Název: Name: | Suchoj Su-11 (LK) | |
Originální název: Original Name: | Сухой Су-11 (ЛК) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.05.1947 Moskevský letecký závod č. 134, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.05.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.05.1947 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4498 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6350 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6774 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,800 m | |
Délka: Length: | 10,575 m | |
Výška: Height: | 3,720 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,24 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 286,036 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Ljulka TR-1 axiální proudový motor o tahu 13,4 kN (1 366 kp) každý | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 335 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 940 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 650 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,2 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13000 m | |
Dolet: Range: | 900 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1250 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón NS-37 v přídi, 40 granátů a 2x pevný kanón NS-23 v přídi, po 100 granátech. Pumový náklad: do 500 kg - 1x puma FAB-500 nebo 2x puma FAB-250. V případě, že byly neseny pumy byl kanón NS-37 demontován. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Vladimir Proklov, Aviacija i Kosmonavtika, Su-9, Cu-11 i sovetskij Me-262 http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html http://ru.wikipedia.org/wiki http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21543.htm http://hobbyport.ru/avia/su_9.htm http://www.aviastar.org/air/russia/su-11-1.php forum.worldofwarplanes.ru archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#487022Verze : 0
Vláďa
MOD
Suchoj Su-11
Prototyp letounu Su-11 velmi těsně navazoval na svého předchůdce Su-9, nejpodstatnějším rozdílem byla náhrada motorů RD-10 výkonnějšími motory Ljulka TR-1 o tahu 13,4 kN, jednalo se o motory čistě sovětské konstrukce. Instalace těchto motorů si vynutila použití zásadně upravené konstrukce křídla. Motory RD-10 byly zavěšeny pod křídlem, tzn., že byly podvěšeny pod nosníky křídla, motory Ljulka TR-1 měly větší průměr a tak je již nebylo možno zavěsit pod nosníky, křídlo bylo dělené a motorové gondoly byly připojeny k vnitřním částem křídla a ke gondolám byly připojeny vnější části křídel, Součástí motorových gondol byly ocelové oblouky, které jednak spojovaly oba nosníky křídel a zároveň byly součástí motorového lože. Ostatní konstrukční celky a systémy byly shodné se starším Su-9, snad jen VOP měly mírné vzepětí.
Nový letoun byl dokončen 1. května 1947, následovaly pozemní zkoušky a po nich 28. května byl letoun zalétán. Následovaly další zkušební lety a příprava na letecký den v Tušinu, zde měly být jako obvykle předvedeny prototypy bojových letounů. 3. srpna se tak stalo a nad tribunou přelétly i prototypy Su-9 a Su-11. Zkušební pilot G. M. Šijanov si však před přiblížením k Tušinu užil pumpáže obou motorů, tehdy to byl neznámý jev a pilot po přehlídce vystoupil zcela propocený.
Nedlouho po této přehlídce bylo P. O. Suchojovi sděleno rozhodnutí, že se nebude vyrábět ani Su-9 ani Su-11. Zastaveny tehdy byly i ostatní prototypy proudových stíhaček, které dnes označujeme jako první generaci.
Prototyp letounu Su-11 byl po nějakou dobu poměrně intenzivně zkoušen, Su-9 byl naopak uzemněn, oba letouny byly, společně s několika dalšími novějšími prototypy zrušeny v listopadu 1949, v té době bylo zrušeno Suchojovo OKB.
Použité prameny:
Авиация и Космонавтика. Владимир Проклов. Су-9, Су-11 и советский Ме-262
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
http://forum.worldofwarplanes.ru/index.php?/topic/
http://www.aviastar.org/air/russia/su-11-1.php
aborttakeoff.blogspot.cz
archiv autora
Prototyp letounu Su-11 velmi těsně navazoval na svého předchůdce Su-9, nejpodstatnějším rozdílem byla náhrada motorů RD-10 výkonnějšími motory Ljulka TR-1 o tahu 13,4 kN, jednalo se o motory čistě sovětské konstrukce. Instalace těchto motorů si vynutila použití zásadně upravené konstrukce křídla. Motory RD-10 byly zavěšeny pod křídlem, tzn., že byly podvěšeny pod nosníky křídla, motory Ljulka TR-1 měly větší průměr a tak je již nebylo možno zavěsit pod nosníky, křídlo bylo dělené a motorové gondoly byly připojeny k vnitřním částem křídla a ke gondolám byly připojeny vnější části křídel, Součástí motorových gondol byly ocelové oblouky, které jednak spojovaly oba nosníky křídel a zároveň byly součástí motorového lože. Ostatní konstrukční celky a systémy byly shodné se starším Su-9, snad jen VOP měly mírné vzepětí.
Nový letoun byl dokončen 1. května 1947, následovaly pozemní zkoušky a po nich 28. května byl letoun zalétán. Následovaly další zkušební lety a příprava na letecký den v Tušinu, zde měly být jako obvykle předvedeny prototypy bojových letounů. 3. srpna se tak stalo a nad tribunou přelétly i prototypy Su-9 a Su-11. Zkušební pilot G. M. Šijanov si však před přiblížením k Tušinu užil pumpáže obou motorů, tehdy to byl neznámý jev a pilot po přehlídce vystoupil zcela propocený.
Nedlouho po této přehlídce bylo P. O. Suchojovi sděleno rozhodnutí, že se nebude vyrábět ani Su-9 ani Su-11. Zastaveny tehdy byly i ostatní prototypy proudových stíhaček, které dnes označujeme jako první generaci.
Prototyp letounu Su-11 byl po nějakou dobu poměrně intenzivně zkoušen, Su-9 byl naopak uzemněn, oba letouny byly, společně s několika dalšími novějšími prototypy zrušeny v listopadu 1949, v té době bylo zrušeno Suchojovo OKB.
Použité prameny:
Авиация и Космонавтика. Владимир Проклов. Су-9, Су-11 и советский Ме-262
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
http://forum.worldofwarplanes.ru/index.php?/topic/
http://www.aviastar.org/air/russia/su-11-1.php
aborttakeoff.blogspot.cz
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#487020Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Suchoj Su-11
(Истребитель-бомбардировщик)
(Истребитель-бомбардировщик)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#21424Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Suchoj Su-11
(Истребитель-бомбардировщик)
Zdroj : www.airwar.ru
(Истребитель-бомбардировщик)
Zdroj : www.airwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#288988Verze : 0
Suchoj Su-11
(Истребитель-бомбардировщик)
Zdroj : www.airwar.ru
Střelecká výzbroj Su-11
(Истребитель-бомбардировщик)
Zdroj : www.airwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Střelecká výzbroj Su-11
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#288990Verze : 0
Reklama
Suchoj Su-11
(Истребитель-бомбардировщик)
(Истребитель-бомбардировщик)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#21423Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.