Suchoj Su-11 (1947)

Sukhoi Su-11 / Сухой Су-11

     
Název:
Name:
Suchoj Su-11 (LK)
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-11 (ЛК)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.05.1947 Moskevský letecký závod č. 134, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.05.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
28.05.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4498 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6350 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6774 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,800 m
Délka:
Length:
10,575 m
Výška:
Height:
3,720 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,24 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
286,036 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Ljulka TR-1 axiální proudový motor o tahu 13,4 kN (1 366 kp) každý
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 335 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
940 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
650 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,2 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m
Dolet:
Range:
900 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1250 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón NS-37 v přídi, 40 granátů a
2x pevný kanón NS-23 v přídi, po 100 granátech.
Pumový náklad: do 500 kg - 1x puma FAB-500 nebo 2x puma FAB-250. V případě, že byly neseny pumy byl kanón NS-37 demontován.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Vladimir Proklov, Aviacija i Kosmonavtika, Su-9, Cu-11 i sovetskij Me-262
https://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
https://ru.wikipedia.org/wiki
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21543.htm
https://hobbyport.ru/avia/su_9.htm
https://www.aviastar.org/air/russia/su-11-1.php
forum.worldofwarplanes.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#487022Verze : 0
MOD
Suchoj Su-11


Prototyp letounu Su-11 velmi těsně navazoval na svého předchůdce Su-9, nejpodstatnějším rozdílem byla náhrada motorů RD-10 výkonnějšími motory Ljulka TR-1 o tahu 13,4 kN, jednalo se o motory čistě sovětské konstrukce. Instalace těchto motorů si vynutila použití zásadně upravené konstrukce křídla. Motory RD-10 byly zavěšeny pod křídlem, tzn., že byly podvěšeny pod nosníky křídla, motory Ljulka TR-1 měly větší průměr a tak je již nebylo možno zavěsit pod nosníky, křídlo bylo dělené a motorové gondoly byly připojeny k vnitřním částem křídla a ke gondolám byly připojeny vnější části křídel, Součástí motorových gondol byly ocelové oblouky, které jednak spojovaly oba nosníky křídel a zároveň byly součástí motorového lože. Ostatní konstrukční celky a systémy byly shodné se starším Su-9, snad jen VOP měly mírné vzepětí.

Nový letoun byl dokončen 1. května 1947, následovaly pozemní zkoušky a po nich 28. května byl letoun zalétán. Následovaly další zkušební lety a příprava na letecký den v Tušinu, zde měly být jako obvykle předvedeny prototypy bojových letounů. 3. srpna se tak stalo a nad tribunou přelétly i prototypy Su-9 a Su-11. Zkušební pilot G. M. Šijanov si však před přiblížením k Tušinu užil pumpáže obou motorů, tehdy to byl neznámý jev a pilot po přehlídce vystoupil zcela propocený.


Nedlouho po této přehlídce bylo P. O. Suchojovi sděleno rozhodnutí, že se nebude vyrábět ani Su-9 ani Su-11. Zastaveny tehdy byly i ostatní prototypy proudových stíhaček, které dnes označujeme jako první generaci.


Prototyp letounu Su-11 byl po nějakou dobu poměrně intenzivně zkoušen, Su-9 byl naopak uzemněn, oba letouny byly, společně s několika dalšími novějšími prototypy zrušeny v listopadu 1949, v té době bylo zrušeno Suchojovo OKB.


Použité prameny:
Авиация и Космонавтика. Владимир Проклов. Су-9, Су-11 и советский Ме-262
https://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
https://forum.worldofwarplanes.ru/index.php?/topic/
https://www.aviastar.org/air/russia/su-11-1.php
aborttakeoff.blogspot.cz
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#487020Verze : 0
MOD
Suchoj Su-11


(Истребитель-бомбардировщик)


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#21424Verze : 0
MOD
Suchoj Su-11


(Истребитель-бомбардировщик)


Zdroj : www.airwar.ru


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#288988Verze : 0
Suchoj Su-11


(Истребитель-бомбардировщик)


Zdroj : www.airwar.ru

Střelecká výzbroj Su-11
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#288990Verze : 0
Suchoj Su-11


(Истребитель-бомбардировщик)


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-1947-t734#21423Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!