Název: Name: | Supermarine Seafire F Mk.III | |
Originální název: Original Name: | Supermarine Seafire F Mk.III | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil DD.MM.1943-DD.MM.194R Cunliffe-Owen Aircraft Ltd., Eastleigh | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1263 (všech Seafirů Mk.III dohromady) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2814 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3221 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3465 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,227 m | |
Délka: Length: | 9,119 m | |
Výška: Height: | 3,490 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,48 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 143,27 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 55, kapalinou chlazený dvanáctiválec, přeplňovaný jednostupňovým jednorychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 884 kW, bojový výkon 1 096 kW v h= 2 820 m při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,103 baru (1,09 atm). Vrtule čtyřlistá Rotol R12/4F5 s konstantními otáčkami o průměru 3 276 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 386 l ve vnitřních nádržích a 136 l nebo 205 l v jedné přídavné zavěšené pod trupem a nebo 409 l v neodhazovatelné přídavné nádrži pod trupem (pro přelety). | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 564.9 km/h v 3200 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 354.1 km/h v 4572 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,15 min do 6096 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10851 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1247.2 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, s 120 nebo 145 náboji na hlaveň 4x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm s 350 náboji na hlaveň Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem nebo 2x 113 kg pumy pod křídly. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Supermarine Type 358. Verze vyrobená v největším množství, oproti předešlé verzi (Mk.II) byla největší změna v použití ručně sklápených křídel (křídlo se před kanóny sklopilo nahoru, podruhé před koncovým obloukem zase dolů). Díky tomu bylo možno umístit na letadlovou loď více strojů. Po složení křídel se šířka (nechci psát rozpětí) změnšíla na 4 100 mm. Po přibližně 150 vyrobených strojích byly merliny 55 nahrazeny motory Merlin 55M se sníženou výškovostí. Většina letadel byla také dodána s křídly se zmenšeným rozpětím. Tato verze byla označena jako Seafire L Mk.III. Start mohl být usnadněn pomocnými startovacími raketovými motory RATOG. | |
Zdroje: Sources: | Len Bachelor, Profile Publications, Profile No. 221., Supermarine Seafire (Merlins), Windsdor 1971, Book number: 032668. www.classicwarbirds.co.uk www.wwiivehicles.com http://spitfirestory.com/supermarine_seafire.html http://www.spitfires.ukf.net/home.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-III-t8653#387766Verze : 1
Vláďa
MOD
Supermarine Seafire Mk.III
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-III-t8653#80291Verze : 0
Reklama
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20541.htm
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Supermarine |
Typ letounu | Supermarine Seafire Mk.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 879. peruť FAA |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-III-t8653#538664Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.