Název: Name: | Suchoj Su-39 | |
Originální název: Original Name: | Суxoй Су-39 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1991-DD.MM.1991 Moskevský strojírenský závod P. A. Suchoje, Moskva / DD.MM.1995-DD.MM.1998 OAO Ulan-Udenský letecký závod, Ulan-Ude | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1991-DD.MM.1998 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Moskva: 2 konverze Su-25T Ulan-Ude: 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.02.1991 T-8TM-1 15.08.1995 T-8TM-3 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10470 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16990 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 20500 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,36 m | |
Délka: Length: | 15,33 m | |
Výška: Height: | 5,20 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,10 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 681,06 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gavrilov R-195 o tahu 42,17 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4890 l 4x 800 l přídavná nádrž nebo 2x 1150 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 950 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 400 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2500 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon GŠ-30-2 ráže 30 mm, 250 nábojů 2000-6000? kg podvěšené výzbroje: 2x 8 9K121 Vichr 4x Ch-25ML 2x Ch-29L 2x Ch-29T 2x Ch-31P 2x Ch-31A 4x Ch-35 2x Ch-58 2x R-60/R-60M 2x R-73 4x R-27R/R-27T 4x R-77 8x raketnice UB-32A s 32 neřízenými raketami S-5 ráže 57 mm 8x raketnice B-8M s 20 neřízenými raketami S-8 ráže 80 mm 8x raketnice B-13L s 5 neřízenými raketami S-13 ráže 122 mm 8x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm 8x neřízená raketa S-25 ráže 340 mm 8x 500kg puma 32x 100kg puma 4x pouzdro SPPU-22-01 s kanonem GŠ-23L 4x pouzdro SPPU-678 s kanonem GŠ-30-1 4x submuniční kontejner KMGU-2 ... | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Sukhoi Su-25: The Soviet Union's Tank-Buster. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-254-3. Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Штурмовик Су-25 Грач - бронированный наследник Ил-2. Яуза, Москва 2011. ISBN 978-5-699-50301-8. Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5. Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-39-kod-NATO-Frogfoot-C-t756#20108Verze : 1
Letoun původně označovaný Su-25TM. Jde o zdokonalený letoun Su-25T přičemž za základ je použit modifikovaný prototyp T8-M3. Do letoun jsou zabudované další elektronické systémy určené především pro podporu podvěšené výzbroje a výstroje.
Původní podvěsný kontejner Merkurij je nahrazen v letounu integrovaným systém Chod (jeho vývoj byl ovšem zastaven v roce 1994). Co se dalších kontejnerů týče, letoun může mít podvěšen radiolokační kontejner Kinžal (vývoj také zastaven), radiolokační RPLK Kopjo-25, kontejnery pro radioelektronický boj MSP-410 Omul (tyto kontejnery se podvěšují na vnější křídelní závěsníky určené původně pro rakety R-60. Za podvěsné kontejnery lze považovat také bloky B-13L obsahující klamné cíle S-13ALC.
Podvěsná výzbroj odpovídá standardu Su-25T přičemž jediný rozdíl je v možnosti nést na upravených závěsnících protiletadlové řízené střely R-73, R-77, R-27 (R-27R a R-27ER) a protilodní Ch-31 a Ch-35.
Výroba byla zahájena v roce 1991. Z finančních důvodů byla produkce po zhotovení velmi malého počtu letadel na konci 90. let ukončena ve prospěch levnější modernizace Su-25SM. Ze zahraničních zákazníků o letoun projevilo zájem Bulharsko, které jimi chtělo kompenzovat ruský dluh.
Původní podvěsný kontejner Merkurij je nahrazen v letounu integrovaným systém Chod (jeho vývoj byl ovšem zastaven v roce 1994). Co se dalších kontejnerů týče, letoun může mít podvěšen radiolokační kontejner Kinžal (vývoj také zastaven), radiolokační RPLK Kopjo-25, kontejnery pro radioelektronický boj MSP-410 Omul (tyto kontejnery se podvěšují na vnější křídelní závěsníky určené původně pro rakety R-60. Za podvěsné kontejnery lze považovat také bloky B-13L obsahující klamné cíle S-13ALC.
Podvěsná výzbroj odpovídá standardu Su-25T přičemž jediný rozdíl je v možnosti nést na upravených závěsnících protiletadlové řízené střely R-73, R-77, R-27 (R-27R a R-27ER) a protilodní Ch-31 a Ch-35.
Výroba byla zahájena v roce 1991. Z finančních důvodů byla produkce po zhotovení velmi malého počtu letadel na konci 90. let ukončena ve prospěch levnější modernizace Su-25SM. Ze zahraničních zákazníků o letoun projevilo zájem Bulharsko, které jimi chtělo kompenzovat ruský dluh.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-39-kod-NATO-Frogfoot-C-t756#169390Verze : 3
Reklama
foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-39-kod-NATO-Frogfoot-C-t756#20109Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.