Název: Name: | Sopwith Scooter | |
Originální název: Original Name: | Sopwith Scooter | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1918 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 428 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 642 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.33 m | |
Délka: Length: | 5.64 m | |
Výška: Height: | 2.72 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20.62 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Clerget 9B o výkonu 97 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 193.1 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 167.4 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | L+K 11/2007 http://www.airwar.ru/enc/fww1/scooter.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Scooter-t66627#235910Verze : 0
Sopwith Scooter
Tom Sopwith a Harry Hawker boli nadšenci lietania už dlho pred 1. svetovou vojnou, keď továreň Sopwith bola iba malá firmička. Táto vášeň ich neopustila ani v hektických časoch výroby stoviek lietadiel pre Britskú armádu. Práve preto vznikol v roku 1918 aj typ Sopwith Scooter. Oficiálne sa na ňom skúšala koncepcia parazólovitého krídla, neoficiálne to bola zábavka Harryho Hawkera. Podĺa všetkého Hawkera zaujal francúzsky Morane-Saulnier AI a jeho zvláštne krídlo. Na jeho stavbu bol použitý trup a chvostové plochy Sopwith Camel. Krídlo bolo nízko posadené, dvojnosníkové s už spomínanou parazólovitou konštrukciou. Tá bola potrebná na spevnenie úzkeho profilu krídla. Ako pohonná jednotka slúžil rotačný motor Clerget 9B o výkone 130 koní. Lietadlo sa značilo ako Sopwith Monoplane No 1, ale ako každé lietadlo od Sopwith dostalo svoje meno Scooter. Harry Hawker ho používal ako osobné lietadlo na prepravu, ale aj na leteckú akrobaciu počas leteckých show. Scooter sa stal predlohou na jeho vojenskú verziu Swallov. Vyrobený bol len v jednom exemplári, ale ako športové lietadlo lietal až do roku 1928.
Použité pramene:
L+K 11/2007
http://www.airwar.ru/enc/fww1/scooter.html
Tom Sopwith a Harry Hawker boli nadšenci lietania už dlho pred 1. svetovou vojnou, keď továreň Sopwith bola iba malá firmička. Táto vášeň ich neopustila ani v hektických časoch výroby stoviek lietadiel pre Britskú armádu. Práve preto vznikol v roku 1918 aj typ Sopwith Scooter. Oficiálne sa na ňom skúšala koncepcia parazólovitého krídla, neoficiálne to bola zábavka Harryho Hawkera. Podĺa všetkého Hawkera zaujal francúzsky Morane-Saulnier AI a jeho zvláštne krídlo. Na jeho stavbu bol použitý trup a chvostové plochy Sopwith Camel. Krídlo bolo nízko posadené, dvojnosníkové s už spomínanou parazólovitou konštrukciou. Tá bola potrebná na spevnenie úzkeho profilu krídla. Ako pohonná jednotka slúžil rotačný motor Clerget 9B o výkone 130 koní. Lietadlo sa značilo ako Sopwith Monoplane No 1, ale ako každé lietadlo od Sopwith dostalo svoje meno Scooter. Harry Hawker ho používal ako osobné lietadlo na prepravu, ale aj na leteckú akrobaciu počas leteckých show. Scooter sa stal predlohou na jeho vojenskú verziu Swallov. Vyrobený bol len v jednom exemplári, ale ako športové lietadlo lietal až do roku 1928.
Použité pramene:
L+K 11/2007
http://www.airwar.ru/enc/fww1/scooter.html
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Scooter-t66627#235906Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.