Main Menu
User Menu

Schilling, David Carl

     
Příjmení:
Surname:
Schilling
Jméno:
Given Name:
David Carl
Jméno v originále:
Original Name:
David Carl Schilling
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
plukovník
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
?
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
-
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
15.12.1918 Leavenworth
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
14.08.1956 Eriswell, Suffolk
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
- veliteľ 56. stíhacej skupiny
- veliteľ 31. doprovodného stíhacieho krídla
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
- stíhacie eso (22,5 v.)
- prvý nonstop prelet Atlantického oceánu prúdovým stíhacím lietadlom s doplňovaním paliva vo vzduchu
- zahynul pri automobilovej nehode
Související články:
Related Articles:

Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/David_C._Schilling
www.warbirdsresourcegroup.org
www.veterantributes.org
URL : https://www.valka.cz/Schilling-David-Carl-t128994#435128Verze : 1
MOD
     
Příjmení:
Surname:
Schilling
Jméno:
Given Name:
David Carl
Jméno v originále:
Original Name:
David Carl Schilling
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
DD.MM.RRRR
Průběh vojenské služby:
Military Career:
Automaticky vyplněné položky:
12.08.1944-27.01.1945 Velitel : 56. stíhací skupina

Ručně vyplněné položky:
Vyznamenání:
Awards:

DD.MM.RRRR

Záslužný letecký kříž
Distinguished Flying Cross
-

DD.MM.RRRR

Válečný kříž 1940
War Cross 1940
Croix de Guerre 1940
-

DD.MM.RRRR

Válečný kříž 1939-1945
Cross of War
Croix de Guerre
-

DD.MM.RRRR

Záslužný letecký kříž
Distinguished Flying Cross
-

DD.MM.RRRR

Letecká medaile
Air Medal
-

DD.MM.RRRR

Medaile vítězství (2. světová válka)
World War II Victory Medal
-

DD.MM.RRRR

Medaile za vynikající službu (armáda)
Distinguished Service Medal (Army)
-

DD.MM.RRRR

Armádní pochvalná medaile
Army Commendation Medal
-

DD.MM.RRRR

Medaile za americké tažení
American Campaign Medal
-

DD.MM.RRRR

Medaile za evropsko/africko/blízko východní tažení
European-African-Middle Eastern Campaign Medal
-

DD.MM.RRRR

Medaile za službu v národní bezpečnosti
National Defense Service Medal
-

DD.MM.RRRR

Air Force Longevity Service Award
Air Force Longevity Service Award
-

DD.MM.RRRR

Medaile za službu v amerických obranných silách
American Defense Service Medal
-

MM.DD.RRRR

Kříž za vynikající službu
Distinguished Service Cross
-

Poznámka:
Note:
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/56th_Operations_Group
www.afhra.af.mil
https://en.wikipedia.org/wiki/David_C._Schilling
www.warbirdsresourcegroup.org
www.veterantributes.org
URL : https://www.valka.cz/Schilling-David-Carl-t128994#450219Verze : 0
MOD
Hlášení Davida C. Schillinga o souboji z 4. října 1943 (3. sestřel)

Bojové hlášení
Major David C. Schilling
Typ akce: Bojová
Datum: 4. říjen 1943
Jednotka: 63. stíhací peruť, 56. stíhací skupina
Čas: 1132-1138
Místo: východně od Duren
Počasí: jasno
Typ NL: ME 110
nepřátelské ztráty: 1 zničený ME 110
Popis:

Před setkáním s bombardovací formací z jihu, sem všiml si že jeden box o asi 40 bombardérech byl zřetelně pozadu za hlavní silou. Nasměroval sem 61. a 62. peruť aby kryla přední boxy a já vedl 63. na krytí zadního boxu. Zadní box jsme se přiblížili a měli jsme je na 10. hodiny a mírně pod náma. Ve vzdálenosti pěti mil jsme spatřili velké množství dvoumotorových nepřátelských letadel napadnout box z 5. a 7. hodiny.

Přelétl sem před bombardéry a udělal 270° otáčku, která nás dostala peruť na 6. hodinu bombardérů do výšky 28 000 stop a 1 500 až 2 000 yardů za nepřítele a bombardéry.

Vybral sem si ME 110 letící na 6. hodině nalevo za boxem a přiblížil sem se na přibližně 600 yardů, kde sem na něj zezadu vypálil krátkou dávku. Okamžitě sem spatřil zásahy od jednoho konce křídla ke druhému, levému motoru začala unikat chladící kapalina a pravý hořel. Další krátká dávka se stejnou koncentrací způsobila, že letoun vzplál celý a přešel do mírné, pravotočivé, klesavé zatáčky s oběma hořícími motory.

Potom sem si všiml dalšího ME110 nalevo a Esíčkem vlevo sem se dostal za něj a v tu chvíli on zatočil doprava. Záměrná osnova byla nastavena na 400 yardů a ve chvíli kdy sem stiskl spoušť, tak se na letadle objevili zásahy a vzplálo. To bylo způsobeno palbou Postgate Bílá 3 (por. Ludwig), který se předemnou dostal do pozice a efektivně nasměroval své zbraně.

