Název: Name: | Sopwith Swallow | |
Originální název: Original Name: | Sopwith Swallow | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1918 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 403 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 644 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.79 m | |
Délka: Length: | 5.72 m | |
Výška: Height: | 3.1 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14.86 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9Ja o výkonu 82 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 182.7 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5.58 min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5639 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,7mm kulomet Vickers | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. http://www.airwar.ru/enc/fww1/swallow.html http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Swallow www.aviastar.org |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Swallow-t65361#397078Verze : 0
Aubi
MOD
Sopwith Swallow
V roku 1918 sa objavila nad frontou nová nemecká stíhačka Fokker D.VIII. Toto lietadlo bolo jednoplošníkom v hornoplošnej konfigurácii. Preto bolo firme Sopwith zadané preskúmať uvedenú koncepciu. Sopwith však už podobné lietadlo práve vyrobil, išlo o športového lietadla Scooter. Preto sa rozhodlo o úpravy tohto lietadla. Podobne ako u typu Scooter aj u nového lietadla využili trup a chvostové plochy úspešného typu Camel. Krídlo bolo oproti predchodcovi zväčšené a posadené vyššie od trupu kvôli rozhľadu pilota. Dvojnosníkové krídlo s miernou šípovitosťou 8 stupňov bolo zpevnené zvláštnou parazólovitou konštrukciou. Naprv sa lietadlo označilo ako Sopwith Monoplane No 2. Avšak nakoľko malo ísť o palubnú stíhačku pre novopostavenú lietadlovú loď Furios, armáda zvolila meno Swallow (lastovička). Výzbroj tvorili 2 guľomety Vickers ráže 7,7mm, ktoré boli ďalej od seba takže už nevytvárali hrb charakteristický pre Camel. Poháňal ho dostupný rotačný motor Le Rhone 9J (o výkone 110 koní). Harry Hawker (ktorý bol aj iniciátorom celej myšlienky) ho zalietal v septembri 1918 a 29. októbra bol k dispozícii v Martlesham Heath na oficiálne armádne testy. Tu dostalo vojenský ochranný náter a sériové číslo B9276. Následne bolo skúšané pristávanie a vzlety na palube lietadlovej lode (pravdepodobne HMS Argus). Neskôr nasledovali výkonnostné testy, avšak počas nich sa vyskytol zásadný problém s palivovým systémom a načas museli byť prerušené. Po revízii motora sa testy obnovili, avšak po skončení 1. svetovej vojny sa záujem o toto lietadlo stratil. A tak bol začiatkom roku 1920 jediný prototyp zošrotovaný.
zdroj:
avia.russian.ee
L+K 11/2007
V roku 1918 sa objavila nad frontou nová nemecká stíhačka Fokker D.VIII. Toto lietadlo bolo jednoplošníkom v hornoplošnej konfigurácii. Preto bolo firme Sopwith zadané preskúmať uvedenú koncepciu. Sopwith však už podobné lietadlo práve vyrobil, išlo o športového lietadla Scooter. Preto sa rozhodlo o úpravy tohto lietadla. Podobne ako u typu Scooter aj u nového lietadla využili trup a chvostové plochy úspešného typu Camel. Krídlo bolo oproti predchodcovi zväčšené a posadené vyššie od trupu kvôli rozhľadu pilota. Dvojnosníkové krídlo s miernou šípovitosťou 8 stupňov bolo zpevnené zvláštnou parazólovitou konštrukciou. Naprv sa lietadlo označilo ako Sopwith Monoplane No 2. Avšak nakoľko malo ísť o palubnú stíhačku pre novopostavenú lietadlovú loď Furios, armáda zvolila meno Swallow (lastovička). Výzbroj tvorili 2 guľomety Vickers ráže 7,7mm, ktoré boli ďalej od seba takže už nevytvárali hrb charakteristický pre Camel. Poháňal ho dostupný rotačný motor Le Rhone 9J (o výkone 110 koní). Harry Hawker (ktorý bol aj iniciátorom celej myšlienky) ho zalietal v septembri 1918 a 29. októbra bol k dispozícii v Martlesham Heath na oficiálne armádne testy. Tu dostalo vojenský ochranný náter a sériové číslo B9276. Následne bolo skúšané pristávanie a vzlety na palube lietadlovej lode (pravdepodobne HMS Argus). Neskôr nasledovali výkonnostné testy, avšak počas nich sa vyskytol zásadný problém s palivovým systémom a načas museli byť prerušené. Po revízii motora sa testy obnovili, avšak po skončení 1. svetovej vojny sa záujem o toto lietadlo stratil. A tak bol začiatkom roku 1920 jediný prototyp zošrotovaný.
zdroj:
avia.russian.ee
L+K 11/2007
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Swallow-t65361#232599Verze : 0
Reklama
Trojpohľadový náčrt
zdroj: L+K 11/2007
zdroj: L+K 11/2007
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Swallow-t65361#235953Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.