Název: Name: | Stampe et Vertongen SV-4b | |
Originální název: Original Name: | Stampe et Vertongen SV-4b | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1940 J. Stampe et M. Vertongen, Antwerpen DD.MM.1929-DD.MM.1929 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles DD.06.1945-DD.MM.1948 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Sartrouville DD.05.1947-DD.MM.1950 Atelier Industriel de l'Air d'Alger, Alger / DD.06.1948-DD.10.1955 Constructions Aéronautiques Stampe et Renard SA, Antwerpen | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.10.1955 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Stampe et Vertongen: 6? SV-4a 40 SV-4b SNCAN: 701 SV-4b/SV-4c Algers: 150 SV-4c Stampe et Renard: 66 SV-4b | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.05.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 529 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 770 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,39 m | |
Délka: Length: | 6,80 m | |
Výška: Height: | 2,78 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,06 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | De Havilland Gipsy Major I o výkonu 97 kW/132 k, později De Havilland Gipsy Major 10 o výkonu 108 kW/147 k nebo Renault 4P-05 o výkonu 103 kW/140 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 198 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 140 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4900 m | |
Dolet: Range: | 280 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jouhaud, Reginald. Stampe SV4. Ouest-France, Rennes 1981. ISBN 2-85882-417-7. Grey, C. G., Brigman, L. Jane's All the World's Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938. Munson, Kenneth. Fighters Between the Wars 1918-39, Blandford Press, Poole 1977. ISBN 0-7137-0750-X. www.aviationsmilitaires.net |
URL : https://www.valka.cz/Stampe-et-Vertongen-SV-4-t49682#534210Verze : 0
Aubi
MOD
Stampe-Vertongen SV-4B
Stroj vznikol z typu SV-4, vyvinutého v r.1933 J. Stampem a M. Vertongenom, veteránmi 1. sv. vojny. V r.1939 bol J. Stampe na ceste vo Francúzsku, prišom zástupcom vojenského letectva predviedol SV-4. Pre Belgii bolo vyrobených 30 ks, 24 z nich bolo po vypuknutí 2. sv. vojny odoslaných do Afriky. Francúzsko prejavilo v r.1939 záujem o výrobu ďalších 300 SV-4B. Nakoľko belgický závod kapacitne nestačil dodávke vyhovieť, predali majitelia licenciu firme Farman, ktorá ale výrobu nestihla začať. V Belgicku malo byť vyrobených 50 ks, do vypuknutia vojny bolo dodaných iba 10. 9 strojov sa mali zmocniť Nemci. Označenie SV-4B (Bis) o odlišovalo od 8 SV-4 vyrobených v rokoch 1933 - 1938. Výroba bola obnovená v r.1947, stroj bol vylepšený uzavretím kokpitu a zástavbou výkonnejších motorov. Celkovo bolo po vojne vyrobených 65 ks.
Zdroje:
Stroj s uzavretým kokpitom z povojnovej produkcie. shttp://www.stampe.be/OO-EIRpic.htm
http://www.stampe.be/gwb.htm
Stroj vznikol z typu SV-4, vyvinutého v r.1933 J. Stampem a M. Vertongenom, veteránmi 1. sv. vojny. V r.1939 bol J. Stampe na ceste vo Francúzsku, prišom zástupcom vojenského letectva predviedol SV-4. Pre Belgii bolo vyrobených 30 ks, 24 z nich bolo po vypuknutí 2. sv. vojny odoslaných do Afriky. Francúzsko prejavilo v r.1939 záujem o výrobu ďalších 300 SV-4B. Nakoľko belgický závod kapacitne nestačil dodávke vyhovieť, predali majitelia licenciu firme Farman, ktorá ale výrobu nestihla začať. V Belgicku malo byť vyrobených 50 ks, do vypuknutia vojny bolo dodaných iba 10. 9 strojov sa mali zmocniť Nemci. Označenie SV-4B (Bis) o odlišovalo od 8 SV-4 vyrobených v rokoch 1933 - 1938. Výroba bola obnovená v r.1947, stroj bol vylepšený uzavretím kokpitu a zástavbou výkonnejších motorov. Celkovo bolo po vojne vyrobených 65 ks.
Zdroje:
http://users.pandora.be/sv-4b/Engels/introduc.htm
www.flymuseum.dk
http://www.airwar.ru/enc/other2/sv4.html
http://www.stampe.be/sv.htm
http://www.cofe.ru/avia/S/S-175.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Stroj s uzavretým kokpitom z povojnovej produkcie. shttp://www.stampe.be/OO-EIRpic.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.stampe.be/gwb.htm
URL : https://www.valka.cz/Stampe-et-Vertongen-SV-4-t49682#194554Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.