Název: Name: | Sikorsky RH-53D Sea Stallion | |
Originální název: Original Name: | Sikorsky RH-53D Sea Stallion | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1972-DD.MM.1977 Sikorsky Aircraft Division, United Aircraft Corporation, Stratford, Connecticut | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1972-DD.MM.1977 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 (US Navy, BuNo 158682-158693, 158744-158761) 6 (Iran, BuNo 160099-160104 / 6-2701-6-2706) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.10.1972 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 10653 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 19051 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 22680 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 26.90 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 20.47 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2.69 m | |
Celková výška: Overall Height: | 7.59 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 22.02 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 4.88 m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 380.88 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 18.68 m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric T64-GE-413 - výkon jednoho motoru: 2927 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | vnitřní nádrže: 2385 l 2 vnější nádrže: 2x 1892 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 315 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 278 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11.1 m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | 37951) m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 6401 m | |
Dolet: Range: | 853 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | náklad: - v kabině: ? kg | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2 střeliště: - GAU-15/A | |
Vybavení: Equipment: | tažená odminovací zařízení: Mk 103 Mk 104 Mk 105 Mk 106 AN/SPU-1W AN/AQS-14 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | vrtulník pro letecké odminování 1) IGE | |
Zdroje: Sources: | www.airvictorymuseum.com |
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-RH-53D-Sea-Stallion-t9399#28758Verze : 0
commons.wikimedia.org
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky RH-53D Sea Stallion |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 158689 |
Taktické označení / imatrikulace | DH 433 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Vrtulníková odminovací peruť 12 [1971-1994] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 08.01.1982 |
Autor | PH2 Nocciolo, USN |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
RH-53D odminovací peruti HM-12 poblíž mysu Hatteras, 1982.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-RH-53D-Sea-Stallion-t9399#592341Verze : 2
Aubi
MOD
Reklama
commons.wikimedia.org
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky RH-53D Sea Stallion |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 158686 |
Taktické označení / imatrikulace | BJ 541 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Vrtulníková odminovací peruť 14 [1978- ] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 01.10.1987 |
Autor | PH3 Cleveland, USN |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-RH-53D-Sea-Stallion-t9399#592343Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky RH-53D Sea Stallion |
Kamufláž | Jinak nestandardní |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Vrtulníková odminovací peruť 16 [1978-1987] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.04.1980 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Neoznačené RH-53D peruti HM-16 na palubě USS Nimitz (CVN-68), připravené na nasazení v operaci Eagle Claw, neúspěšném pokusu o vysvobození rukojmí z americké ambasády v Teheránu.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-RH-53D-Sea-Stallion-t9399#592346Verze : 0
Aubi
MOD
en.wikipedia.org
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Sikorsky |
Typ letounu | Sikorsky RH-53D Sea Stallion |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 702 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Íránský RH-53D. 11 původních strojů později doplnilo 5 strojů ukořistěných během operace Eagle Claw.
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-RH-53D-Sea-Stallion-t9399#592348Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
RH-53D Sea Stallion, reg. 158683, v.č. 65-356, kódové označení MS-481, z jednotky HMH-772 US Marine Corps. Vyfocen dne 17. října 1990 na Letecké stanici námořnictva Alameda - NAS Alameda (KNGZ), Kalifornie / .
Zdroj:
Fotografie zveřejněna s laskavým svolením Trevora Bartletta
Zdroj:
https://abpic.co.uk/pictures/view/1441861
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Sikorsky RH-53D Sea Stallion |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fotografie zveřejněna s laskavým svolením Trevora Bartletta
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-RH-53D-Sea-Stallion-t9399#686764Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.