Název: Name: | Sopwith Cobham | |
Originální název: Original Name: | Sopwith Cobham | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1919-DD.02.1920 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1919-DD.02.1920 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1919 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | trojplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2858 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16.46 m | |
Délka: Length: | 11.58 m | |
Výška: Height: | 3.96 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | ABC Dragonfly IA o výkonu 268 kW nebo Siddeley Puma o výkonu 179 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,7mm kolomet Lewis na oběžném kruhu Scarff na přídi 1x 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff na hřbetě 3x 113kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=809 |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Cobham-t65337#232487Verze : 0
Cobham byl navržen v létě 1918 podle specifikací IV, a odpovídající i specifikacím VI a VIII, lišících se požadovaným doletem a nosností. Samotná stavba prototypu začala v září 1918. Cobham měl být třímístný střední bombardér s nosností tří 250lb bomb v pumovnici, problémem se ale, podobně jako u dalších letadel této doby, staly zvolené hvězdicové motory Dragonfly. První prototyp, H671, byl dokončen již po uzavření příměří v prosinci 1918, kdy ale ještě nebyly dodány motory, a jeho konstruktér Herbert Smith tedy dostal za úkol stroj upravit pro motory Puma, aby bylo možno co nejdříve zahájit letové zkoušky. V této podobě Cobham v květnu 1919 konečně vzlétl. Dříve než mohl dostat konečně dorazivší Dragonflye, na Cobhamu H671 byl při přistání poškozen podvozek a v listopadu 1919 byl poslán na opravu. Mezitím byl dokončen druhý prototyp, již s původně plánovanými motory a menšími změnami. Horní z jeho tří křídel bylo posunuto mírně vpřed a zvětšenou směrovku s vyvažovacími rohy na horním i dolním konci, což si vyžádal Harry Hawker kvůli velice špatnému ovládání původního stroje při letu na jeden motor. H672 poprvé vzlétl v lednu následujícího roku a o měsíc později vzlétl i třetí, shodný stroj. To už se Sopwith dostal do finančních problémů, ze kterých ho nedostalo ani převzetí práv na výrobu právě motorů Dragonfly. Oba Cobhamy byly v únoru 1920 dopraveny do Martlesham Heath, ale stále je pronásledovaly problémy s motory. Byly proto přemístěny do Farnborough, aby počkaly na rozhodnutí o svém osudu, a poté co bylo rozhodnuto o ukončení vývoje motorů Dragonfly byly v září 1921 vyřazeny. Mezitím byl opraven první prototyp, testován v dubnu 1920 v Martlesham Heat s vysokokompresními motory Puma, a v listopadu také dopraven do RAE ve Farnborough, kde naposledy vzlétl 27. ledna 1921.
Zdroj:
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
http://www.airwar.ru/enc/bww1/cobham.html
Čelní pohled na Cobham H672 s motory Dragonfly IA.
Zdroj:
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
http://www.airwar.ru/enc/bww1/cobham.html
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith Cobham |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | H672 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Čelní pohled na Cobham H672 s motory Dragonfly IA.
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Cobham-t65337#397677Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.