Název: Name: | Tačikawa Ki-17 | Tachikawa Ki-17 |
Originální název: Original Name: | キ17九五式三型练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1944 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 560 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 618 kg | 1362 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 914 kg | 2015 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,820 m | 32ft 2,61in |
Délka: Length: | 7,850 m | 25ft 9,06in |
Výška: Height: | 3,220 m | 10ft 6,76in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,02 m2 | 280.076 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 34,6 kg/m2 | 7.10 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači Ha-12 vzduchem chlazený hvězdicový sedmi válec o výkonu 118 kW (160 k) Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 400 mm | Hitachi Ha-12 seven-cylinder air-cooled radial engine, power 158 hp, driving two-blade fixed-pitch wooden propeller of 7ft 10,48in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 150 l benzínu 19 l oleje | 33 UK gallons and 4.2 UK gallons oil |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 174 km/h v 500 m | 108.1 mph in 1640 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 140 km/h v 1000 m | 87 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,3 m/s | 649.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,0 min do 2000 m | 11,0 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4200 m | 13780 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | none |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九五式三型练习机 - Kjugošiki san-gata renšuki - „Armádní cvičný letoun typ 95 model 3“ Spojenecké kódové jméno: Cedar (Cedr) Letová vytrvalost: 3,55 h | 九五式三型练习机 - Kyugoshiki san-gata renshuki - „Army Type 95-3 Basic Grade Trainer Model A“ Allied code name was "Cedar" Endurance: 3.55 hours |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland rok 1987, ISBN: 0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Famous Airplanes of the World, Army Type 95 Trainer, No. 73 1998/11, Bunrin-Do Co. Ltd., Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog, Vydání-Svět křídel Cheb, ISBN 80-85280-26-4 www.aviastar.org www.daveswarbirds.com http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=603 archiv autora |