Název: Name: | Sikorskij S-27 Ilja Muromec typ Je-1 | Sikorsky S-26 Ilya Muromets Type Ye-1 |
Originální název: Original Name: | Сикорский С-26 Илья Муромец тип Е-1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.1916 Rusko-baltický vagonový závod, Petrohrad | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7-8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4800 kg | 10582 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7000 kg | 15432 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 31,35 m | 102ft 10,25in |
Délka: Length: | 18,20 m | 59ft 8,53in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 200,00 m2 | 2152.78 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Renault o výkonu 165 kW/225 k dvoulistá dřevěná vrtule | Renault, power 222 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 920 kg | 2028 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 130 km/h v 0 m | 80.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 1000 m | 9 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | 9843 ft |
Dolet: Range: | 560 km | 348 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 8x pohyblivý kulomet ? kg pum | 8x flexible machine gun ? lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - varianta využívající příď vycházející z D-1 se zadní částí trupu převzatou z G-1 a křídly s velkým rozpětím, přepracované ovládání křidélek - starší zroje mluví o osmi postavených strojích řady Je, doloženy jsou ale jen dva, č. 265 a 266; nabídka výrobce na stavbu 15 Je-2 z počátku roku 1917 zůstala nevyužita; situaci komplikuje i to, že minimálně č. 265 dodatečně dostal nové ocasní plochy se střelištěm (podoba obvykle označovaná jako Je-2) a může být na fotografiích považován za odlišný letoun - navzdory pouze dvěma známým strojům Šavrov uvádí TTD pro čtyři různé verze | - |
Zdroje: Sources: | Хайрулин, Марат. Илья Муромец, гордость русской авиации. Яуза, Москва 2010. ISBN 978-5-699-42424-5. Маслов, Михаил. Русские самолеты 1914-1917. Цейхгауз, Москва 2006. ISBN 5-9771-0005-1. Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986. Gaczkowski, Boleslaw. Samolot bombowy RBWZ Ilja Muromiec. Bellona, Warszawa 2000. ISBN 83-11-09085-8. Sobolev, Dmitrij A. I. I. Sikorskij (RBVZ) Ilja Muromec, L+K 200/17-21. |