Název: Name: | Tačikawa Ki 70 | Tachikawa Ki-70 |
Originální název: Original Name: | キ70试作司令部侦察机 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1943-DD.06.1944 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1943-DD.06.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 z celkem 3 postavených | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1943 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5895 kg | 12996 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9855 kg | 21727 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10700 kg | 23589 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,800 m | 58ft 4,78in |
Délka: Length: | 14,500 m | 47ft 6,87in |
Výška: Height: | 3,460 m | 11ft 4,21in |
Plocha křídla: Wing Area: | 43,00 m2 | 462.846 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 229,18 kg/m2 | 46.94 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-104M, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), 1 331 kW (1 810 k) v h= 2 200 m a 1 184 kW (1 610 k) v h= 6 069 m. Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček. | Mitsubishi Ha-104M, eighteen-cylinder air-cooled two-radial engine rated at 1,874 for take-off, 1,785 hp at 7,220 ft and 1,588 hp at 20,000 ft, driving a four blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 647 km/h v 5400 m1) | 402 mph in 17717 ft1) |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 490 km/h v 4000 m | 304.5 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,0 min do 5000 m | 5,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 2480 km | 1541 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v přídi 1x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm vzadu ve hřbetním střelišti. | One flexible 0.303 inch Type 89 machine-gun in nose and one flexible 0.5 inch Ho-103 in dorsal turret. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Výkonové parametry jsou pouze vypočtené a nebyly nikdy dosažené. Skutečně dosažená maximální rychlost 580 km/h v h= 4 000 m1) Ki-70 nebyl nikdy operačně nasazen a nedostal se ani do výroby, protože jeho výkony byly zklaméním. Zpravodajská služba mu přidělila kódové jméno Clara | The performance data are only calculated and were never reached. Real maximum speed 360 mph at 13.120 ft1) The Tachikawa Ki-70 "Clara" was a high speed photo reconnaissance aircraft that was only tested for the Japanese Air Force in prototype form but never fully entered production for small performance. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, rok 1987, ISBN: 0-87021-313-X L+K 13/1989, Letadla 1939-1945, Tachikawa Ki-70 http://www.daveswarbirds.com/Nippon/Japanese.html www.aviastar.org archiv autora |