Název: Name: | Sd.Kfz.251/22 | |
Originální název: Original Name: | mittlerer Schützenpanzerwagen (7,5 cm)(Sd.Kfz.251/22) | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1944-DD.MM.1945 Waggon- und Maschinenbau AG, Görlitz / | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 95 (?) + 72 konverzií (?) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.12.1944 | |
Osádka: Crew: | ? | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | ~5800 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | ~2100 mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 320 mm | |
Pancéřování: Armour: | čelo - 14,5 mm boky - 8 mm dno a strop - 5,5 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Maybach HL 42 TUKRRM (zážihový vodou chladený 6-valec objemu 4.198 cm3) | |
Výkon: Power: | 73.5 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Hanomag Schub 021-32785 U 50 (4+R) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | ? km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,5 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 7,5 cm PaK 40 L/46 | |
Vedlejší: Secondary: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzer Tracts No.15-3, mittlerer Schützenpanzerwagen (Sd.Kfz.251) Ausf.C & D, rok vydania 2006, ISBN: 0-9771643-5-7 |
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-251-22-t9038#607385Verze : 2
brano
MOD
Prvá zmienka o návrhu montáže dlhého 7,5 cm kanóna na platformu stredného obrneného transportéra Sd.Kfz.251 sa našla v zápisoch Generalinspekteur der Panzertruppen na stretnutí s Adolfom Hitlerom dňa 28.10.1944. Išlo o lafetáciu modifikovaného tankového kanóna 7,5 cm Kw.K. L/48 z tanku Pz.Kpfw.IV. Išlo o návrh mittlere Schützenpanzerwagen (7,5cm) (Sd.Kfz.251/22) (AK 7 B 84).
Nezávisle na tomto dizajne vznikol i návrh lafetácie štandardného protitankového kanóna 7,5 cm PaK 40 L/46 na rovnakú platformu Sd.Kfz.251. Kanón mal byť bez výraznejších modifikácií lafetovaný do konvertovanej nadstavby Sd.Kfz.251/9. V podstate bola zachovaná pôvodná konštrukcia, lafeta bola namontovaná bez podvozku, jedinou výraznejšou zmenou bolo vyrezanie časti štítu dela. Kvôli odmeru museli byť upravené dolné rohy štítu, tak aby štít nezavadil o boky nadstavby obrneného transportéru. Adolf Hitler na Speerovej konferencii zo dňa 27.11.1944 túto ideu nadšene prijal a rozhodol, že produkované podporné vozidlá pre pancierových granátnikov vyzbrojené 7,5 cm kanónom (Sd.Kfz.251/9) budú už od 11/1944 konvertované a vyrábané v tejto podobe s kanónom 7,5 cm PaK 40 L/46. Adolf Hitler objednal, nezávisle od novovýroby i 72 konverzných sád pre úpravu existujúcich vozidiel Sd.Kfz.251/9. V poľných opravovniach mali byť pôvodné 7,5 cm kanóny L/24 nahradené novými 7,5 cm PaK 40 L/46. Na demonštrácii nových zbraní Adolf Hitler označil túto prestavdu za jedno z najlepších technických riešní vojny.
Táto verzia sa sa objavila v údajovom zozname Waffenamtu z 15.11.1944.
Produkciu nových vozidiel zabezpečovala firma Wumag z Görlitz. Produkcia prebiehala od 12/1944 - 2/1945. Počty vyrobených vozidiel sú uvedené v tabuľke. Nie je známy počet vyrobených Sd.Kfz.251/22 v 2/1945. Je známy celkový počet vyrobených Sd.Kfz.251, no nie je známy počet vyrobených vozidiel jednotlivých verzií. Vzhľadom na to, že Görlitz bol v 3/1945 ohrozovaný postupujúcou sovietskou armádou, produkcia v továrni Wumag bola ukončená.
Produkcia Sd.Kfz.251/22:
Generalinspekteur der Panzertruppen na stretnutí s Adolfom Hitlerom dňa 4.12.1944 hlásil stav prebiehajúcich prestavieb Sd.Kfz.251/9 na štandard Sd.Kfz.251/22. Z objednaných 72 kompletov bolo šesť odoslaných k Ersatz-Brigade-Grossdeutschland (prestavby boli určené pre Führer-Grenadier-Brigade). 32 kompletov sa nachádzalo pripravených v továrni Ardelt v Eberswalde na transport do Bergisch-Gladbach. Dodané mali byť k 4.12.1944. Zvyšných 34 kompletov malo byť podľa plánov dokončených k 7.12.1944.
