T26E4 Super Pershing

Medium Tank T26E4
     
Název:
Name:
T26E4 Super Pershing T26E4 Super Pershing
Originální název:
Original Name:
T26E4 Super Pershing
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Fisher Tank Arsenal, Detroit
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
25 série
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
43545 kg 96000 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
10312 mm 33 ft 10 in
Délka korby:
Hull Length:
6327 mm 20 ft 9 ⅛ in
Celková šířka:
Overall Width:
3513 mm 11 ft 6 ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
2779 mm 9 ft 1 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
437 mm 1 ft 5 ¼ in
Šířka pásu:
Track Width:
610 mm 2 ft
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.09 MPa 13.0 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
- přední horní: 101 mm, sklon 46°
- přední spodní: 76 mm, sklon 53°
- boční přední: 76 mm, sklon 0°
- boční zadní: 51 mm, sklon 0°
- zadní horní: 51 mm, sklon 10°
- zadní spodní: 19 mm, sklon 62°
- horní: 22 mm, sklon 90°
- přední spodní: 25 mm, sklon 90°
- zadní spodní: 13 mm, sklon 90°


Věž:
- štít děla: 114 mm, sklon 0°
- přední: 101 mm, sklon 0°
- boční: 76 mm, sklon 0-8°
- zadní: 76 mm, sklon 0-5°
- horní: 25 mm, sklon 90°
Hull:
- upper front: 4.0 in at 46°
- lower front: 3.0 in at 53°
- sides front: 3.0 in at 0°
- sides rear: 2.0 in at 0°
- upper rear: 2.0 in at 10°
- lower rear: 0.75 in at 62°
- top: 0.875 in at 90°
- front floor: 1.0 in at 90°
- rear floor: 0.5 in at 90°


Turret:
- gun shield: 4.5 in at 0°
- front: 4.0 in at 0°
- sides: 3.0 in at 0 to 8°
- rear: 3.0 in at 0 to 5°
- top: 1.0 in at 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Ford GAF Ford GAF
Výkon:
Power:
335.6 kW při 2600 ot/min 450 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Torqmatic, 3 rychlosti vpřed, 1 vzad Torqmatic, 3 speeds forward, 1 reverse
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
32 km/h 20 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
161 km 100 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.44 m 96 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1.17 m 46 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.22 m 48 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kaanon T15E2 ráže 90 mm (54 náb.) 90 mm Gun T15E2 (54 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
koaxiální kulomet M1919A4 ráže 7,62 mm
protiletadlový kulomet M2HB ráže 12,7 mm
kulomet M1919A4 ráže 7,62 mm v korbě
.30cal M1919A4 coaxial machine gun
.50cal M2HB AA machine gun
bow-mounted .30cal M1919A4 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hunnicutt, R. P. Pershing: A History of the Medium Tank T20 Series. Feist Publications, Berkeley 1971. ISBN: 1-112-95450-3.
http://afvdb.50megs.com/usa/m26pershing.html#T26E4
tanks-encyclopedia.com
URL : https://www.valka.cz/T26E4-Super-Pershing-t232855#644393 Verze : 0
en.wikipedia.org
commons.wikimedia.org

T26E4 Super Pershing - Nejznámější Super Pershing, 1. prototyp v podobě v jaké sloužil v Evropě. Na přední části korby a na kanonu je dodatečný předsazený pancíř pocházející z Pantheru, později ještě přibyly uši od štítu děla dozadu.

Nejznámější Super Pershing, 1. prototyp v podobě v jaké sloužil v Evropě. Na přední části korby a na kanonu je dodatečný předsazený pancíř pocházející z Pantheru, později ještě přibyly "uši" od štítu děla dozadu.
T26E4 Super Pershing - Původní podoba. První prototyp vznikl přestavbou T26E1 (druhý z T26E3) a od ostatních E4 se lišil kanonem T15E1 používajícím jednodílnou munici (T15E2 měl munici dvoudílnou, s jednodílnou s totiž v přecpané věži špatně manipulovalo).

Původní podoba. První prototyp vznikl přestavbou T26E1 (druhý z T26E3) a od ostatních E4 se lišil kanonem T15E1 používajícím jednodílnou munici (T15E2 měl munici dvoudílnou, s jednodílnou s totiž v přecpané věži špatně manipulovalo).
T26E4 Super Pershing - Sériové stroje dostaly hydropneumatické ekvilibrátory uvnitř věže a na rozdíl od prototypů tak neměly z vnějšku umístěné pružiny.

Sériové stroje dostaly hydropneumatické ekvilibrátory uvnitř věže a na rozdíl od prototypů tak neměly z vnějšku umístěné pružiny.
URL : https://www.valka.cz/T26E4-Super-Pershing-t232855#644395 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více