SSN - K-278 Komsomolec

ПЛАТ - К-278 Комсомолец
     
Název:
Name:
K-278 Komsomolec K-278 Komsomolets
Originální název:
Original Name:
ПЛАТ - К-278 Комсомолец
Kategorie:
Category:
útočná ponorka s nukleárním pohonem submersible ship, attack, nuclear powered (SSN)
Třída:
Class:
Projekt 685 Plavnik
Kódové označení:
Pennant Number:
K-278
Loděnice:
Builder:
Sevmaš Severodvinsk
Založení kýlu:
Laid Down:
22.04.1978
Spuštění na vodu:
Launched:
09.05.1983
Uvedení do služby:
Commissioned:
20.10.1983
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
06.06.1990 Potopila se 07.04.1989 po požáru na palubě, zahynulo 42 námořníků
Sunk 07.04.1989 after fire on board, dead 42 sailors
Potopené lodě:
Sunk Ships:
DD.MM.RRRR žádné / none
Velitel:
Commander:
DD.MM.1976-31.12.1989 Zelenskij, Ju.A. ( )
DD.MM.1989-DD.MM.1989 Vanin, Je.A. ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
- tovární číslo: 510
- souřadnice potopení: 73°43'47"N 13°15'84"E
- factory number: 510
- sunk coordinates: 73°43'47"N 13°15'84"E
Zdroje:
Sources:
Šturm glubiny
Russkij podplav
Bellona
Rossijskij podvodnyj flot
VMF Rossii
Wikipedia
URL : https://www.valka.cz/SSN-K-278-Komsomolec-t98432#363289 Verze : 0
Průběh služby SSN K-278 Komsomol / Service course SSN K-278 Komsomol


     
DatumUdálost
16.03.1976Zapsána do seznamu plavidel vojenského námořnictva jako SSGN
22.04.1978Založen kýl ponorky v doku cechu č.42 PO Sevmašinistrojenie v Severodvinsku jako SSGN
25.07.1978Překlasifikována na "Velkou ponorku"
30.05.1983Slavnostní opuštění cechu
03.06.1983Spuštěna na vodu
červenec - srpen 1983Provedeny zkoušky na kotvě
srpen 1983Slavnostní vztyčení vlaky Vojenského námořnictva
srpen 1983Zahájení plavebních zkoušek
28.12.1983Podepsán protokol o převzetí
28.12.1983Začleněna do výzbroje
18.01.1984Začleněna do sestavy 6.ponorkové divize Severní flotily vyznamenané řádem Rudého praporu s domovským přístavem u mysu Lopatkina (69°26'12"N 32°25'29"E)
14.12.1984Připlula do domovského přístavu
k 14.12.1984Absolvovala 107 plavebních dnů, z toho cca 2 měsíce bez továrních civilních specialistů na palubě
27.06.1985Posádka složila zkoušky, jako prvosledová byla zasazena do stálé bojové pohotovosti a zahájila přípravu k hlubohovodnímu ponoru
červenec 1985V zátoce Zapadnaja lica byly provedeny zkoušky oddělení plovoucí záchranné kapsule
30.07.1985Zahájeny hlubokovodní zkoušky
30.07.1985Doplula do Norského moře k provedení hlubohovodních zkoušek
04.08.1985Při hlubokovodních zkouškách se na palubě kromě posádky nacházeli:
Kormilicin, Ju.N. (hlavní konstruktér Projektu 685 Plavnik)
Romanov, D.A. (technický vedoucí ponoru, první zástupce hlavního konstruktéra)
Čuvakin, V.M. (odpovědný předávající)
Leonov, L.P. (předávající mechanik)
04.08.1985 12:43 MDTDosažena hloubka 1000 m, zde ponorka setrvala 51 minut, dosáhla maximální hloubky 1027 m (některé materiály uvádí hodnoty 1020 m a 1040 m)
04.08.1985 13:34 MDTZahájen výstup, v hloubce 800 m provedeno pročištění torpédometů
07.08.1985Návrat na domovskou základnu, na molu byla přivítána velitelem Severomořské flotily vyznamenané řádem Rudého praporu admirálem Kapitaněcem, I.M.
srpen - listopad 1985Provedena revize mechanismů v PO Sevmašinistrojenie v Severodvinsku
prosinec 1985V docích SRZ-10 (СРЗ - судоремонтный завод - lodní opravárenský závod) ve městě Poljarnyj provedena oprava bočních tyčí
30.12.1985Opustila dok v zátoce Pala (69°11'57"N 33°25'8"E) a odplula na domovskou základnu u (69°26'12"N 32°25'29"E)
rok 1986V rámci taktického cvičení v Norském moři provedla zkoušku havarijního plynogenerátorového systému vynořením z pracovní hloubky 800 m
20.11.1986 - 28.02.1987Autonomní bojová hlídka, velicí důstojník kapitán 1.stupně Bogatyrev, A.S.
červen 1987Ukončen zkušební provoz, ponorka převedena do běžného provozu
srpen - říjen 1987Autonomní bojová hlídka
25.09.1987V průběhu bojové hlídky musela krátkodobě přirazit k pobřežní základně, aby mohl být vyloděn nadporučík Diděnko Ju.N., u něhož se projevily symptomy srdeční nedostatečnosti
31.01.1989Dostala čestné jméno Komsomolec
28.02.1989Vyplula na bojovou hlídku s 604.posádkou pod velením kapitána 1.stupně Vanina, Je.A.
07.04.1989 11:00V průběhu bojové hlídky, když ponorka plula v hloubce 380 m rychlostí 8 uzlů, vznikl v úseku č.7 požár, na palubě se nachází 69 osob
07.04.1989 17:08Po neúspěšném více než šestihodinovém boji s požárem se ponorka potopila v Norském moři 73°43'47"N 13°15'84"E do hloubky 1858 m
07.04.1989Na palubě ponorky zahynulo 39 lidí, 30 se jich zachránilo v záchranné kapsuli, tři z nich ale na následky zranění zemřeli; zachránilo se 27 členů posádky
07.04.1989Havárii bude věnován samostatný článek
06.06.1990Vyškrtnuta ze sestavy Vojenského námořnictva
rok 1991Na mořském dnu byla prozkoumána hlubokovodními ponorkami Mir
byly utěsněny otvory, kterými by mohly uniknout komponenty jaderných bojových náloží
dále bylo zjištěno, že potopená ponorka byla zkoumána cizími podhladinovými prostředky
URL : https://www.valka.cz/SSN-K-278-Komsomolec-t98432#363340 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více