SSSR / Nástupnické státy SSSR (SOV)
Články
Velká válka pokračuje a všude létají letadla. Létají nízko, protože i když je již známo o dmychadlech pro letecké motory a dokonce i o turbodmychadlech, nejsou u motorů používány a v té době nemá jejich žádný zvláštní smysl. Ale každý chce vzlétnout výš! Abychom vyletěli výš bez přeplňovacích systémů, musíme dát válcům více vzduchu. Základním řešením je zvětšení objemu válce. V tomto případě se ale zvyšuje hmotnost motoru a jeho rozměry. Je možné tomu zabránit?
Achillovou patou sovětského leteckého průmyslu byla výroba letadlových motorů. Do roku 1917 byla technická politika ruské vlády založena na nákupu leteckých motorů v zahraničí a na licenční výrobě francouzských motorů. Motory vlastní konstrukce se prakticky nevyráběly. Během občanské války se situace v této oblasti prudce zhoršila kvůli nedostatku kvalifikovaných inženýrů a pracovníků a ekonomické blokádě země západními státy.
Motor V-2 byl instalován před válkou na sovětské lehké tanky BT-7M, střední tanky T-34, těžké KV-1 a KV-2, jakož i na těžkém pásovém dělostřeleckém traktoru Vorošilovec. Za války byl instalován na středních tancích T-34, těžkých KV a IS, stejně jako na samochodkách od nich odvozených. V poválečných letech byl tento motor modernizován a jeho přímými potomky jsou moderní tankové motory.
Témata
Podkategorie