13.1.1945 objednal Panzer-Korps Grossdeutschland prestavbu všetkých dostupných Sd.Kfz.251/9.
2.2.1945 požadovala 12.Panzer-Division dodávku inštalačných kompletov na prestavbu šiestich Sd.Kfz.251/9.
17.Panzer-Division k 17.2.1945 mala v stave svojej Panzer-Jäger-Abteilung 27 celkovo dvanásť vozidiel Sd.Kfz.251/22.
Panzer-Division-Schlesien mala k 25.2.1945 v stave šesť vozidiel Sd.Kfz.251/22.
Panzer-Division-Jüterbog 26.2.1945 v stave šesť vozidiel Sd.Kfz.251/22.
Panzer-Lehr-Division hlásila, že k jednotke dorazil vlakový transport so šiestimi vozidlami Sd.kfz.251/22 (Fgst.Nr.545037, 54146, 815244, 815246 a 815256 a vozidlo s armádnou registračnou značkou WH-1810168).
Feldherrnhalle hlásila v 4/1945 dodanie ôsmych vozidiel.
Führer-Grenadier-Brigade hlásila v 4/1945 dodanie dvoch vozidiel.
Existuje fotograficky zdokumentované vozidlo patriace 11.Panzer-Division (armádna registračná značka WH-1810156).
V zozname vyhotovenom Martinom Blockom, ktorý sa zaoberá pátraním po informáciách o stavoch jednotlivých bojových vozidiel figurujú i ďalšie jednotky, ktoré mali alebo je predpoklad, že mali originálne Sd.Kfz.251/22 alebo prekonvertované Sd.kfz.251/9 na štandard Sd.Kfz.251/22. Odkaz na jeho prácu je pripojený v zdrojoch.
Podľa novej zjednodušenej (re)organizácie Panzer Division 45 zavedenej v 3/1945 mali byť Sd.Kfz.251/22 zaradené v jednotlivých jednotkách v týchto počtoch:
Šesť vozidiel malo byť v stave schwere Kanone Zug v Panzer-Grenadier-Batallion (K.St.N.1125a k 1.4.1945).
Deväť vozidiel malo byť v stave Panzer-Jäger-Kompanie (SPW)(fG) (K.St.N.1142 k 1.4.1945).
Tri vozidlá mali byť v stave gem.Panzerspäh-Kompanie(f.G.) (K.St.N.1162f k 1.4.1945).
Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzer Tracts No.15-3, mittlerer Schützenpanzerwagen (Sd.Kfz.251) Ausf.C & D, rok vydania 2006, ISBN: 0-9771643-5-7
Nezávisle na tomto dizajne vznikol i návrh lafetácie štandardného protitankového kanóna 7,5 cm PaK 40 L/46 na rovnakú platformu Sd.Kfz.251. Kanón mal byť bez výraznejších modifikácií lafetovaný do konvertovanej nadstavby Sd.Kfz.251/9. V podstate bola zachovaná pôvodná konštrukcia, lafeta bola namontovaná bez podvozku, jedinou výraznejšou zmenou bolo vyrezanie časti štítu dela. Kvôli odmeru museli byť upravené dolné rohy štítu, tak aby štít nezavadil o boky nadstavby obrneného transportéru. Adolf Hitler na Speerovej konferencii zo dňa 27.11.1944 túto ideu nadšene prijal a rozhodol, že produkované podporné vozidlá pre pancierových granátnikov vyzbrojené 7,5 cm kanónom (Sd.Kfz.251/9) budú už od 11/1944 konvertované a vyrábané v tejto podobe s kanónom 7,5 cm PaK 40 L/46. Adolf Hitler objednal, nezávisle od novovýroby i 72 konverzných sád pre úpravu existujúcich vozidiel Sd.Kfz.251/9. V poľných opravovniach mali byť pôvodné 7,5 cm kanóny L/24 nahradené novými 7,5 cm PaK 40 L/46. Na demonštrácii nových zbraní Adolf Hitler označil túto prestavdu za jedno z najlepších technických riešní vojny.
Táto verzia sa sa objavila v údajovom zozname Waffenamtu z 15.11.1944.
Produkciu nových vozidiel zabezpečovala firma Wumag z Görlitz. Produkcia prebiehala od 12/1944 - 2/1945. Počty vyrobených vozidiel sú uvedené v tabuľke. Nie je známy počet vyrobených Sd.Kfz.251/22 v 2/1945. Je známy celkový počet vyrobených Sd.Kfz.251, no nie je známy počet vyrobených vozidiel jednotlivých verzií. Vzhľadom na to, že Görlitz bol v 3/1945 ohrozovaný postupujúcou sovietskou armádou, produkcia v továrni Wumag bola ukončená.
