Název: Name: | Sopwith TF.1 Camel | |
Originální název: Original Name: | Sopwith TF.1 Camel | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | Boulton & Paul Ltd., Norwich / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.02.1918 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 720 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.53 m | |
Délka: Length: | 5.72 m | |
Výška: Height: | 2.59 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.46 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9J o výkonu 75 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 168 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 175.4 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4999 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný šikmo dolů střílející 7,7mm kulomet Lewis v kabině 1x pevný 7,7mm kulomet Lewis na horním křídle | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. Sopwith Camel, Windsock Datafile No.26. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 0-948414-30-8. Bruce, J. M. The Sopwith Camel, Profile No.31. Profile Publications, Windsor 1965. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. Bruce, J. M. Sopwith Camel, Historic Military Aircraft No.10. Flight 22.05.1955. http://www.airwar.ru/enc/bww1/cameltf1.html |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith TF.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B9278 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Ipswich, Stanice Královských vzdušných sil Martlesham Heath [1918-1963] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
B9278 byl postaven firmou Boulton & Paul jako standardní Camel a poté v Kingstonu upraven na prototyp TF.1. Mezi vzpěrami podvozku jsou vidět hlavně obou Lewisů.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith TF.1 Camel |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B9278 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Ipswich, Stanice Královských vzdušných sil Martlesham Heath [1918-1963] |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-TF-1-Camel-t65353#397074Verze : 0
Aubi
MOD
Sopwith T.F.1 Camel
Ku koncu roku 1917 sa neustále zvyšovala potreba opancierovaného lietadla na útoky proti pozemným cielom, nakoľko straty pri takýchto útokoch rástli. Rovnako sa hľadal ekvivalent k protivníkovým lietadlám Halberstadt CL.II a opancierovanému Junkers J.I. A tak bol Sopwith v januári 1918 požiadaný vyvinúť takéto lietadlo. Preto bol ešte v priebehu nasledujúceho mesiaca vybavený štandartný F.1 Camel prídavným pancierom a tromi guľometmi. Dostal označenie T.F.1 (Trench Fighter 1). Armáda však mierne upresnila požiadavku na lietadlo využívajúce motor Bentley B.R.2. To vyradilo z hry Camel. A tak tento typ zostal iba v jednom prototype. Avšak skúsenosti získané touto úpravou boli plne využité pri type Sopwith T.F.2 Salamander.
zdroj:
avia.russian.ee
Ku koncu roku 1917 sa neustále zvyšovala potreba opancierovaného lietadla na útoky proti pozemným cielom, nakoľko straty pri takýchto útokoch rástli. Rovnako sa hľadal ekvivalent k protivníkovým lietadlám Halberstadt CL.II a opancierovanému Junkers J.I. A tak bol Sopwith v januári 1918 požiadaný vyvinúť takéto lietadlo. Preto bol ešte v priebehu nasledujúceho mesiaca vybavený štandartný F.1 Camel prídavným pancierom a tromi guľometmi. Dostal označenie T.F.1 (Trench Fighter 1). Armáda však mierne upresnila požiadavku na lietadlo využívajúce motor Bentley B.R.2. To vyradilo z hry Camel. A tak tento typ zostal iba v jednom prototype. Avšak skúsenosti získané touto úpravou boli plne využité pri type Sopwith T.F.2 Salamander.
zdroj:
avia.russian.ee
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-TF-1-Camel-t65353#232548Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.