Siebel Si 204 V1 byl zalétán 23. května 1941. V sériové výrobě se označoval jako Si 204 A-1. O rok později byla zalétaná verze Si 204 D.
Prototypy Si 204 D V22,23 a letouny Si 204 E-0 byly vybaveny hřbetní střeleckou věží DL 131 s jedním kulometem MG-131 ráže 13 mm a mohly nést na vnějších závěsnících pumový náklad do 1000 kg.
Výroba Si 204:
SNCAC - 168 kusů - 147 převzala Luftwaffe
Aero - 515 kusů
BMM - 491 kusů
Poválečná výroba:
Aero - 172 kusů - Si 204 D pod označením C-3 a C-103
SNCAC - 350 kusů - Si 204 D pod označením Nord NC.701 a Si 204 A jako Nord NC.702. Oba typy dostaly jméno Martinet. Tyto stroje byly vybaveny motory Renault-12 S-00 (kopie Argus As 411 TA-1)
Mnoho letounů padlo do rukou spojenců, Velká Británie, Sovětský svaz, Švýcarsko.
Několik strojů sloužilo na základně RAF v Brize Norton v hrabství Surrey.
Po válce byl v Holandsku používán Si 204 D (Werk-Nr.322167) jako létající laboratoř.
Většina Martinetů převzalo francouzské letectvo, používalo jej jako dopravní letouny (i ve válce ve Vietnamu).
Dva letouny zakopilo Švédsko.
Polské aerolinie Lot zakoupilo v roce 1947 sedm letounů označených NC.701.
Zdroj: Letadla Luftwaffe část 2 ISBN 80-901976-3-9
Prototypy Si 204 D V22,23 a letouny Si 204 E-0 byly vybaveny hřbetní střeleckou věží DL 131 s jedním kulometem MG-131 ráže 13 mm a mohly nést na vnějších závěsnících pumový náklad do 1000 kg.
Výroba Si 204:
SNCAC - 168 kusů - 147 převzala Luftwaffe
Aero - 515 kusů
BMM - 491 kusů
Poválečná výroba:
Aero - 172 kusů - Si 204 D pod označením C-3 a C-103
SNCAC - 350 kusů - Si 204 D pod označením Nord NC.701 a Si 204 A jako Nord NC.702. Oba typy dostaly jméno Martinet. Tyto stroje byly vybaveny motory Renault-12 S-00 (kopie Argus As 411 TA-1)
Mnoho letounů padlo do rukou spojenců, Velká Británie, Sovětský svaz, Švýcarsko.
Několik strojů sloužilo na základně RAF v Brize Norton v hrabství Surrey.
Po válce byl v Holandsku používán Si 204 D (Werk-Nr.322167) jako létající laboratoř.
Většina Martinetů převzalo francouzské letectvo, používalo jej jako dopravní letouny (i ve válce ve Vietnamu).
Dva letouny zakopilo Švédsko.
Polské aerolinie Lot zakoupilo v roce 1947 sedm letounů označených NC.701.
Zdroj: Letadla Luftwaffe část 2 ISBN 80-901976-3-9
URL : https://www.valka.cz/Siebel-Si-204-t7124#183701Verze : 3
používán též pro spojovací úkoly a jako lehký bombardér v nočních rušivých letkách - nasazen bojově převážně na východní frontě.
Věkteré verze měli střeleckou věž pro obranu zadní a horní polosféry.
Věkteré verze měli střeleckou věž pro obranu zadní a horní polosféry.
URL : https://www.valka.cz/Siebel-Si-204-t7124#16748Verze : 0
Schlange
MOD
Reklama
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Siebel Si 204 E-0
URL : https://www.valka.cz/Siebel-Si-204-t7124#183706Verze : 0
Útočiaci nemecký "bombardér" vo filme Vlčie diery, ČSR 1948
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Siebel-Si-204-t7124#295657Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.