Supermarine Seafire Mk.XVII

Supermarine Seafire Mk.17
     
Název:
Name:
Supermarine Seafire Mk.XVII Supermarine Seafire Mk.XVII
Originální název:
Original Name:
Supermarine Seafire Mk.XVII
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.194R Cunliffe-Owen Aircraft Ltd., Eastleigh
DD.04.1945-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1945-DD.MM.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
232:
212 Eastleigh
20 Yeovil
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - Vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - Catapult Take Off But Arested Recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2891 kg 6374 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3735 kg 8234 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.227 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9,710 m 31ft 10in
Výška:
Height:
3,480 m 11ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,48 m2 242 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
166,15 kg/m2 34.03 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Griffon VI kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V, přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem o výkonu 1 380 kW v h= 610 m.
Vrtule čtyřlistá Rotol s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 175 mm
Rolls-Royce Griffon VI, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, single-stage two-speed supercharger, rated 1,850 hp at 2,000 ft,


driving a four blade constant-speed Rotol propeller of the diameter 10ft 5in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
545 l + 150 l v trupu (v průzkumné verzi nebyla instalována)
pod křídly dvě bojové nádrže o objemu 102,5 l
120 UK gallons and 33 UK gallons in a fuselage and
two drop tanks of 22.5 UK gallons under wings
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
598.7 km/h v ? m 372 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
329.9 km/h v ? m 205 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
27,55 m/s 5423.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11125 m 36500 ft
Dolet:
Range:
1024 km 636.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, 150 nábojů na hlaveň a
4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm se zásobou 350 nábojů na hlaveň.
1x puma o hmotnosti 227 kg
2x puma o hmotnosti 113 kg (s přetížením) 8x neřízená raketa ráže 76,2 mm
Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, in the wings, 150 rpg and
four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II in the wings, 350 rpg.
Bomb load: Up to 1,000 lb bombs (One 500lb and/or two 250lb bombs or could carry eight 3in rocket projectiles, four under each wing
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Supermarine Type 386
- palubní stíhací letoun
- Některé prameny tento typ označují jako Seafire Mk.41
- Změny oproti Seafiru Mk.XV:
1.) elektroinstalace upravena na napětí 24 V
2.) u stíhacích letounů byla v trupu instalována nádrž o objemu 150 l (průzkumné letouny (FR Mk.17) zde nesly kamery F.24)
3.) trup za kabinou byl snížen. kabina byla kapkovitá (úpravou trupu se podařilo snížit hmotnost)
4.) podvozek byl upraven, byl zvýšen a zesílen (zhoršil se výhled z letounu při startu a pojíždění).
- letouny se udržely ve službě až do roku 1954
- 807. peruť operovala s tímto typem v roce 1947 v německém Lübecku jako součást britských okupačních sil
- při operacích na letadlové lodi bylo možno použít pomocné raketové motory RATOG
Supermarine Type 386

The Seafire F Mk. XVII was essentially a modified Mk XV; the most important change was the reinforced main undercarriage which used longer hydraulic suspension and a lower rebound ratio, other modifications featured a clear-view bubble canopy and an increase in fuel capacity, however this would not see service during the Second World War.
Zdroje:
Sources:
David Brown, The Spitfire That Went to Sea, Greenhill Books, London 1989. ISBN: 1-85367-039-1.
Pavel Berger a Zdeněk Svoboda, Stíhací letouny Spitfire s motorem Griffon, Naše vojsko, rok 1994, ISBN 80-206-0489-8
Jerry Scutts, Squadron/Signal, Aircraft No. 39, Spitfire in Action
www.fleetairarmarchive.net
http://www.allenaircraftresprays.co.uk/Seafire.htm
www.supermarine-spitfire.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire15.html
www.aviarmor.net
archiv autora

Supermarine Seafire Mk.XVII -


Supermarine Seafire Mk.XVII -


Supermarine Seafire Mk.XVII -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-XVII-t91390#341683 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20541.htm

Supermarine Seafire Mk.XVII -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-XVII-t91390#538674 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire15.html

Supermarine Seafire Mk.XVII -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-XVII-t91390#538677 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více