Main Menu
User Menu
Reklama

Sopwith B.1

     
Název:
Name:
Sopwith B.1
Originální název:
Original Name:
Sopwith B.1
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1918 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
771 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1336 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11.73 m
Délka:
Length:
8.23 m
Výška:
Height:
2.9 m
Plocha křídla:
Wing Area:
42.74 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Ba o výkonu 149 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
190.7 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15.5 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5791 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Lewis


20x 11kg bomba HE
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 3,75 h
Zdroje:
Sources:
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
http://www.airwar.ru/enc/bww1/sopwithb1.html

Sopwith B.1 - První prototyp, v původní podobě - jednomístný, obdélník na trupu za křídly je okénko pro kontrolu vnitřní pumovnice. Navzdory francouzským znakům jde o podobu z doby britských testů v Martlesham Heath.

První prototyp, v původní podobě - jednomístný, obdélník na trupu za křídly je okénko pro kontrolu vnitřní pumovnice. Navzdory francouzským znakům jde o podobu z doby britských testů v Martlesham Heath.
Sopwith B.1 - Stejný stroj.

Stejný stroj.
Sopwith B.1 - Závěrečná podoba prvního prototypu, v jaké byl testován jako průzkumný na pokusné stanici RNAS Port Victoria - mimo jiné je místo pumovnice kokpit pozorovatele a motor Wolseley Viper (upravená licenční verze původního Hispa

Závěrečná podoba prvního prototypu, v jaké byl testován jako průzkumný na pokusné stanici RNAS Port Victoria - mimo jiné je místo pumovnice kokpit pozorovatele a motor Wolseley Viper (upravená licenční verze původního Hispa
Sopwith B.1 - Druhý prototyp, někdy označovaný jako B.2. Je možné, že měl rozpětí zvětšené na 12,19 m (40 ft).

Druhý prototyp, někdy označovaný jako B.2. Je možné, že měl rozpětí zvětšené na 12,19 m (40 ft).
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-B-1-t65673#397680Verze : 0
MOD
Sopwith B.1


Sopwith B.1 bol prvý prototyp jednomiestneho dvojplošného bombardovacieho lietadla (predstavený bol v roku 1917). Kabína pilota sa nachádzala v trupe pod hornou nosnou plochou. Za kabínou bola umiestnená palivová nádrž a za ňou bombovnica. Nakoĺko však armáda nový bombardovací letún nepotrebovala, vyrobené boli len dva prototypy poháňané motorom Hispano-Suiza (o výkone 200 koní). Nakoniec úpravou tohto lietadla vzniklo známe torpédonosné lietadlo Sopwith Cuckoo.


zdroj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Cuckoo
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-B-1-t65673#233259Verze : 0