Název: Name: | Suchoj Su-1 | |
Originální název: Original Name: | Сухой Су-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.06.1940 Charkovský letecký závod č. 135, Charkov / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.06.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.06.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2495 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2875 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,500 m | |
Délka: Length: | 8,420 m | |
Výška: Height: | 2,710 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 144,75 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec, přeplňovaný dvěmi turbokompresory TK-2, vzletový výkon 809 kW ( 1 100 k). Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-61. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 340 l + 200 l v přídavné nádrži pod levým křídlem | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 641 km/h v 10000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 525 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 17,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,95 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12500 m | |
Dolet: Range: | 720 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule a 2x pevný synchronizovaný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | prototyp výškového stíhače | |
Zdroje: Sources: | Vladimir Antonov, Yefim Gordon and others, OKB Sukhoi, Leicester, Midland, 1996, ISBN 1-85780-012-5 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 https://www.sukhoi.org/eng/planes/museum/su1_3/ school415.narod.ru https://www.sukhoi.org/planes/museum/su1_3/ https://www.airwar.ru/enc/fww2/su1.html |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#116375Verze : 0
Vláďa
MOD
Suchoj Su 1
V rámci plánovanej modernizácie sovietskych leteckých síl koncom 30-tych rokov vzniklo veľké množstvo viac či menej úspešných projektov. Jedným z tých, ktoré sa nedostali do sériovej výroby, bol aj Suchoj Su 1 resp. I-330. Tento projekt vypracoval tím okolo Pavla Suchoja a bol predstavený v roku 1939. Išlo o moderný dolnoplošný výškový stíhací letún operujúci vo výškach nad 10 000 metrov. V tejto výške bola predpokladaná aj maximálna rýchlosť lietadla 641 km/h, čo by bol pre rok 1939 naozaj vynikajúci výkon. Lietadlo malo zmiešanú konštrukciu s celokovovým krídlom a s trupom z dreva potiahnutým prekližkou. Poháňal ho 12-valcový radový kvapalinou chladený motor Klimov M-105P o vzletovom výkone 1100 konských síl. Lietadlo bolo zalietané na jeseň roku 1940. Lenže najväčším problémom lietadla sa ukázal práve motor Klimov VK-105P, resp. jeho turbokompresor TK-2. Práve prepĺňanie prostredníctvom tohto turbokompresora nikdy nefungovalo korektne. To nedokázali zmeniť inžinieri ani počas testov začiatkom roku 1941. Preto pri viacerých letoch, lietadlo turbokompresor vôbec nemalo. Na jeseň roku 1941 bola konštrukčná kancelária evakuovaná z Moskvy do Novosibirska a v rámci presunu došlo aj k zničeniu jediného prototypu. Vďaka uvedeným problémom bol projekt zamietnutý. Suchoj však projekt úplne neopustil a v roku 1942 navrhol mierne upravené lietadlo Su 3 (I-360). To dostalo o čosi menšiu plochu krídiel a zväčšené chladiče, ale tak ako predtým tak aj v roku 1942 celá vec stroskotala práve na turbokompresore TK-2, ktorý zase nepracoval tak ako mal. Ostatne, túto problematiku Sovieti nevyriešili až do konca 2. svetovej vojny.
zdroj:
https://www.suchoj.com/bis1949/Su-1/home.shtml
https://www.aviastar.org/air/russia/su-1.php
V rámci plánovanej modernizácie sovietskych leteckých síl koncom 30-tych rokov vzniklo veľké množstvo viac či menej úspešných projektov. Jedným z tých, ktoré sa nedostali do sériovej výroby, bol aj Suchoj Su 1 resp. I-330. Tento projekt vypracoval tím okolo Pavla Suchoja a bol predstavený v roku 1939. Išlo o moderný dolnoplošný výškový stíhací letún operujúci vo výškach nad 10 000 metrov. V tejto výške bola predpokladaná aj maximálna rýchlosť lietadla 641 km/h, čo by bol pre rok 1939 naozaj vynikajúci výkon. Lietadlo malo zmiešanú konštrukciu s celokovovým krídlom a s trupom z dreva potiahnutým prekližkou. Poháňal ho 12-valcový radový kvapalinou chladený motor Klimov M-105P o vzletovom výkone 1100 konských síl. Lietadlo bolo zalietané na jeseň roku 1940. Lenže najväčším problémom lietadla sa ukázal práve motor Klimov VK-105P, resp. jeho turbokompresor TK-2. Práve prepĺňanie prostredníctvom tohto turbokompresora nikdy nefungovalo korektne. To nedokázali zmeniť inžinieri ani počas testov začiatkom roku 1941. Preto pri viacerých letoch, lietadlo turbokompresor vôbec nemalo. Na jeseň roku 1941 bola konštrukčná kancelária evakuovaná z Moskvy do Novosibirska a v rámci presunu došlo aj k zničeniu jediného prototypu. Vďaka uvedeným problémom bol projekt zamietnutý. Suchoj však projekt úplne neopustil a v roku 1942 navrhol mierne upravené lietadlo Su 3 (I-360). To dostalo o čosi menšiu plochu krídiel a zväčšené chladiče, ale tak ako predtým tak aj v roku 1942 celá vec stroskotala práve na turbokompresore TK-2, ktorý zase nepracoval tak ako mal. Ostatne, túto problematiku Sovieti nevyriešili až do konca 2. svetovej vojny.
zdroj:
https://www.suchoj.com/bis1949/Su-1/home.shtml
https://www.aviastar.org/air/russia/su-1.php
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#236786Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#116378Verze : 0
Vláďa
MOD
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#49515Verze : 0
Podľa nižšie uvedených zdrojov fotografia v predošlom príspevku patrí Suchoj Su 3 (I-360).
zdroj:
https://www.suchoj.com/bis1949/Su-1/home.shtml
https://www.aviastar.org/air/russia/su-1.php
zdroj:
https://www.suchoj.com/bis1949/Su-1/home.shtml
https://www.aviastar.org/air/russia/su-1.php
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-1-t722#236788Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.