Název: Name: | Sopwith B.1 | |
Originální název: Original Name: | Sopwith B.1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.1918 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 771 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1336 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.73 m | |
Délka: Length: | 8.23 m | |
Výška: Height: | 2.9 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 42.74 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Ba o výkonu 149 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 190.7 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15.5 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Lewis 20x 11kg bomba HE | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 3,75 h | |
Zdroje: Sources: | Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. http://www.airwar.ru/enc/bww1/sopwithb1.html |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith B.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První prototyp, v původní podobě - jednomístný, obdélník na trupu za křídly je okénko pro kontrolu vnitřní pumovnice. Navzdory francouzským znakům jde o podobu z doby britských testů v Martlesham Heath.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith B.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Stejný stroj.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith B.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N50 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Závěrečná podoba prvního prototypu, v jaké byl testován jako průzkumný na pokusné stanici RNAS Port Victoria - mimo jiné je místo pumovnice kokpit pozorovatele a motor Wolseley Viper (upravená licenční verze původního Hispa
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith B.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B1496 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý prototyp, někdy označovaný jako B.2. Je možné, že měl rozpětí zvětšené na 12,19 m (40 ft).
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-B-1-t65673#397680Verze : 0
Aubi
MOD
Sopwith B.1
Sopwith B.1 bol prvý prototyp jednomiestneho dvojplošného bombardovacieho lietadla (predstavený bol v roku 1917). Kabína pilota sa nachádzala v trupe pod hornou nosnou plochou. Za kabínou bola umiestnená palivová nádrž a za ňou bombovnica. Nakoĺko však armáda nový bombardovací letún nepotrebovala, vyrobené boli len dva prototypy poháňané motorom Hispano-Suiza (o výkone 200 koní). Nakoniec úpravou tohto lietadla vzniklo známe torpédonosné lietadlo Sopwith Cuckoo.
zdroj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Cuckoo
Sopwith B.1 bol prvý prototyp jednomiestneho dvojplošného bombardovacieho lietadla (predstavený bol v roku 1917). Kabína pilota sa nachádzala v trupe pod hornou nosnou plochou. Za kabínou bola umiestnená palivová nádrž a za ňou bombovnica. Nakoĺko však armáda nový bombardovací letún nepotrebovala, vyrobené boli len dva prototypy poháňané motorom Hispano-Suiza (o výkone 200 koní). Nakoniec úpravou tohto lietadla vzniklo známe torpédonosné lietadlo Sopwith Cuckoo.
zdroj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Cuckoo
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-B-1-t65673#233259Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.