Suchoj Su-25K [kód NATO: Frogfoot-A]

Sukhoi Su-25K / Суxoй Су-25К

     
Název:
Name:
Suchoj Su-25K
Originální název:
Original Name:
Суxoй Су-25К
Kategorie:
Category:
bitevní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1984-DD.MM.1989 Tbiliský letecký závod G. Dimitrova, Tbilisi /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.1989
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
180?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9315 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14600 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
17600 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,36 m
Délka:
Length:
15,36 m
Výška:
Height:
5,20 m
Plocha křídla:
Wing Area:
30,10 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Tumanskij R-95Š o tahu 40,21 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3660 l
4x 800 l přídavná nádrž nebo
2x 1150 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
950 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
495 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1950 km
Výzbroj:
Armament:
1x kanon GŠ-30-2 ráže 30 mm, 250 nábojů

1400-4400 kg podvěšené výzbroje:
4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x R-60/R-60M
8x raketnice UB-32A s 32 neřízenými raketami S-5 ráže 57 mm
8x raketnice B-8M s 20 neřízenými raketami S-8 ráže 80 mm
8x raketnice B-13L s 5 neřízenými raketami S-13 ráže 122 mm
8x neřízená raketa S-24 ráže 240 mm
8x neřízená raketa S-25 ráže 340 mm
8x 500kg puma
32x 100kg puma
4x pouzdro SPPU-22-01 s kanonem GŠ-23L
4x submuniční kontejner KMGU-2
...
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Sukhoi Su-25: The Soviet Union's Tank-Buster. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-254-3.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Штурмовик Су-25 Грач - бронированный наследник Ил-2. Яуза, Москва 2011. ISBN 978-5-699-50301-8.
Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25K-kod-NATO-Frogfoot-A-t746#561158Verze : 0
MOD
Suchoj Su-25K




Exportní verze základního modelu Su-25. Do výroby vstoupila roku 1984 kdy se o letoun Su-25 začaly intenzivně zajímat zahraniční letectva východního bloku.


Externích odlišností oproti základnímu modelu Su-25 mnoho není. Jako nejmarkantnější lze zmínit starší tříprvkovou anténu výstražného systému SRO-2 (sovětské letouny používaly novější trojúhelníkové provedení). Další externí změnou je výměna původních výmetnic klamných cílů ASO-2 typem ASO-2V s větší kapacitou (sovětské Su-25 tuto změnu měly kompenzovánu výmetnicemi na zadní části motorových gondol,které žádné exportní letouny nenesly).


Interními změnami bylo především přizpůsobení vnitřního vybavení přání budoucího majitele. Opět zde byla uplatněna technologie záměnných systémů pro jednotlivé letouny (poprvé OKB Suchoj použita u letounu Su-17/20/22). Letouny Su-25K, které létaly v ČSSR byly prakticky identické se základním provedením.


Uživateli letounů Su-25K se stala ČSSR (36 letounů, 1984), Bulharsko (36 letounů, 1985-1986), Irák (přes 90 letounů, 1985-1987), KLDR (34 letounů, 1987-1989) a Angola (14 letounů, 1988-1989). Zvláštním uživatelem letounů Su-25K je Irán, který svých 7 letounů Su-25K získal při evakuaci Iráckého letectva v roce 1991 v průběhu operace Pouštní bouře. Letouny byly po přistání zabaveny a do Iráku se již nevrátily. V současnosti by již měly být vyřazeny z provozu.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25K-kod-NATO-Frogfoot-A-t746#168580Verze : 0
Su-25K v Leteckém muzeu v Košicích (vlastní foto)




URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25K-kod-NATO-Frogfoot-A-t746#228537Verze : 0
MOD
9013


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-25K-kod-NATO-Frogfoot-A-t746#248465Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!