Název: Name: | Sopwith Triplane (Hispano Suiza) | |
Originální název: Original Name: | Sopwith Triplane (Hispano Suiza) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1916 podzim | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | trojplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.69 m | |
Délka: Length: | 7.06 m | |
Výška: Height: | 3.2 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Aa o výkonu 112 kW nebo Hispano-Suiza 8Ba o výkonu 149 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 193.1 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. Bruce. J. M. The Sopwith Triplane Part I, Historic Military Triplane No.16. Flight, 19.05.1957. Bruce. J. M. The Sopwith Triplane Part II, Historic Military Triplane No.16. Flight, 26.05.1957. |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Triplane-Hispano-Suiza-t65655#396797Verze : 0
Aubi
MOD
Sopwith Triplane (Hispano Suiza)
Sopwith Triplane s motorom Hispano Suiza bol projekt z roku 1916. Oproti klasickému Triplane išlo o značne upravenú konštrukciu. Boli vyrobené dva prototypy sériových čísiel N509 and N510. Prvý s motorom Hispano Suiza o výkone 150 koní, druhý s ešte výkonnejším variantom o sile 200 koní. Celkovo sa zväčšila nosná plocha skoro o 50%, tak aby sa kompenzoval zvýšený výkon motora, ale aj jeho zýšená váha. Vďaka väčšiemu motoru sa lietadlo predĺžilo, čím sa zmenilo aj jeho ťažisko. Pilotov výhľad sa značne zhoršil. Jeden z prototypov (N510) bol zničený počas testov v Eastchurch ešte v roku 1916. Druhý prototyp N509 bol testovaný dlhšiu dobu. Nakoľko sa na ňom stále prejavovaly problémy so smerovou stabilitou (vibrácie smerovky), bol 29. októbra 1917 odpísaný zo stavu. Táto úprava Triplane nesplnila základné očakávania vysokej manévrovateľnosti a zároveň zvýšenej rýchlosti, a tak logicky padlo rozhodnutie tento vývojový program zastaviť.
zdroj:
http://www.earlyaviator.com
www.theaerodrome.com
Sopwith Triplane s motorom Hispano Suiza bol projekt z roku 1916. Oproti klasickému Triplane išlo o značne upravenú konštrukciu. Boli vyrobené dva prototypy sériových čísiel N509 and N510. Prvý s motorom Hispano Suiza o výkone 150 koní, druhý s ešte výkonnejším variantom o sile 200 koní. Celkovo sa zväčšila nosná plocha skoro o 50%, tak aby sa kompenzoval zvýšený výkon motora, ale aj jeho zýšená váha. Vďaka väčšiemu motoru sa lietadlo predĺžilo, čím sa zmenilo aj jeho ťažisko. Pilotov výhľad sa značne zhoršil. Jeden z prototypov (N510) bol zničený počas testov v Eastchurch ešte v roku 1916. Druhý prototyp N509 bol testovaný dlhšiu dobu. Nakoľko sa na ňom stále prejavovaly problémy so smerovou stabilitou (vibrácie smerovky), bol 29. októbra 1917 odpísaný zo stavu. Táto úprava Triplane nesplnila základné očakávania vysokej manévrovateľnosti a zároveň zvýšenej rýchlosti, a tak logicky padlo rozhodnutie tento vývojový program zastaviť.
zdroj:
http://www.earlyaviator.com
www.theaerodrome.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Triplane-Hispano-Suiza-t65655#233198Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.