Supermarine Spitfire Mk.III

     
Název:
Name:
Supermarine Spitfire Mk.III Supermarine Spitfire Mk.III
Originální název:
Original Name:
Supermarine Spitfire Mk.III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd. (Supermarine Division), Eastleigh
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (serial N3297)
První vzlet:
Maiden Flight:
16.03.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.300 m 30ft 6in
Délka:
Length:
9,119 m 29ft 11in
Výška:
Height:
3,605 m 11ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,44 m2 220.0 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin XX, kapalinou chlazený dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 036 kW.
Vrtule trojlistá Rotol R.S.5/2 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 429 mm
Rolls-Royce Merlin XX, twelve-cylinder liquid-cooled vee engine rated 1,390 hp,
driving a three-blade Rotol R.S.5/2 constant-speed of the diameter 11ft 3in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
619.6 km/h v 6401 m 385 mph in 21000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm (po 300 nábojích) nebo
2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm (120 nábojů) a
4x pevmý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm (350 nábojů) nebo
4x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm
Eight fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine guns, 300 rpg or
two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, 120 rpg and
four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine guns, 350 rpg or
four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, 120 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Supermarine Type 330
- Oproti verzi Mk.I bylo přidáno pancéřování o hmotnosti 40 kg
- Později byla namontována křídla typ „C“
- Chladiče kapaliny byly větší
- Nosník křídla byl zesílen
- Supermarine Type 330
- 88 lb of additional armor plate
- Later the experimental Mk.II was fitted with "C" type or universal wing
Zdroje:
Sources:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter, An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
www.historyofwar.org
http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html
www.xs4all.nl
knowledgerush.com
archiv autora

Supermarine Spitfire Mk.III -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-III-t87830#325926 Verze : 1
Supermarine Spitfire Mk.III


Stručná historie:
Konstruktéři továrny Supermarine pojali Spitfire Mk.III jako zásadní změnu oproti původní konstrukci starších Spitfirů. Prototyp tohoto letounu, továrně označeného jako Type 330, vzlétl 16. Března 1940 a prý již na první pohled bylo vidět, že se jednalo o stroj, který byl postaven a vyladěn k vysokým výkonům.


V prvé řadě byl použit výkonný motor Rolls-Royce Merlin XX, který byl přeplňován dvourychlostním mechanicky poháněným kompresorem. Tento motor byl ovšem jednou z příčin, proč se tato verze Spitfiru nedostala do výroby, byl určen především pro stíhací Hawker Hurricany Mk.II, které by bez něj byly zastaralé, málo výkonné a tak byl těchto motorů nedostatek.


Druhým důvodem proč se „Trojka“ nedostala do výroby bylo velké množství změn, které na jednu stranu přinesly vyšší výkony a lepší vlastnosti, ale na druhou stranu by náběh nové verze způsobil, nebo mohl by způsobit citelné přerušení dodávek tolik potřebných stíhacích letadel. Změny, které byly provedeny na konstrukci letadla, bychom mohli rozdělit do dvou skupin, jednak to byly změny, kterými bylo dosaženo vysokých výkonů, sem patří: úplné zakrytí kol podvozku, zatahovací ostruhové kolečko, zmenšení rozpětí křídla na 9,30 m, pancéřové sklo bylo nainstalováno zevnitř kabiny a tím se velmi zlepšilo obtékání vzduchu okolo pilotní kabiny. Do druhé skupiny můžeme zařadit změny, které odstranily, nebo měly odstranit některé špatné vlastnosti starších Spitfirů, sem zařazuji posunutí (vyosení) kol podvozku o dva palce dopředu, tím se zmenšilo riziko přemetu letounu při přistání nebo při pojíždění na letišti s nezpevněnýmm povrchem. Dále sem můžeme zařadit konstrukci křídla, která umožnila užití různé kombinace kulometů ráže .303 a kanónů .79 in (2x 20 mm a 4x 7,7 mm nebo 4x 20 mm popř. 8x 7,7 mm), dále zesílení konstrukce motorového lože.

Královské letectvo původně objednalo jeden tisíc letadel, objednávka byla nakonec zrušena a bylo rozhodnuto, že do draků Spitfirů Mk.II bude instalován ještě výkonnější motor Merlin 45, který měl jednostupňový a jednorychlostní kompresor s příznivějšími výškovými vlastnostmi, tak vznikl slavný Spitfire Mk.V. Navržené konstrukční úpravy měly být zaváděny do výroby postupně.


Použité prameny:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Philip J. R. Moyes, Supermarine Spitfire I & II, Aircraft Profile No.41., rok 1967
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Ted Hooton, Supermarine Spitfire V, Aircraft Profile 166, Profile Publications, rok 1970.
L+K 11-13/1988, I. Hrozinka, Spitfire, (Souhrnný článek o všech letounech Spitfire)
www.aeroflight.co.uk
www.xs4all.nl
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-III-t87830#339381 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20323-3.htm

Supermarine Spitfire Mk.III - Původní podoba se zkrácenými křídly.

Původní podoba se zkrácenými křídly.
Supermarine Spitfire Mk.III -


Supermarine Spitfire Mk.III -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-Mk-III-t87830#538216 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více