Short S.B.5

     
Název:
Name:
Short S.B.5 Short S.B.5
Originální název:
Original Name:
Short S.B.5
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1952-DD.MM.1952 Short Brothers & Harland Ltd., Belfast
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1952-DD.MM.1952
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
02.12.1952
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla monoplane with variable geometry wing
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4171 kg 9196 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5443 kg 12000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.72 m 35ft 2in
Délka:
Length:
13.94 m 45ft 9in
Výška:
Height:
5.28 m 17ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
30.66 m2 330 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Derwent Mk. 8 o tahu 16,01 kN Rolls-Royce Derwent Mk. 8, thrust 3600 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1364 l 300 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
648.6 km/h v ? m 403 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vznikol v rámci vývojového programu English Electric Lightning, na skúšanie rôzych usporiadaní chvostových plôch a uhla krídel. Uhol krídel mohol byť menený (nie počas letu) v rozsahu od 50 st. do 60 st., neskôr do 69 st. -
Zdroje:
Sources:
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_SB5
www.britishaircraft.co.uk
www.rafmuseum.com

Short S.B.5 -


URL : https://www.valka.cz/Short-S-B-5-t50564#194144 Verze : 0
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_SB5
http://www.aviastar.org/air/england/short_sb-5.php
Short S.B.5 -


Short S.B.5 -


Short S.B.5 -


URL : https://www.valka.cz/Short-S-B-5-t50564#379411 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více