Main Menu
User Menu
Reklama

Suchoj Su-39 [kód NATO: Frogfoot-C]

Sukhoi Su-39 / Суxoй Су-39

     
Název:
Name:
Suchoj Su-39
Originální název:
Original Name:
Суxoй Су-39
Kategorie:
Category:
bitevní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1991-DD.MM.1991 Moskevský strojírenský závod P. A. Suchoje, Moskva /
DD.MM.1995-DD.MM.1998 OAO Ulan-Udenský letecký závod, Ulan-Ude
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1991-DD.MM.1998
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Moskva: 2 konverze Su-25T
Ulan-Ude: 2
První vzlet:
Maiden Flight:
04.02.1991 T-8TM-1
15.08.1995 T-8TM-3
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10470 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16990 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
20500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,36 m
Délka:
Length:
15,33 m
Výška:
Height:
5,20 m
Plocha křídla:
Wing Area:
30,10 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
681,06 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gavrilov R-195 o tahu 42,17 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4890 l
4x 800 l přídavná nádrž nebo
2x 1150 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
950 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-30-2 ráže 30 mm, 250 nábojů


2000-6000? kg podvěšené výzbroje:
2x 8 9K121 Vichr
4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T
2x Ch-31P
2x Ch-31A
4x Ch-35
2x Ch-58
2x R-60/R-60M
2x R-73
4x R-27R/R-27T
4x R-77
8x raketnice UB-32A s 32 neřízenými raketami S-5 ráže 57 mm
8x raketnice B-8M s 20 neřízenými raketami S-8 ráže 80 mm
8x raketnice B-13L s 5 neřízenými raketami S-13 ráže 122 mm
8x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
8x neřízená raketa S-25 ráže 340 mm
8x 500kg puma
32x 100kg puma
4x pouzdro SPPU-22-01 s kanonem GŠ-23L
4x pouzdro SPPU-678 s kanonem GŠ-30-1
4x submuniční kontejner KMGU-2
...
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Sukhoi Su-25: The Soviet Union's Tank-Buster. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-254-3.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Штурмовик Су-25 Грач - бронированный наследник Ил-2. Яуза, Москва 2011. ISBN 978-5-699-50301-8.
Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-39-kod-NATO-Frogfoot-C-t756#20108Verze : 1
Letoun původně označovaný Su-25TM. Jde o zdokonalený letoun Su-25T přičemž za základ je použit modifikovaný prototyp T8-M3. Do letoun jsou zabudované další elektronické systémy určené především pro podporu podvěšené výzbroje a výstroje.


Původní podvěsný kontejner Merkurij je nahrazen v letounu integrovaným systém Chod (jeho vývoj byl ovšem zastaven v roce 1994). Co se dalších kontejnerů týče, letoun může mít podvěšen radiolokační kontejner Kinžal (vývoj také zastaven), radiolokační RPLK Kopjo-25, kontejnery pro radioelektronický boj MSP-410 Omul (tyto kontejnery se podvěšují na vnější křídelní závěsníky určené původně pro rakety R-60. Za podvěsné kontejnery lze považovat také bloky B-13L obsahující klamné cíle S-13ALC.
Podvěsná výzbroj odpovídá standardu Su-25T přičemž jediný rozdíl je v možnosti nést na upravených závěsnících protiletadlové řízené střely R-73, R-77, R-27 (R-27R a R-27ER) a protilodní Ch-31 a Ch-35.


Výroba byla zahájena v roce 1991. Z finančních důvodů byla produkce po zhotovení velmi malého počtu letadel na konci 90. let ukončena ve prospěch levnější modernizace Su-25SM. Ze zahraničních zákazníků o letoun projevilo zájem Bulharsko, které jimi chtělo kompenzovat ruský dluh.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-39-kod-NATO-Frogfoot-C-t756#169390Verze : 3
foto
Suchoj Su-39 [kód NATO: Frogfoot-C] -


Suchoj Su-39 [kód NATO: Frogfoot-C] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-39-kod-NATO-Frogfoot-C-t756#20109Verze : 0