Main Menu
User Menu

Sikorsky CH-53K King Stallion

     
Název:
Name:
Sikorsky CH-53K King Stallion
Originální název:
Original Name:
Sikorsky CH-53K King Stallion
Kategorie:
Category:
transportní vrtulník
Výrobce:
Producer:
DD.MM.20RR-DD.MM.RRRR Sikorsky Aircraft Corp., Stratford
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.20RR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 předsériové vrtulníky YCH-53K (k 2016) / 4 pre-production YCH-53K helicopters (as of 2016)

objednáno pro americkou námořní pěchotu / ordered for the US Marine Corps:
227 (k 06/2021 vyrobeno 3+ , záväzne objednané 33 ks do roku 2024 (s opciou na ďalších 9 ks) / to June 2021 made 3+, binding ordered 33 pcs to 2024 (with option for other 9 pcs))
První vzlet:
Maiden Flight:
27.10.2015 YCH-53K
Osádka:
Crew:
4-5
- pilot
- druhý pilot / co-pilot
- palubní technik/střelec / crew chief/door gunner
- 1-2 střelci / 1-2 door gunners
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
19845 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
33793 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
39916 kg
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
30.19 m
Délka trupu:
Fuselage Length:
22.35 m
Šířka trupu:
Fuselage Width:
5.59 m
Celková výška:
Overall Height:
8.64 m
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
24.08 m
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
6.1 m
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
455.38 m2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
29.25 m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový
Počet motorů:
Number of engines:
3
Typ:
Type:
General Electric T408-GE-400
- výkon jednoho motoru: 5593 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7085 kg / 8695 l bez nádrží TBFDS
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
315 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
~278 km/h v 0 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
~12.7 m/s
Statický dostup:
Static Ceiling:
~2896 m
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
~5639 m
Dolet:
Range:
2031) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
7522) km
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
30 vojáků / 24 nosítek + 4 zdravotníci

13607 kg nákladu
16330 kg podvěšeného nákladu
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
3 střeliště (levé, pravé a zadní):
- GAU-21/A
Vybavení:
Equipment:
-
Uživatelské státy:
User States:

(objednáno 2021)
Poznámka:
Note:
1) akční rádius
2) bez doplňování paliva za letu
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Sikorsky Aircraft Corporation
www.navair.navy.mil
www.sldinfo.com
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592960Verze : 2
MOD
Spoločnosť Sikorsky dodala zástupcom americkej námornej pechoty začiatkom decembra 2012 prvý prototyp CH-53K. Stroj je určený na pozemné dynamické skúšky a merania. Ďalšie 4 exempláre na vykonávanie letových skúšok v rokoch 2014 - 2015 sú vo výrobe. Vrtuľník poháňaný motormi GE38-1B by mal od roku 2019 začať nahradzovať stroje CH-53E.


Zdroj:
Letectví a kosmonautika 2013 / 01, str. 8
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#490957Verze : 1
MOD
Jeden ze čtveřice předsériových vrtulníků YCH-53K King Stallion.


Fotografie:
Lockheed Martin

Sikorsky CH-53K King Stallion -


URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592977Verze : 0
MOD
Předsériové vrtulníky YCH-53K King Stallion (EDM-1 až EDM-4, EDM = Engineering Development Model), prosinec 2016.


Fotografie:
Lockheed Martin

Sikorsky CH-53K King Stallion -


URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#592979Verze : 1
MOD
25.02.2021 informovalo izraelské ministerstvo obrany o zámere nahradiť stávajúcu flotilu vrtuľníkov Sikorsky CH-53 Sea Stallion (komerčná verzia S-65C-3, označovaná v Izreali ako Yasur), ktorých prvé kusy obdržal Izrael v roku 1969, nákupom vrtuľníkov Sikorsky CH-53K King Stallion. Náhradu CH-53 (v súčasnej dobe cca 18 ks v modernizovanej verzii Yasur 2000 a 5 ks vo verzii Yasur 2025) riešil Izrael od roku 2009, pričom v užšom výbere bol okrem CH-53K aj Boeing CH-47F Chinook, ktorého export do Izraela ale administratíva USA opakovane odmietla.


Dohoda medzi Ministerstvom obrany Izraela a Ministertvom obrany USA (vo forme výmeny Letters of Offer and Acceptance) o dodávke 12 transportných vrtuľníkov CH-53K Sea Stallion (s opciou na ďalších šesť vrtuľníkov) do Izraela bola podpísaná 30.12.2021 a dodávka bude realizovaná v rámci amerického programu Foreign Military Sales. Náklady sú vyčíslené na cca 2 miliardy USD vrátane nákladov na technickú podporu, výcvik a súvisiace dodávky a služby a budú financované z vojenskej pomoci USA Izraelu. Prvé vrtuľníky by mal Izrael obdržať v roku 2026. Súčasťou uvedenej dohody je dodatočné dodanie ďalších dvoch tankovacích lietadiel Boeing KC-46A Pegasus (k dvom už objednaným) v hodnote 1,1 miliardy USD.



V prípade že dôjde k realizácii dodávok, tak bude Izrael prvou zahraničnou krajinou mimo USA, ktorá bude vrtuľník CH-53K používať.


Zdroj: www.facebook.com
twitter.com
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#663151Verze : 10
MOD
Na základni námornej pechoty v New River (Severná Karolína) bol 25.01.2022 do služby u Těžké vrtulníkové perutě námořní pěchoty 461 "Ironhorse" (HMH-461) zaradený prvý sériový vrtuľník CH-53K King Stallion. Vrtuľník postupne vo výzbroji nahradí vrtuľníky CH-53E Super Stallion. Pôvodne sa mala sériová produkcia vrtuľníkov CH-53K King Stallion pre potreby námornej pechoty rozbehnúť v roku 2019, ale počas skúšok prototypov v roku 2018 identifikoval skúšajúci personál 126 technických problémov, ktoré bolo potrebné riešiť. Opakované skúšky sa začali v septembri 2020, pričom spoločnosť Sikorski deklarovala odstránenie zistených 118 nedostatkov.



Zdroj: www.defensenews.com
URL : https://www.valka.cz/Sikorsky-CH-53K-King-Stallion-t161416#689776Verze : 5
MOD