Main Menu
User Menu

Short S.18 Knuckleduster

     
Název:
Name:
Short S.18 Knuckleduster
Originální název:
Original Name:
Short S.18 Knuckleduster
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.11.1933 Short Brothers (Rochester & Bedford) Ltd., Rochester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.11.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Sn. K3574)
První vzlet:
Maiden Flight:
30.11.1933
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5316 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8391 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
29.570 m
Délka:
Length:
19.280 m
Výška:
Height:
5.940 m
Plocha křídla:
Wing Area:
106,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78.79 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Goshawk VIII kapalinou chlazený (kondenzační chlazení) vidlicový dvanáctiválec o maximálním výkonu 578 kW (786 k) při 3 000 ot/min v h= 1 524 m a trvalý výkon 537 kW (730 k) při 2 600 ot/min v h= 914 m.
Vrtule dvoulisté s pevným úhlem náběhu o průměru 3 740 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
418 l ve spádové nádrži a
1 600 l v hlavních nádržích
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
241.4 km/h v 1372 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
206 km/h v 914 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.07 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5029 m
Dolet:
Range:
1367.9 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1673.7 km
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm


Pumový náklad:
2x 226 kg puma nebo 4x 113 kg puma nebo
1x torpédo ráže 457 mm (pouze pro přepravu ne pro odhoz)
Uživatelské státy:
User States:

Marine Aircraft Experimental Establishment (MAEE) a
209. peruť RAF
Poznámka:
Note:
Létající člun byl postaven jako jediný exemplář dle specifikací Ministerstva letectví R.24/31. Jednou z podmínek bylo použití motoru Rolls-Royce Goshawk s kondenzačním chlazením.
První let byl proveden 30. listopadu 1933 a vyřazen z létání byl v září 1938, kdy byl převeden jako statická učební pomůcka pro výuku mechaniků na základně RAF v Cosfordu. Po celou dobu létání byl ve zkušebním provozu a provázely jej potíže s pohonnými jednotkami.
Motoru Goshawk bylo vyrobeno pouze 20 ks a verze Goshawk VIII byla speciálně odladěná pro nejvyšší možný výkon.
Zdroje:
Sources:
Christopher H. Barnes and Derek N. James, Shorts Aircraft since 1900, UK, London, Putnam, 1989, ISBN 0-85177-819-4.
http://www.airwar.ru/enc/other1/s18.html
www.flightglobal.com
www.aviastar.org
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21797.htm

Short S.18 Knuckleduster -


Short S.18 Knuckleduster -


Short S.18 Knuckleduster -


Short S.18 Knuckleduster -


URL : https://www.valka.cz/Short-S-18-Knuckleduster-t187530#545503Verze : 0
MOD