Připisuju si 1 zničený ME 110 a potvrzuju ME 110 zničený por. Ludwigem.


S.č. letadla: 41-6347

Spotřeba munice: 410 průbojných a zápalných (AP&I)

www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Schilling-David-Carl-t128994#634516Verze : 4
Hlášení Davida C. Schillinga o souboji z 8. října 1943 (4. sestřel)

Bojové hlášení
Major David C. Schilling
Typ akce: Bojová
Datum: 8. říjen 1943
Jednotka: 62. stíhací peruť
Čas: 1540
Místo: Okolí Quakenbrucku
Počasí: Oblačnost 2/10, vertikální viditelnost dobrá, horizontální přiměřená
Typ NL: Fw 190
nepřátelské ztráty: 1 zničený Fw 190
Popis:

Vedl sem 56. stíhací skupinu na doprovod bombardérů, po setkání jsme se dostali za 1. Task Force a začali se dostávat do pozice. V té chvíli sem si všiml pár opozdilců za první formací. První dvě míle za nima ve výšce 24 000 stop a druhý pět mil za nima ve výšce 20 000 stop. Později byli oba samostatně zničeni čtyřmi nebo pěti nepřátelskými letadly.

Woodfire Bílá 3 ohlásil, že je připraven na střetnutí a tak sem mu řekl, ať jde dolu a dodal sem, že mu budu dělat vrchní krytí. Krátce nato sem spatřil Fw 190 s bombou nebo přídavnou nádrží pod trupem, udělal průlet k dalšímu opozdilci z jeho 8. hodiny, pak se stočil na pravobok a letěl vstříc bombardéru ve výšce 20 000 stop. Opustil sem výškové krytí a zahájil sem střemhlavý útok do výšky 19/20 000 stop. Vlétl sem pod něho a vyrovnal se přímo za něj ve vzdálenosti 600 yardů.

Zahájil sem palbu na 400 yardech a přiblížil se na 300/250 yardů. Mohl sem jasně vidět zásahy na jeho levém křídle a trupu. Pak následoval obrovský zášleh z levého kořenu křídla a začal se z ní valit černý kouř. Němčour odpadl vpravo a naposledy sem ho viděl jak jde k zemi a kouří. Přitáhl sem, nicméně, Woodfire Bílá 2 spozoroval jak ve střemhlavém letu pilot vyskočil a rozevřel padák.



S.č. letadla: 42-7938

Spotřeba munice: 323 průbojně-zápalných a trasovacích (API&T)

"Letěl sem na pozici Woodfire Bílá 2 a viděl sem akci popsanou výše. Spozoroval sem zásahy po celém kokpitu a motoru a německé letadlo začalo silně kouřit. Přetočilo se na záda a pak šlo do střemhlavého pádu v kouři a plamenech. Bílá 1 a já jsme přetáhli a jak sem se nakláněl, podíval sem se zpátky a viděl, že pilot rozevřel padák."

John E. Eaves
nadpor., Letecký sbor.

www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Schilling-David-Carl-t128994#634521Verze : 2
Hlášení Davida C. Schillinga o souboji z 10. října 1943 (5. sestřel - letecké eso)

Bojové hlášení
Major David C. Schilling
Typ akce: Bojová
Datum: 10. říjen 1943
Jednotka: 62. stíhací peruť
Čas: 1515
Místo: Okolí Altenberge
Počasí: Mlhavo, oblačnost 2/10 nad cílem, viditelnost slušná
Typ NL: Fw 190
nepřátelské ztráty: 1 zničený Fw 190
Popis:

Vedl sem 56. skupinu a po přeletu Holandského pobřeží nám bylo oznámeno, že bombardéry mají 9 minut zpoždění. Pro zkácení času sem vedl skupinu trošku jihovýchodně od plánované trasy a brzy poté sem spatřil flak střílející na trase B-17tek. To nám docela pomohlo, vzhledem k mlze bylo obtížné spatřit bombardéry z jakékoliv vzdálenosti. Letěli jsme přímo nad Munster ve výšce 30 000 stop a setkali se s bombardéry v blízkosti Altenberge, 15 mil severozápadně od našeho cíle. Jak jsme se k nim přiblížili, spatřil sem 60/75 nepřátelských letadel provádějící útok zepředu, zboku a zezadu i s využitím raketových bomb (jednalo se Werfer-Granate 21, což bylo jednohlavňové odpalovací zařízení neřízených raketových střel montované jednotlivě pod každé křídlo stíhaček, zpravidla Focke-Wulfů, pozn. překladatele).

