stavba amerického Lockheed Model 14-WG3B (G3B) Super Electra.


Na základě tohoto letounu vznikl experimentální prototyp Tačikawa SS-1.
立川 ロッキード式輸送機 / Ro-shi-ki / Army Type LO Transport
Allied code name "Thelma"


Lockheed Model 14 as Tachikawa Army type LO built under license developed.


The basic airframe was modified for experimental development of cabin pressurization in 1943 as the Tachikawa SS-1.



Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X
L+K 1/1992, str.37, Letadla 39-45
http://kgbudge.com/pwencycl/L/o/LO_Thelma.htm
http://home.att.net/~jbaugher4/a28_1.html
http://www.daveswarbirds.com/Nippon/Japanese.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-LO-Thelma-t66803#236439 Verze : 0
Tachikawa Type LO
立川 ロッキード式輸送機 / - / Thelma


Historie a vývoj:


Jedním z důležitých zahraničních zákazníků letecké továrny Lockheed bylo Japonsko, které v roce 1938 zakoupilo 20 demontovaných dopravních letadel L-14-38. Bedny s letouny byly odeslány do továrny Tachikawa Hikoki Kabushiki Kaisha, zde byly smontovány, vyzkoušeny a prodány civilní letecké společnosti Nihon Koku Yuso Kobushiki Kaisha. Dalších deset strojů dovezla letecká společnost přímo, tyto letouny potom létaly po celou dobu války mezi Čínou a Japonskem. Spojenci tyto civilní letouny nazyvali Toby.


Tachikawa Hikoki K. K. kromě nákupu dvaceti letadel zakoupila ještě práva a výrobní dokumentaci pro licenční výrobu Super Electry. V roce 1939 na základě armádní zakázky na výrobu dopravního letounu, těchto licenčních práv využívá a pro armádní letectvo staví mírně obměněnou verzi označenou Tachikawa Type LO, úpravy se týkaly motorů, letoun LO byl poháněn japonskými motory Mitsubishi Ha-26-I o shodném výkonu jako měly americké motory Wright Cyclone R-1820-G3B tj. 900 koní. Mírné úpravy se týkaly také vnitřních prostor letounu. V letech 1940 – 42 bylo celkem postaveno 119 letadel LO a to jednak mateřskou továrnou Tachikawa Hikoki K. K., která postavila 64 letouny a 55 letadel dodala továrna Kawasaki Kokuki Kogyo K. K., která na základě další armádní objednávky vyvinula vyspělejší letoun Kawasaki Ki-56, Kawasaki zde využila původní konstrukce L-14.


Se samotnými letouny Tachikawa Type LO nebylo armádní letectvo příliš nadšeno, armádním pilotům vadil dlouhý vzlet a malá přepravní kapacita. Spojenci dali těmto letounům jméno Thelma.



Použité prameny:
L+K 1/1992, str.37, Letadla 39-45
http://home.att.net/~jbaugher4/a28_1.html
http://www.daveswarbirds.com/Nippon/Japanese.htm
archiv autora

Tačikawa LO [Thelma] -


URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-LO-Thelma-t66803#236445 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více