SOV - Vorošilovec (těžký dělostřelecký tahač)

Ворошиловец
     
Název:
Name:
Vorošilovec Voroshilovets
Originální název:
Original Name:
Ворошиловец
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1941 Charkovský lokomotivní závod č. 183 Kominterny, Charkov /
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Uralský tankový závod č. 183 Kominterny, Nižnij Tagil /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1123
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
15500 kg 34172 lb
Celková délka:
Overall Length:
6218 mm 20ft 4,8in
Celková šířka:
Overall Width:
2850 mm 9ft 4,2in
Celková výška:
Overall Height:
2736 mm 8ft 11,72in
Světlá výška:
Ground Clearance:
460 mm 1ft 6,11in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
sériově - V-2V, vidlicový 60°, vodou chlazený, vznětový dvanáctiválec o objemu 38 880 cm3
nouzově - M-17T, vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 46 920 cm3
serial production - V-2V, V-60°, water-cooled diesel, twelve cylinders, volume of 38,880 cm3
stopgap - M-17T, V, water-cooled, gasoline Twelve volume of 46 920 cm3
Výkon:
Power:
285 kW při ot/min 382.2 bhp at rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
36 km/h 22.4 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
270 km 167.8 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
na korbě - 16 mužů nebo 3 000 kg
v závěsu - 22 000 kg
-
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
bronetehnika.narod.ru
Proško E.: Artilerijskije tjagači KA, Bronekolekcija spec.No.3, Modělist-Konstruktor, Moskva 2002
URL : https://www.valka.cz/SOV-Vorosilovec-tezky-delostrelecky-tahac-t17718#535417 Verze : 1
Vývoj tahače běžel od roku 1935 jako náhrada stroje Komintern. První dva kusy byly postaveny v roce 1936, koncepcí byl stroj shodný s předchozím Kominternám, ale zcela nové bylo celé pohonné ústrojí. Převodovka, naviják a začátkem roku 1938 i nový motor V-2 (varianta tankového motoru později proslaveného v T-34) byly odlišné od předchozího stroje. V roce 1938 byla dokončena konstrukce a po osazení novým motorem byl tahač předán do sériové výroby. Ta běžela od roku 1938 do roku 1941 a dala necelých 1200 vozidel. Stroj se za 2. světové války užíval na všech bojištích východní fronty a byl velmi úspěšný. Zúčastnil se i přehlídek na Rudém náměstí kde budil pozornost jako tahač nejtěžších děl ráže 203 až 305 mm.
URL : https://www.valka.cz/SOV-Vorosilovec-tezky-delostrelecky-tahac-t17718#65310 Verze : 1
http://www.autogallery.org.ru/m/traktora.htm
SOV - Vorošilovec (těžký dělostřelecký tahač) -


SOV - Vorošilovec (těžký dělostřelecký tahač) -


SOV - Vorošilovec (těžký dělostřelecký tahač) -


SOV - Vorošilovec (těžký dělostřelecký tahač) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-Vorosilovec-tezky-delostrelecky-tahac-t17718#72153 Verze : 0
Vorošilovec




Zdroj
Proško E.: Artilerijskije tjagači KA, Bronekolekcija spec.No.3, Modělist-Konstruktor, Moskva 2002

SOV - Vorošilovec (těžký dělostřelecký tahač) - Těžký tahač Vorošilovec
čtyřpohledový nákres

Těžký tahač Vorošilovec
čtyřpohledový nákres

SOV - Vorošilovec (těžký dělostřelecký tahač) - Těžký tahač Vorošilovec
odtah nepojízdného T-35

Těžký tahač Vorošilovec
odtah nepojízdného T-35

URL : https://www.valka.cz/SOV-Vorosilovec-tezky-delostrelecky-tahac-t17718#327002 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více