Main Menu
User Menu
Reklama

Sopwith Wallaby

     
Název:
Name:
Sopwith Wallaby
Originální název:
Original Name:
Sopwith Wallaby
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1919-DD.MM.1919 The Sopwith Aviation & Engineering Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1919-DD.MM.1919
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1261 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2359 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14.17 m
Délka:
Length:
9.6 m
Výška:
Height:
3.25 m
Plocha křídla:
Wing Area:
51.1 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
46.14 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 280 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
~900 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185.1 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
172.2 km/h v 1524 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
~2414 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
Sopwith (Australia) Transport Machine, Flight 19. 10. 1919.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Wallaby
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Wallaby-t65645#396788Verze : 0
MOD
Sopwith Wallaby


Tento stroj bol postavený v roku 1919 ako lietadlo s veľkým doletom pre súťaž Európa-Austrália. Bol podobnej koncepcie ako typ Atlantic. Išlo o dvojmiestny dvojplošník s rovnakým rozpätím horných aj dolných nosných plôch. Trup zo strán splošteného tvaru bol zastavaný nad dolným krídlom. Jednoduché chvostové plochy tvorili oceľové trubky potiahnuté plátnom. Lietadlo poháňal motor Rolls-Royce Eagle VIII o sile 350 koní s dvojlistou vrtuľou. Celkovo bol postavený iba jeden exemplár.

V uvedenej súťaži ho pilotovali kapitán George Matthews, veterán Gallipoliskej operácie z Južnej Austrálie, a seržant Thomas Kay, zo Spring Mount v štáte Victoria. Obaja boli zamestnancami firmy Sopwith Aviation Company. Odštartovali z Anglicka 21. októbra 1919, ale už vo Francúzsku ich zdržala hmla. V Bulharsku sa ostihli uprostred bojov a dokonca boli uväznení ako bolševici. Ako praví dobrodruhovia počkali, kým sa ich stráže strašne opili a z väzenia utiekli. V Turecku ich postihli prvé technické problémy s netesnosťou nádrže, nakoĺko nebolo inej možnosti, pomohli si vytvrdnutou žuvačkou. Napriek poškodenému motoru preleteli Sýriu a Irak. V Iráne poškodili pri pristávaní v silnom protivetre podvozok. V indickom Karáčí sa stretli s inými súťažiacimi, Rayom Parerom and Johnom Mackintoshom. Opäť sa stretli aj v Kalkate, pričom na Wallaby sa poškodila vrtuľa čo obmedzilo rýchlosť lietadla iba na 75 míľ za hodinu. Napriek viacerým technickým problémom doleteli do Rangoonu a potom do Bangkoku. V čase keď do Austrálie zostávalo menej ako 2,000 míľ, Matthews a Key havarovali na ostrove Bali. Lietadlo zostalo značne poškodené a obaja piloti boli nútený zostatok cesty absolvovať loďou. Poškodené lietadlo však tou istou loďou bolo doručené do Austrálie. O jeho ďalšom osude mi nie je nič známe (podle wiki byl přestavěn na osmimístné dopravní letadlo a provozován společností Australian Aerial Services; na fotografiích je již po přestavbě - pozn. Aubi).

zdroje:
www.britishaircraft.co.uk
www.seeingisbelieving.org.uk

Sopwith Wallaby -


Sopwith Wallaby -


URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Wallaby-t65645#233143Verze : 0