Sikorskij Russkij viťaz

Sikorsky Russky Vityaz
Сикорский Русский Витязь
     
Název:
Name:
Sikorskij Russkij viťaz Sikorsky Russky Vityaz
Originální název:
Original Name:
Сикорский Русский Витязь
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Rusko-baltický vagonový závod, Petrohrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.1913
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
27.04.1913
Osádka:
Crew:
3 + 7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
35001) kg 7716 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4200 kg 9259 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
27,00 m 88ft 6,99in
Délka:
Length:
20,00 m 65ft 7,39in
Výška:
Height:
4,00 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
120,00 m2 1291.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Argus As I o výkonu 74 k/100 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Argus As I, power 99 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
250 kg 551 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
902) km/h v 0 m 55.9 2) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6003) m 1969 3) ft
Dolet:
Range:
170 km 105.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- jako dvoumotorový "Grand":
1) 3000 kg
2) 80 km/h
3) 100 m

- původně dvoumotorový stroj, vzápětí přestavěný na první čtyřmotorový letoun na světě, s motory v tandemu
- v červnu 1913 tlačné motory přemístěny na náběžnou hranu do tažné pozice, brzy poté stroj oficiálně přejmenován z "Grand" na Russkij viťaz
- zničen v září 1913 motorem utrženým z kolem letícího stroje Dux Meller-II
- stroj uváděn také jako S-9 či S-21, obě označení jsou pravděpodobně dodatečně přidělená; S-9 je také naprosto odlišný jednomotorový letoun
- as two-engined "Grand":
1) 6614 lb
2) 49.7 mph
3) 328 ft
Zdroje:
Sources:
Маслов, Михаил. Русские самолеты 1914-1917. Цейхгауз, Москва 2006. ISBN 5-9771-0005-1.
Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986.
Gaczkowski, Boleslaw. Samolot bombowy RBWZ Ilja Muromiec. Bellona, Warszawa 2000. ISBN 83-11-09085-8.
URL : https://www.valka.cz/Sikorskij-Russkij-vitaz-t196108#564456 Verze : 0
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft22063.htm

Sikorskij Russkij viťaz - Původní dočasná dvoumotorová podoba.

Původní dočasná dvoumotorová podoba.
Sikorskij Russkij viťaz - Čtyřmotorový Grand.

Čtyřmotorový Grand.
Sikorskij Russkij viťaz - Igor Sikorsky, Genner a Kaulbars na přídi Ruského viťaze.

Igor Sikorsky, Genner a Kaulbars na přídi Ruského viťaze.
Sikorskij Russkij viťaz -


Sikorskij Russkij viťaz -


URL : https://www.valka.cz/Sikorskij-Russkij-vitaz-t196108#564458 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více