Main Menu
User Menu
Reklama

Sopwith Swallow

     
Název:
Name:
Sopwith Swallow
Originální název:
Original Name:
Sopwith Swallow
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1918 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1918
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
403 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
644 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8.79 m
Délka:
Length:
5.72 m
Výška:
Height:
3.1 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14.86 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône 9Ja o výkonu 82 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
182.7 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.58 min do 1981 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5639 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/swallow.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Swallow
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Swallow-t65361#397078Verze : 0
MOD
Sopwith Swallow

V roku 1918 sa objavila nad frontou nová nemecká stíhačka Fokker D.VIII. Toto lietadlo bolo jednoplošníkom v hornoplošnej konfigurácii. Preto bolo firme Sopwith zadané preskúmať uvedenú koncepciu. Sopwith však už podobné lietadlo práve vyrobil, išlo o športového lietadla Scooter. Preto sa rozhodlo o úpravy tohto lietadla. Podobne ako u typu Scooter aj u nového lietadla využili trup a chvostové plochy úspešného typu Camel. Krídlo bolo oproti predchodcovi zväčšené a posadené vyššie od trupu kvôli rozhľadu pilota. Dvojnosníkové krídlo s miernou šípovitosťou 8 stupňov bolo zpevnené zvláštnou parazólovitou konštrukciou. Naprv sa lietadlo označilo ako Sopwith Monoplane No 2. Avšak nakoľko malo ísť o palubnú stíhačku pre novopostavenú lietadlovú loď Furios, armáda zvolila meno Swallow (lastovička). Výzbroj tvorili 2 guľomety Vickers ráže 7,7mm, ktoré boli ďalej od seba takže už nevytvárali hrb charakteristický pre Camel. Poháňal ho dostupný rotačný motor Le Rhone 9J (o výkone 110 koní). Harry Hawker (ktorý bol aj iniciátorom celej myšlienky) ho zalietal v septembri 1918 a 29. októbra bol k dispozícii v Martlesham Heath na oficiálne armádne testy. Tu dostalo vojenský ochranný náter a sériové číslo B9276. Následne bolo skúšané pristávanie a vzlety na palube lietadlovej lode (pravdepodobne HMS Argus). Neskôr nasledovali výkonnostné testy, avšak počas nich sa vyskytol zásadný problém s palivovým systémom a načas museli byť prerušené. Po revízii motora sa testy obnovili, avšak po skončení 1. svetovej vojny sa záujem o toto lietadlo stratil. A tak bol začiatkom roku 1920 jediný prototyp zošrotovaný.

zdroj:
avia.russian.ee
L+K 11/2007

Sopwith Swallow -


Sopwith Swallow -


URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Swallow-t65361#232599Verze : 0
Trojpohľadový náčrt


zdroj: L+K 11/2007
Sopwith Swallow -


URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Swallow-t65361#235953Verze : 0