Main Menu
User Menu

Sikorskij Russkij viťaz

Sikorsky Russky Vityaz

Сикорский Русский Витязь

     
Název:
Name:
Sikorskij Russkij viťaz
Originální název:
Original Name:
Сикорский Русский Витязь
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Rusko-baltický vagonový závod, Petrohrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.1913
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
27.04.1913
Osádka:
Crew:
3 + 7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
35001) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4200 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
27,00 m
Délka:
Length:
20,00 m
Výška:
Height:
4,00 m
Plocha křídla:
Wing Area:
120,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Argus As I o výkonu 74 k/100 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
250 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
902) km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6003) m
Dolet:
Range:
170 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- jako dvoumotorový "Grand":
1) 3000 kg
2) 80 km/h
3) 100 m

- původně dvoumotorový stroj, vzápětí přestavěný na první čtyřmotorový letoun na světě, s motory v tandemu
- v červnu 1913 tlačné motory přemístěny na náběžnou hranu do tažné pozice, brzy poté stroj oficiálně přejmenován z "Grand" na Russkij viťaz
- zničen v září 1913 motorem utrženým z kolem letícího stroje Dux Meller-II
- stroj uváděn také jako S-9 či S-21, obě označení jsou pravděpodobně dodatečně přidělená; S-9 je také naprosto odlišný jednomotorový letoun
Zdroje:
Sources:
Маслов, Михаил. Русские самолеты 1914-1917. Цейхгауз, Москва 2006. ISBN 5-9771-0005-1.
Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986.
Gaczkowski, Boleslaw. Samolot bombowy RBWZ Ilja Muromiec. Bellona, Warszawa 2000. ISBN 83-11-09085-8.
URL CZ: https://www.valka.cz/Sikorskij-Russkij-vitaz-t196108#564456Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sikorsky-Russky-Vityaz-t196108#564456Version : 0
MOD
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft22063.htm

Sikorskij Russkij viťaz - Původní dočasná dvoumotorová podoba.

Původní dočasná dvoumotorová podoba.
Sikorskij Russkij viťaz - Čtyřmotorový Grand.

Čtyřmotorový Grand.
Sikorskij Russkij viťaz - Igor Sikorsky, Genner a Kaulbars na přídi Ruského viťaze.

Igor Sikorsky, Genner a Kaulbars na přídi Ruského viťaze.
Sikorskij Russkij viťaz -


Sikorskij Russkij viťaz -


URL CZ: https://www.valka.cz/Sikorskij-Russkij-vitaz-t196108#564458Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Sikorsky-Russky-Vityaz-t196108#564458Version : 0
MOD