Název: Name: | Suchoj Su-13 | |
Originální název: Original Name: | Cухой Су-13 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1948-DD.MM.1948 Moskevský letecký závod č. 134, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1948-DD.MM.1948 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 nedokončený / unfinished | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4055 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6436 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7036 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,80 m | |
Délka: Length: | 10,93 m | |
Výška: Height: | 3,78 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | RD-500 o tahu 15,6 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2195 l 670 l v přídavných nádržích | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 960 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,5 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 1550 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2000 km | |
Výzbroj: Armament: | 3x kanon N-37 ráže 37 mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - práce byly zastaveny ve prospěch MiG-15 v době, kdy bylo dokončena pouze část křídla | |
Zdroje: Sources: | Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5. Gordon, Yefim. Early Soviet Jet Fighters. Midland Punlishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-139-3. V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68 ruslet.webnode.cz http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-13-t737#289261Verze : 1
Suchoj Su-13
(Истребитель-перехватчик)
Práce na novém letounu označovaném Su-13 byly zahájeny někdy v polovině roku 1947.
Jednalo se o experimentální (stíhací) letoun, navazující na Su-11.
Hlavním rozdílem oproti Su-11 mělo být použití motorů RD-500 (což byla domácí varianta britských RR Derwent V s tahem 15,6 kN). Tyto motory měly být umístěny podobně, jako původní Derwenty u letounu Gloster Meteor. Nový stroj měl mít také upravené křídlo s větší nosnou plochou. Pozměněny měly být i ocasní plochy. Také se plánovalo celkové zesílení některých konstrukčních uzlů trupu. Byla plánována výroba dvou prototypů, ale dle dostupných informací byl vyroben pouze jeden (údajně dokončený z cca 92 %). Jeden prototyp měl být vyzbrojen třemi pevnými kanóny N-37 ráže 37 mm s celkovou zásobou 120 nábojů, druhý pak jedním pevným kanónem N-37 ráže 37 mm se 40 náboji a dvěma pevnými kanóny NS-23 ráže 23 mm s 200 náboji na zbraň. Není známo, že by se uvažovalo o instalaci pumových závěsníků. Jeho předchůdce (Su-11) ale pumy nést mohl (2 x 500 kg). Dá se tedy předpokládat, že případné vybavení letounu podvěsnou výzbrojí by bylo předmětem dalšího vývoje (stejně jako konečná skladba výzbroje střelecké).
Práce na tomto letounu byly ukončeny v druhé polovině roku 1948.
Zdroje k Su - 11 / 13 :
V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
archiv autora
(Истребитель-перехватчик)
Práce na novém letounu označovaném Su-13 byly zahájeny někdy v polovině roku 1947.
Jednalo se o experimentální (stíhací) letoun, navazující na Su-11.
Hlavním rozdílem oproti Su-11 mělo být použití motorů RD-500 (což byla domácí varianta britských RR Derwent V s tahem 15,6 kN). Tyto motory měly být umístěny podobně, jako původní Derwenty u letounu Gloster Meteor. Nový stroj měl mít také upravené křídlo s větší nosnou plochou. Pozměněny měly být i ocasní plochy. Také se plánovalo celkové zesílení některých konstrukčních uzlů trupu. Byla plánována výroba dvou prototypů, ale dle dostupných informací byl vyroben pouze jeden (údajně dokončený z cca 92 %). Jeden prototyp měl být vyzbrojen třemi pevnými kanóny N-37 ráže 37 mm s celkovou zásobou 120 nábojů, druhý pak jedním pevným kanónem N-37 ráže 37 mm se 40 náboji a dvěma pevnými kanóny NS-23 ráže 23 mm s 200 náboji na zbraň. Není známo, že by se uvažovalo o instalaci pumových závěsníků. Jeho předchůdce (Su-11) ale pumy nést mohl (2 x 500 kg). Dá se tedy předpokládat, že případné vybavení letounu podvěsnou výzbrojí by bylo předmětem dalšího vývoje (stejně jako konečná skladba výzbroje střelecké).
Práce na tomto letounu byly ukončeny v druhé polovině roku 1948.
Zdroje k Su - 11 / 13 :
V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-13-t737#289260Verze : 0
Reklama
Suchoj Su-13
(Истребитель-перехватчик)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
(Истребитель-перехватчик)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-13-t737#289257Verze : 0
Suchoj Su-13
(Истребитель-перехватчик)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
(Истребитель-перехватчик)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-13-t737#289258Verze : 0
Suchoj Su-13
(Истребитель-перехватчик)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
(Истребитель-перехватчик)
Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-13-t737#289259Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.