Název: Name: | Suchoj Su-3 | |
Originální název: Original Name: | Сухой Су-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.04.1941 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk / | |
Období výroby: Production Period: | 17.01.1941-DD.04.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2496 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2992 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,100 m | |
Délka: Length: | 8,420 m | |
Výška: Height: | 2,710 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 166,22 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec, přeplňovaný dvěma turbokompresory TK-2, vzletový výkon 809 kW ( 1 100 k). Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-61. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 340 l + 200 l v přídavné nádrži pod levým křídlem | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 638 km/h v 10000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 570 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,1 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11900 m | |
Dolet: Range: | 700 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule se 190 náboji a 2x pevný synchronizovaný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem po 900 nábojích. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Prototyp výškového stíhače. | |
Zdroje: Sources: | Vladimir Antonov, Yefim Gordon and others, OKB Sukhoi, Leicester, Midland, 1996, ISBN 1-85780-012-5 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 www.aviarmor.net http://www.sukhoi.org/eng/planes/museum/su1_3/ school415.narod.ru http://www.sukhoi.org/planes/museum/su1_3/ http://www.airwar.ru/enc/fww2/su3.html |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-3-t724#116376Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie:
V roce 1941 se charkovský letecký závod musel přesunout do města Novosibirsk, prototyp Su-1 byl zničen v Charkově a tak byl druhý, pozměněný prototyp postaven pod označením I-360 nebo také Su-3. Hlavním konstruktérem byl P. D. Grušin, původně měl tento stroj pohánět výkonný motor M-106, ale protože tento motor nebyl stále k dispozici, musela být použita pohonná jednotka ze staršího Su-1 – motor Klimov M-105P přeplňovaný dvojicí turbokompresorů TK-2. Jeden zásadní rozdíl mezi oběma letouny však byl v křídlech – Su-3 měl zmenšené rozpětí křídel a tím byla o 2 m2 zmenšena i nosná plocha. Další změny byly v použitých chladičích vody i oleje a v jejich kapotování. Suchoj Su-3 nebyl příliš úspěšným strojem, turbokompresory nebyly spolehlivé a pokud létal s odpojenými turbokompresory, potom byl výkon letounu spíše podprůměrný. Po několika provedených zkušebních letech ukončen.
Použité prameny:
Vladimir Antonov, Yefim Gordon and others, OKB Sukhoi, Leicester, Midland, 1996, ISBN 1-85780-012-5
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.sukhoi.org/planes/museum/su1_3/
http://www.airwar.ru/enc/fww2/su3.html
V roce 1941 se charkovský letecký závod musel přesunout do města Novosibirsk, prototyp Su-1 byl zničen v Charkově a tak byl druhý, pozměněný prototyp postaven pod označením I-360 nebo také Su-3. Hlavním konstruktérem byl P. D. Grušin, původně měl tento stroj pohánět výkonný motor M-106, ale protože tento motor nebyl stále k dispozici, musela být použita pohonná jednotka ze staršího Su-1 – motor Klimov M-105P přeplňovaný dvojicí turbokompresorů TK-2. Jeden zásadní rozdíl mezi oběma letouny však byl v křídlech – Su-3 měl zmenšené rozpětí křídel a tím byla o 2 m2 zmenšena i nosná plocha. Další změny byly v použitých chladičích vody i oleje a v jejich kapotování. Suchoj Su-3 nebyl příliš úspěšným strojem, turbokompresory nebyly spolehlivé a pokud létal s odpojenými turbokompresory, potom byl výkon letounu spíše podprůměrný. Po několika provedených zkušebních letech ukončen.
Použité prameny:
Vladimir Antonov, Yefim Gordon and others, OKB Sukhoi, Leicester, Midland, 1996, ISBN 1-85780-012-5
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.sukhoi.org/planes/museum/su1_3/
http://www.airwar.ru/enc/fww2/su3.html
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-3-t724#459860Verze : 0
Vláďa
MOD
...
(Suchoj.com)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Suchoj.com)
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-3-t724#21605Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Mám ještě jednu fotografii
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-3-t724#116377Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.