Název: Name: | Sopwith 8F.1 Snail | |
Originální název: Original Name: | Sopwith 8F.1 Snail | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1918 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 630 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 871 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7.85 m | |
Délka: Length: | 5.79 m | |
Výška: Height: | 2.39 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.23 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | ABC Wasp o výkonu 127 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 199.6 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9.92 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5945 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x pevný 7,7mm kulomet Lewis | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. www.britishaircraft.co.uk http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Snail http://www.airwar.ru/enc/fww1/snail.html www.aviastar.org |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith 8F.1 Snail |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | C4288 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Druhý prototyp, s poloskořepinovým trupem a pozitivním stupněním křídel.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith 8F.1 Snail |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | C4288 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-8F-1-Snail-t65166#397582Verze : 0
Aubi
MOD
Sopwith 8F.1 Snail
V októbri 1917 bol vypísaný tender na novú stíhačku, ktorú mal poháňať nový motor A.B.C. Wasp, ktorý svojím pomerom váha/výkon prekonával akýkoľvek motor v čase prvej svetovej vojny. Koncom toho mesiaca sa rozhodlo že Sopwith naprojektuje a postaví 4 prototypy nového stíhacieho lieetadla. Uvedené prototypy mali byť postavené klasickým spôsobom, ale ešte 23. októbra 1917 bola firma oslovená aby postavila ešte 2 prototypy z prekližky. Lietadlo poháňal už spomínaný 7-valcový radiálny (hviezdicový) motor Wasp I o výkone 170 koní. Prvý prototyp s týmto motorom vzlietol v apríli 1918. Vyznačoval sa aerodynamicky výhodnou kapotážou motora a nezvyklou výzbrojou 3 guľometov. Dva boli synchronizované guľomety Vickers ráže 7,7mm a jeden guľomet Lewis tej istej ráže zastavaný ponad vrchné krídlo. Ďalší prototoyp Snailu, už vyrobený z prekližky, bol 9. mája 1918 zaslaný do Martlesham Heath na oficálne armádne testy. Tie preukázali problémy s ovládateľnosťou pri nízkych rýchlostiach. V októbri 1918 padlo rozhodnutie ďalej na uvedenom projekte nepracovať. Rozpracované prototypy boli následne zničené.
zdroj:
avia.russian.ee
www.airwar.ru
V októbri 1917 bol vypísaný tender na novú stíhačku, ktorú mal poháňať nový motor A.B.C. Wasp, ktorý svojím pomerom váha/výkon prekonával akýkoľvek motor v čase prvej svetovej vojny. Koncom toho mesiaca sa rozhodlo že Sopwith naprojektuje a postaví 4 prototypy nového stíhacieho lieetadla. Uvedené prototypy mali byť postavené klasickým spôsobom, ale ešte 23. októbra 1917 bola firma oslovená aby postavila ešte 2 prototypy z prekližky. Lietadlo poháňal už spomínaný 7-valcový radiálny (hviezdicový) motor Wasp I o výkone 170 koní. Prvý prototyp s týmto motorom vzlietol v apríli 1918. Vyznačoval sa aerodynamicky výhodnou kapotážou motora a nezvyklou výzbrojou 3 guľometov. Dva boli synchronizované guľomety Vickers ráže 7,7mm a jeden guľomet Lewis tej istej ráže zastavaný ponad vrchné krídlo. Ďalší prototoyp Snailu, už vyrobený z prekližky, bol 9. mája 1918 zaslaný do Martlesham Heath na oficálne armádne testy. Tie preukázali problémy s ovládateľnosťou pri nízkych rýchlostiach. V októbri 1918 padlo rozhodnutie ďalej na uvedenom projekte nepracovať. Rozpracované prototypy boli následne zničené.
zdroj:
avia.russian.ee
www.airwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-8F-1-Snail-t65166#232155Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.