LADA 21053 byl odvozen od základního modelu VAZ 2105, který vznikl jako první modernizační stupeň osobních automobilů VAZ 2101/21011. Automobil měl podstatně modernizovanou karosérii typu sedan a modernizovaný podvozek včetně hnacího ústrojí. Od modelu VAZ 2105 byl odvozen automobil VAZ 2104 s karosérií typu kombi. Hlavním cílem modernizace bylo zvýšit aktivní i pasivní bezpečnost, dosáhnout hospodárnějšího provozu a rozšířit výbavu. LADA 2105/21053 měla změněný tvar blatníků, víka motoru a zavazadlového prostoru. Velkoplošné zadní hranaté skupinové svítilny a obdélníkové přední světlomety zlepšily osvětlení automobilu a přispěly k bezpečnosti jeho provozu. Sedadla měla lepší tvar a do opěradel předních sedadel byly standardně montovány hlavové opěrky. Automobil LADA 21053 vyráběla sovětská automobilka VAZ (Volžskij avtomobilnyj závod) v Togliatti od roku 1980 a montovala do něj motor o objemu 1452.
Technické údaje:
Motor: zážehový čtyřdobý řadový karburátorový čtyřválec VAZ 2103 s rozvodem OHC
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 76 mm
Zdvihový objem: 1452 ccm
Největší výkon: 55,2 kW (75 k) při 5600 ot/min
Největší točivý moment: 106 Nm při 3500 ot/min
Stupeň komprese: 8,5:1
Spojka: suchá jednokotoučová s talířovou pružinou s kapalinovým ovládáním
Převodovka: čtyřstupňová
Podvozek: bezrámová konstrukce s pomocnými nosníky
Zavěšení předních kol: nezávislé na závěsných ramenech s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem
Zavěšení zadních kol: tuhá náprava spojená s karosérií dvěma páry podélných tyčí, s vinutými pružinami, příčnou tyčí a teleskopickými tlumiči
Tlumiče pérování: kapalinové teleskopické dvojčinné
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: bubnové
Délka: 4130 mm
Šířka: 1680 mm
Výška: 1446 mm
Rozvor: 2424 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1365/1321 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozměr pneumatik: 165R13
Největší rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0 až 100 km/h: 17 s
Spotřeba 90/120/město: 7,4/10,4/10,6 l/100 km
Zdroj: www.tuning.cz, Vladislav Tůma: Opravy a údržba automobilů VAZ 2101 až 2106, SNTL 1976
Technické údaje:
Motor: zážehový čtyřdobý řadový karburátorový čtyřválec VAZ 2103 s rozvodem OHC
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 76 mm
Zdvihový objem: 1452 ccm
Největší výkon: 55,2 kW (75 k) při 5600 ot/min
Největší točivý moment: 106 Nm při 3500 ot/min
Stupeň komprese: 8,5:1
Spojka: suchá jednokotoučová s talířovou pružinou s kapalinovým ovládáním
Převodovka: čtyřstupňová
Podvozek: bezrámová konstrukce s pomocnými nosníky
Zavěšení předních kol: nezávislé na závěsných ramenech s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem
Zavěšení zadních kol: tuhá náprava spojená s karosérií dvěma páry podélných tyčí, s vinutými pružinami, příčnou tyčí a teleskopickými tlumiči
Tlumiče pérování: kapalinové teleskopické dvojčinné
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: bubnové
Délka: 4130 mm
Šířka: 1680 mm
Výška: 1446 mm
Rozvor: 2424 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1365/1321 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozměr pneumatik: 165R13
Největší rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0 až 100 km/h: 17 s
Spotřeba 90/120/město: 7,4/10,4/10,6 l/100 km
Zdroj: www.tuning.cz, Vladislav Tůma: Opravy a údržba automobilů VAZ 2101 až 2106, SNTL 1976
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-VAZ-21053-Lada-21053-t63805#227680Verze : 0
Boční pohled na vůz
Zdroj: dragan.snimka.bg
Zdroj: dragan.snimka.bg
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-VAZ-21053-Lada-21053-t63805#376949Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.