Produkcia Sd.Kfz.251/22:
Dátum | Počet vyrobených kusov | Počet prevzatých kusov podľa Wa J Rue |
---|---|---|
12/1944 | 40 | 40 |
1/1945 | 41 | 2 |
2/1945 | ? | 53 |
Generalinspekteur der Panzertruppen na stretnutí s Adolfom Hitlerom dňa 4.12.1944 hlásil stav prebiehajúcich prestavieb Sd.Kfz.251/9 na štandard Sd.Kfz.251/22. Z objednaných 72 kompletov bolo šesť odoslaných k Ersatz-Brigade-Grossdeutschland (prestavby boli určené pre Führer-Grenadier-Brigade). 32 kompletov sa nachádzalo pripravených v továrni Ardelt v Eberswalde na transport do Bergisch-Gladbach. Dodané mali byť k 4.12.1944. Zvyšných 34 kompletov malo byť podľa plánov dokončených k 7.12.1944.
13.1.1945 objednal Panzer-Korps Grossdeutschland prestavbu všetkých dostupných Sd.Kfz.251/9.
2.2.1945 požadovala 12.Panzer-Division dodávku inštalačných kompletov na prestavbu šiestich Sd.Kfz.251/9.
17.Panzer-Division k 17.2.1945 mala v stave svojej Panzer-Jäger-Abteilung 27 celkovo dvanásť vozidiel Sd.Kfz.251/22.
Panzer-Division-Schlesien mala k 25.2.1945 v stave šesť vozidiel Sd.Kfz.251/22.
Panzer-Division-Jüterbog 26.2.1945 v stave šesť vozidiel Sd.Kfz.251/22.
Panzer-Lehr-Division hlásila, že k jednotke dorazil vlakový transport so šiestimi vozidlami Sd.kfz.251/22 (Fgst.Nr.545037, 54146, 815244, 815246 a 815256 a vozidlo s armádnou registračnou značkou WH-1810168).
Feldherrnhalle hlásila v 4/1945 dodanie ôsmych vozidiel.
Führer-Grenadier-Brigade hlásila v 4/1945 dodanie dvoch vozidiel.
Existuje fotograficky zdokumentované vozidlo patriace 11.Panzer-Division (armádna registračná značka WH-1810156).
V zozname vyhotovenom Martinom Blockom, ktorý sa zaoberá pátraním po informáciách o stavoch jednotlivých bojových vozidiel figurujú i ďalšie jednotky, ktoré mali alebo je predpoklad, že mali originálne Sd.Kfz.251/22 alebo prekonvertované Sd.kfz.251/9 na štandard Sd.Kfz.251/22. Odkaz na jeho prácu je pripojený v zdrojoch.
Podľa novej zjednodušenej (re)organizácie Panzer Division 45 zavedenej v 3/1945 mali byť Sd.Kfz.251/22 zaradené v jednotlivých jednotkách v týchto počtoch:
Šesť vozidiel malo byť v stave schwere Kanone Zug v Panzer-Grenadier-Batallion (K.St.N.1125a k 1.4.1945).
Deväť vozidiel malo byť v stave Panzer-Jäger-Kompanie (SPW)(fG) (K.St.N.1142 k 1.4.1945).
Tri vozidlá mali byť v stave gem.Panzerspäh-Kompanie(f.G.) (K.St.N.1162f k 1.4.1945).
Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzer Tracts No.15-3, mittlerer Schützenpanzerwagen (Sd.Kfz.251) Ausf.C & D, rok vydania 2006, ISBN: 0-9771643-5-7
Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzer Tracts No.20-2 Paper panzers (Aufkaerungs-, Beobachtuns-, and Flak-Panzers, rok vydania 2002, ISBN: 0-9708407-7-2
www.tapatalk.com
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-251-22-t9038#607344Verze : 19
brano
MOD
www.ebay.de
www.tapatalk.com
NARA
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
11.Panzer-Division
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
11.Panzer-Division
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
11.Panzer-Division
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prototyp
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-251-22-t9038#26969Verze : 5
brano
MOD
Sd.Kfz 251/22 zničen v okolí Brna v květnu 1945
Foto via http://forum.panzer-archiv.de/viewtopic.php?t=6500
Foto via http://forum.panzer-archiv.de/viewtopic.php?t=6500
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Typ stroje | Sd.Kfz.251/22 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-251-22-t9038#450576Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.