Main Menu
User Menu

SOV - T-26T a T-26T2

T-26-T и T-26T2 тягач (трактор T-26)

Tahač T-26T, T-26T2


V roce 1930, s vědomím nevýhody hypotrakce a kolových tahačů pro pohyblivou válku, začaly v SSSR vznikat konstrukce dělostřeleckých tahačů na podvozcích již vyráběných tanků. Tahač na bázi T-19 (s názvem Борец - Bojovník) ještě nebyl realizován, ale v roce 1932 opustil rýsovací prkna TR-26. Prototyp, vyrobený na podzim téhož roku , prošel úspěšně vojskovými zkouškami (zima 1932-33) a byl přijat do výzbroje DRRA. Při zkouškách prototypu (celkem 510 km) byla naměřena rychlost 29 km/h, 18,8 km/h, 15 km/h a 11 km/h - sólo a s přívěsy o hmotnosti 4, 5 a 7 tun.V roce 1934 bylo vozidlo přeznačeno na T-26T a název TR-26 byl použit u prototypu univerzálního transportéru-tahače.


Sériová výroba se rozběhla v roce 1933 v závodě Im. K.Vorošilova a tahače se vyráběly ve dvou verzích - s pancéřovou nástavbou T-26T a s plátěnou nástavbou T-26T2.
Vozidlo mělo korbu totožnou s T-26-1931, ve verzi s plátěnou nástavbou se slídovými okénky vážilo 7 700 kg a s pancéřovou nástavbou s uzavíratelnými plechovými okénky na bocích a vzadu a dvěma poklopy na střeše, 8 100 kg. V prostoru nástavby se mohla přepravovat obsluha děla a munice. Umístění osádky, pohonných částí a agregátu zůstalo stejné jako u tanku T-26. Vozidlo bylo bez organické výzbroje. V plánu pro rok 1933 bylo vyrobit 200 ks, vyrobeno bylo pouze 163 vozidel. Další rok továrnu opustilo 34 ks a nakonec v roce 1936 10 ks panceřovaných a 4 ks "plátěných" tahačů, celkem bylo DRRA předáno do roku 1939 211 tahačů. Sloužily většinou pro přepravu děl do ráže 76,2 mm a houfnic do ráže 152 mm.



Zdroj
KOLOMIJEC, M: T-26-ťažolaja suďba ljogkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-26T-a-T-26T2-t85886#317632Verze : 0
MOD
T-26T



Zdroj
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999

SOV - T-26T a T-26T2 - T-26T pohled zepředu
viditelná dvířka řidiče a sklápěcí reflektor s krytem

T-26T pohled zepředu
viditelná dvířka řidiče a sklápěcí reflektor s krytem

SOV - T-26T a T-26T2 - T-26T pohled zezadu
shora - otvírací průhledy, sání a výdech chladícího vzduchu, výfukové potrubí s tlumičem a tažné zařízení

T-26T pohled zezadu
shora - otvírací průhledy, sání a výdech chladícího vzduchu, výfukové potrubí s tlumičem a tažné zařízení

URL : https://www.valka.cz/SOV-T-26T-a-T-26T2-t85886#317634Verze : 0
MOD
T-26T2



Zdroj
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999

SOV - T-26T a T-26T2 - T-26T2
pohled z boku

T-26T2
pohled z boku

SOV - T-26T a T-26T2 - T-26T2
pohled zezadu

T-26T2
pohled zezadu

URL : https://www.valka.cz/SOV-T-26T-a-T-26T2-t85886#317635Verze : 0
MOD
T-26T a T-26T2 v akci




Zdroj
KOLOMIJEC, M: T-26-ťažolaja suďba ljogkogo tanka, Eksmo, Moskva 2007
KOLOMIJEC, M., SVIRIN, M.: T-26-mašiny na jego baze, Stratěgia KM, Moskva 1999

SOV - T-26T a T-26T2 - T-26T a houfnice M-30 ráže 122 mm

T-26T a houfnice M-30 ráže 122 mm
SOV - T-26T a T-26T2 - T-26T2 s houfnicemi ráže 152 mm

T-26T2 s houfnicemi ráže 152 mm
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-26T-a-T-26T2-t85886#317636Verze : 0
MOD
T-26T




Zdroj
Autor neuveden: Sovetskie tanki v finskoj armii, Tank v pole boja No22,Vydavatelství a rok vydání neuvedeno

SOV - T-26T a T-26T2 - T-26T
kořistní, Finsko, jaro 1945

T-26T
kořistní, Finsko, jaro 1945

SOV - T-26T a T-26T2 - T-26T s novými finskými znaky
kořistní, Finsko, jaro 1945

T-26T s novými finskými znaky
kořistní, Finsko, jaro 1945

URL : https://www.valka.cz/SOV-T-26T-a-T-26T2-t85886#326759Verze : 0
MOD
T-26-T2




Zdroj
BARJATINSKIJ, M: Ljogkij Tank T-26,Broněkollekcija spec.no.2, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2003

SOV - T-26T a T-26T2 - T-26-T2
Nákres vozidla

T-26-T2
Nákres vozidla

URL : https://www.valka.cz/SOV-T-26T-a-T-26T2-t85886#331894Verze : 0
MOD