Název: Name: | Sung-chua-ťiang-1 | |
Originální název: Original Name: | 松花江一号 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1959-DD.MM.1959 Weijian State-owned Machinery Factory, Harbin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1959-DD.MM.1959 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.09.1959 | |
Osádka: Crew: | 1 + 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1600 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,30 m | |
Délka: Length: | 8,58 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Walter Minor 4-III o startovním výkonu 77 kW/105 k dvoulistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 274 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 805 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046. ruslet.webnode.cz http://www.afwing.com/intro/58/58.htm |
URL : https://www.valka.cz/Sung-chua-tiang-1-t187890#546175Verze : 0
Aubi
MOD
V roce 1958 začaly v Číně vznikat první pokusy o domácí dopravní letoun. Byly to stroje Peking-1 Pekingského leteckého ústavu, popisovaný jako kříženec mezi Jakem 16 a de Havillandem Dove, Šou-tu-1 (Kapitál-1) pekingských Strojíren Kapitál (Čína v této době, podobně jako jiné komunistické země, milovala "revoluční" jména) podobným An-14 a konečně charbinskému Sung-chua-ťiang-1 Státních strojíren Wej-ťien ("Skvělá stavba" nebo něco podobného). Charbinské strojírny pojmenovaly svůj letoun podle místní řeky, známé u nás spíše pod ruským a mandžuským jménem Sungari. Sung-chua-ťiang-1 se od obou předchozích strojů lišil tím, že nebyl tak úplně domácí konstrukcí, ovšem na rozdíl od naprosté většiny čínské produkce té doby nebyl ani klonem ruské techniky. Šlo totiž v podstatě o okopírovaný československý lehký dopravní letoun Aero Ae-45S. Od svého vzoru se lišil hlavně podstatně upraveným trupem, který dostal novou příď se stupněným čelním sklem, a který byl protažen dopředu, aby se dovnitř vešla ještě jedna řada sedadel. Sedadla mohla být případně odstraněna a nahrazena nákladem do hmotnosti 640 kg. Zachovány zůstaly ocasní plochy, křídla i československé motory firmy Motorlet. Sung-chua-ťiang-1 poprvé vzlétl ve stejný den jako konkurenční Kapitál-1 (a rok později než Peking-1), 29. září 1959. Navzdory poměrně úspěšným testům byl ale další vývoj krátce nato vládním nařízením zastaven, snad aby se továrna mohla soustředit na méně experimentální výrobu vrtulníků Z-5, která sama o sobě, díky Velkému skoku vpřed a podobným šílenostem, vyžadovala naprosté nasazení. Čínský klon Super Aera proto skončil v jediném prototypu.
Mimochodem, na konci 70. let se Čína ještě jednou inspirovala v ČSSR. Letecký závod v Čcheng-tu v té době pracoval na cvičném proudovém letounu, který nebyl o moc více než starým dobrým Delfínem s ocasními plochami ve tvaru T nahrazenými za klasické a upraveným pro motor WP-10 o 11,8 kN. Tento stroj, pojmenovaný CJ-7, skončil kvůli oraganizačním změnám ještě ve fázi dřevěného modelu.
Mimochodem, na konci 70. let se Čína ještě jednou inspirovala v ČSSR. Letecký závod v Čcheng-tu v té době pracoval na cvičném proudovém letounu, který nebyl o moc více než starým dobrým Delfínem s ocasními plochami ve tvaru T nahrazenými za klasické a upraveným pro motor WP-10 o 11,8 kN. Tento stroj, pojmenovaný CJ-7, skončil kvůli oraganizačním změnám ještě ve fázi dřevěného modelu.
URL : https://www.valka.cz/Sung-chua-tiang-1-t187890#546178Verze : 3
Aubi
MOD
Reklama
https://kknews.cc/zh-my/military/g3v8kjy.html
https://www.afwing.com/intro/58/58.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sung-chua-tiang-1-t187890#546176Verze : 2
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.