Když jsme dorazili na pravou stranu bombardérů, uviděl sem 6/8 nepřátelských letadel provádějicích frontální útok na vedoucí box. Došlo mi, že by mohlo být příliš pozdě, než bysme je odehnali, tak sem provedl ostrou, 180° zatáčku a připnul se na ně, až po dokončení průletu. Jedna 190tka to přitáhla doleva, když byla ve výšce 16 000 stop a já klesal za ní. Zahájil sem palbu na 400/500 yardech přímo za ním a viděl sem záblesky na křídlech a na trupu, ale nemohl sem ho dost dlouho udržet v zaměřovači, dokud sem se nedostal alespoň na 300 yardů.

V ten moment najednou objevil velký výbuch na jeho levém křídle a z křídla a kokpitu se začal linout kouř. Byl sem donucen přitáhnout nad něj a objevil se obrovský záblesk. Přitáhl sem doprava a vystoupal na 21/22 000 stop ve snaze se spojit se svou letkou, ale ta byla v důsledku útoku rozházená. Poté sem vystoupla skrz 10/12 nepřátelských letadel (který mi očividně nevěnovali pozornost) a připojil se k Modrému 1 a 2 ve výšce 27 000 stop.

Fw 190, se kterým sem se střetl nesl pravděpodobně rakety pod křídly a měl žlutý ocas.

Připisuju si 1 zničený Fw 190



S.č. letadla: 42-7820

Spotřeba munice: průbojně-zápalných a trasovacích (API&T)

www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Schilling-David-Carl-t128994#634526Verze : 1
Hlášení Davida C. Schillinga o souboji z 29. listopadu 1943 (sdílený sestřel)

Bojové hlášení
Typ akce: Bojová
Datum: 29. listopad 1943
Jednotka: 62. stíhací peruť
Čas: 1430
Místo: Jižně od Oldenburgu
Počasí: Viditelnost slušná, oblačnost 10/10
Typ NL: Fw 190
nepřátelské ztráty: 1 zničený Fw 190
Popis:

Vedl sem Modrou letku Woodfire při letecké operaci č. 192. Byli jsme na cestě s bombardéry přibližně 8 minut od bodu setkání, když se 2 neznámá letadla k nám přibližovala z opačného směru formace Létajících pevností. Okamžitě sem spatřil zášlehy výbušné munice letící od těch dvou letadel. V ten moment sem byl jižně od druhého boxu a ta dvě neznámá letadla se stočila na jihozápad a prolétala přímo pod náma. Při průletu sem je identifikoval jako Fw 190. Přetočil sem se na levé křídlo a začal se k nim přibližovat. Jak jsem se pomalu přibližoval, vybral sem si za cíl letadlo nalevo vzadu. Zahájil sem palbu ve vzdálenosti přibližně 600 yardů a přiblížil sem se lehkou, levotočivou zatáčkou na 400 yardů s mírným předsazením. Po druhé dávce sem spatřil na kapotáži a trupu zásahy a letadlo se převrátilo do neovladatelné vývrtky v závěji kouře. Druhé letadlo se převrátilo na levé křídlo. Přitáhl sem nalevo a o minutu nebo dvě sem spatřil výbuch a rudé plameny na zemi pod místem střetnutí.

Po návratu na základnu jsem se dozvěděl, že moje dvojka, nadpor. Williamson, střílel na tentýž letoun ve stejný čas jako já. Jeden z nás nebo oba jsme zničili 190 v akci popsané výše. S jistotou sem spozoroval zásahy a viděl nepřátelské letadlo se zřítit. A tudíž si v závislosti na hodnocení číním nárok, ale v případě, že je toto tvrzení potvrzeno, není pochyb o tom, komu by měl být sestřel přidělen, mě nebo nadpor. Williamsonovi a žádám aby byl připočten nadpor. Williamsonovi.

Připisuju si 1 zničený Fw 190 (v závislosti na vyhodnocení mého a Williamsonova filmového záznamu)


Pplk. David C. Schilling

S.č. letadla: 42-7938

Spotřeba munice: 697 průbojně-zápalných a trasovacích (API&T)

"Letěl sem na pozici Woodfire Modrá Dva (dvojka pplk. Schillinga) na letecké operaci č. 192. Letíc na pravé straně bombardérů jsme spatřili dvě Fw 190 letící ze zádní části boxu. Jak nepřátelská letadla proletěla pod našim levým křídlem, pplk. Schilling potlačil a zatočil doleva. Udržel sem se na vnitřní zatáčce a jak jsme se k nepřátelům blížili zezadu, začali provádět mírnou, levotočivou zatáčku. Přiblížil sem se na přibližně 550 yardů na posledního ze dvou nepřátelských letadel. Ve chvíli kdy sem zahájil palbu sem spatřil na nepřátelském letadle zásahy a o sekundu později se převrátil napravo a v kouři a plamenech šel do vývrtky. Druhé nepřátelské letadlo udělalo ostrou levou zatáčku, potlačilo a zmizelo v mracích."

Felix D. Williamson
Nadpor., Letecký sbor


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Schilling-David-Carl-t128994#634556Verze : 1