Název: Name: | Škoda D-1 | |
Originální název: Original Name: | Škoda D-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 Akciová společnost, dříve Škodovy závody, Plzeň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 25 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1090 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1580 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,24 m | |
Délka: Length: | 7,64 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 63,7 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda L o výkonu 331 kW/450 k dvoulistá duralová nebo dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 270 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 244 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,7mm kulomet Vickers vz.09 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | vytrvalost 1,5 h licence Dewoitine D.21 C.1 | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983. |
URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#26374Verze : 0
Zbrusu nová Škoda D-1 v montážní hale Škodových závodů.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Škoda D-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#27517Verze : 0
Reklama
Radikálně odlišnou kamufláž a marking měly stroje četnických leteckých hlídek. Tato Škoda D-1.13 s „četnickou" imatrikulací OK-PAA nese předpisové zbarvení. Má šedozelený nátěr všech ploch s šarlatově červenými doplňky. Stejnou barvu mělo i bíle lemované imatrikulační označení. Poměrně velký pohyb letounů u ČLH dokazuje mj. i skutečnost, že stejnou imatrikulaci OK-PAA nosil v letech l936-1937 i stroj D-1.16. staré. Stroj D-1.13 skončil po okupaci svou pouť v depozitu Ministerstva vnitra v Trenčianských Biskupicích, kde byl zřejmě záhy zrušen.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Ostatní |
Typ letounu | Škoda D-1 |
Kamufláž | Policejní |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 13 |
Sériové / evidenční číslo | 13 |
Taktické označení / imatrikulace | OK-PAA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Ostatní |
Typ letounu | Škoda D-1 |
Kamufláž | Policejní |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 13 |
Sériové / evidenční číslo | 13 |
Taktické označení / imatrikulace | OK-PAA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#397848Verze : 0
ICE
MOD
.
Škoda D.1-6 od 41. stíhací letky leteckého pluku 4 z letiště Hradec Králové. Stroj nese typické schéma pro konec 20. let a první polovinu 30. let. Celý letoun nese nátěr barvou tzv. hliníkového bronzu. Kromě obvyklého označení pluku, letky a pořadí letce nese stroj výrazné "manévrové" číslo 16 na trupu. Stejné číslo bylo aplikováno přinejmenším na spodní ploše křídla. Užívání písmena CH jako ozančení příslušnosti k letce bylo později zrušeno a nahrazeno písmenem 1, posléze rovněž zrušeným.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Ostatní |
Typ letounu | Škoda D-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 6CH |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 41 [1929-1938] |
Základna | Hradec Králové, Letiště |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Škoda D.1-6 od 41. stíhací letky leteckého pluku 4 z letiště Hradec Králové. Stroj nese typické schéma pro konec 20. let a první polovinu 30. let. Celý letoun nese nátěr barvou tzv. hliníkového bronzu. Kromě obvyklého označení pluku, letky a pořadí letce nese stroj výrazné "manévrové" číslo 16 na trupu. Stejné číslo bylo aplikováno přinejmenším na spodní ploše křídla. Užívání písmena CH jako ozančení příslušnosti k letce bylo později zrušeno a nahrazeno písmenem 1, posléze rovněž zrušeným.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#503243Verze : 0
Rad
MOD
V závěru své služby se strojům D-1 dostalo využití při výcviku. Byl to i osud této Škody D-1.19, která pamatovala řadovou službu u vojenského i policejního letectva, odkud ji zpět převzali vojáci. Sloužila pak ve Vojenském leteckém učilišti (VLU) v Prostějově s trupovým označením c 216. Později byla předisponována na Slovensko k cvičné letce Leteckého pluku 3 "Generála-letce M. R. Štefánika", kde po 14. březnu 1939 přešla do stavu právě vznikajícího slovenského letectva. Byla posledním letuschopným exemplářem tohoto typu letounu. V říjnu 1940, kdy se cvičná letka stala součástí nově vzniklé Letecké školy Slovenských vzdušných zbraní (IS-SVZ), se tato Škodovka dočkala přestěhování IS-SVZ do Trenčianských Biskupic, kde však byla záhy pro stáří zrušena.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Ostatní |
Typ letounu | Škoda D-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 19 |
Sériové / evidenční číslo | 19 |
Taktické označení / imatrikulace | c216 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Vojenské letecké učiliště [1928-1938] |
Základna | Prostějov, Letiště Prostějov [1945-RRRR] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#467241Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Propagační snímek řady jedenácti zbrusu nových stíhaček Škoda D-1 před firemním hangárem v Plzni v roce 1929. Zleva stroje výrobních čísel 12, 5, 25 a 13. První z nich, D-1.12, sloužila u Letky 41 Leteckého pluku 4 a byla odepsána 2. června 1933. Při nácviku bitevního náletu byla náhle sražena silným nárazovým větrem a roztříštila se o zem. Pilot rtm. Rudolf Beneš však vyvázl jen s lehkým zraněním.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Škoda D-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Skoda-D-1-t8865#336964Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.