Název: Name: | Sikorskij S-23 Ilja Muromec typ V | Sikorsky S-23 Ilya Muromets Type V |
Originální název: Original Name: | Сикорский С-23 Илья Муромец тип В | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1914-DD.MM.1915 Rusko-baltský vagonový závod, Petrohrad | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1914-DD.MM.1915 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 15? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 31501) kg | 6945 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4600 kg | 10141 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 29,80 m | 97ft 9,23in |
Délka: Length: | 17,50 m | 57ft 4,98in |
Výška: Height: | 3,90 m | 12ft 9,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 125,00 m2 | 1345.49 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Sunbeam Crusader o výkonu 112 kW/152 k, nebo Argus o výkonu 103 kW/140 k dvoulistá dřevěná vrtule | Sunbeam Crusader, power 150 hp, or Argus, power 138 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 600 kg | 1323 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1102) km/h v 0 m | 68.4 2) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16 min do 1000 m | 16 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 29003) m | 9514 3) ft |
Dolet: Range: | 440 km | 273.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pohyblivý kulomet Lewis, Colt či Madsen ve výřezu baldachýnu horního křídla 410 kg pum | 1-2x flexible Lewis, Colt or Madsen machine gun in the upper wing canopy 904 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - data odpovídají motorům Sunbeam; pro Argus: 1) 2950 kg 2) 125 km/h 3) 3700 m - skutečný výkon Sunbeamů byl kolem 120 hp, byly ale lépe dostupné - stroje č. 158, 162/165, 170, 172, 174 a 181 měly motory Sunbeam - stroje č. 151, 169 a 182 měly motory Argus - stroj č. 150 měl dva motory Argus o 140 k a dva o 125 k - stroj č. 167 měl motory RBVZ-6 o výkonu 150 k | - data are for Sunbeam engines; for Argus engines: 1) 6504 lb 2) 77.7 mph 3) 12139 ft |
Zdroje: Sources: | Хайрулин, Марат. Илья Муромец, гордость русской авиации. Яуза, Москва 2010. ISBN 978-5-699-42424-5. Маслов, Михаил. Русские самолеты 1914-1917. Цейхгауз, Москва 2006. ISBN 5-9771-0005-1. Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986. Gaczkowski, Boleslaw. Samolot bombowy RBWZ Ilja Muromiec. Bellona, Warszawa 2000. ISBN 83-11-09085-8. Sobolev, Dmitrij A. I. I. Sikorskij (RBVZ) Ilja Muromec, L+K 200/17-21. |