Název: Name: | T-100 | |
Originální název: Original Name: | T-100 | |
Kategorie: Category: | těžký tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Leningradský závod pokusného strojírenství č. 185 S. M. Kirova, Leningrad / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 31.07.1939 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 58000 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 8495 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 8495 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3400 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3430 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 525 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 710 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,68 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Trup - čelo, boky, záď - 60 mm, strop - 20 mm, dno - 20 - 30 mm Věže - čelo, boky, záď - 60 mm, strop - velká - 30 mm, malá - 20 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | GAM-34BT (licence Izotta-Fraschini), čtyřdobý zážehový vodou chlazený dvanáctiválec do V o objemu 45 820 ccm | |
Výkon: Power: | 615 kW při 1850 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Mechanická převodovka 5+1, pneumatická suchá tříkotoučová třecí spojka, boční převodovky, pneumatické boční třecí spojky | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 35,7 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 15 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 160 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 120 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 42 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 25 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 4 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 1,2 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,25 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 1x kanón 76,2 mm L10 nebo L11 (120 nábojů) | |
Vedlejší: Secondary: | 1x 45 mm vz.32/38 K20 (393 nábojů) 3x 7,62 mm DT (4.284 nábojů) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Palivo - letecký benzin Palivové nádrže - 1160 litrů Radiostanice - 71-TK-3 Vnitřní pojítko - TPU-6a Motory GAM-34 byly používány i u dělových člunů typ 1124 a 1125 | |
Zdroje: Sources: | Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000 ru.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-100-t9322#373823Verze : 1
cimbal
MOD
Jedna z dvoch, navzájom si konkurujúcich, no veľmi podobných konštrukcií v programe na náhradu ťažkých 5 vežových tankov T-35. Tou druhou bol typ SMK.
Na vývoji T-100 sa podieľala konštrukčná skupina vedená E.Š. Palejom z leningradského závodu č. 185 (Kirovov závod). Podvozok T-100 mal oproti konkurenčnému SMK staršiu konštrukciu odpruženia listovými pružinami, zatiaľ čo jeho konkurent SMK mal pruženie torznými tyčami. Obe konštrukcie však charakterizovala stará a prežitá konštrukcia viacvežových tankov. T-100 rovnako ako konkurent SMK niesol dva veže. Väčšia bola umiestnená v strede korby a druhá menšia pred ňou. V hlavnej väčšej veži niesol 76,2 mm kanón L-10, ktorý však bol takmer ihneď nahradený modernejším L-11. V malej veži bol lafetovaný 45 mm kanón. Stroj zároveň dostal tri guľomety. Po jednom boli spriahnuté s kanónmi a jeden bol vo veliteľskej kupole na streche väčšej veže. Počet mužov posádky bol podľa rôznych, navzájom odporojúcich si zdrojov, 6-8 mužov. Najpravdepodobnejší počet bol 7 mužov. Na základe T-100 vzniklo samohybné delo SU-100U. Existovali zároveň projekty na verziu T-100Z, ktorá mala niesť húfnicu ráže 152 mm. Štádiom úvah neprešlo ani dielenské a vyprosťovacie vozidlo. Nie úplne dokončený prototyp bol predvedený Stalinovi v 8/1939. Typ sa sériovo nevyrábal, pretože sa cesta monštróznych viacvežových obrov ukázala ako slepá cesta vývoja a prednosť bola daná modernému jednovežovém KV-1.
Prototyp T-100 bol bojovo nasadený vo vojne proti Fínsku na prelome rokov 1939/40 v rámci 20. ťažkej tankovej brigády. O jeho bojovej činnosti niesú veľké poznatky. Po podpísaní prímeria s Fínskom, bol stroj stiahnutý a následne prekonvertovanaý na samohybné delo SU-100U.
Okrem toho existoval projekt T-100Z.
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
Na vývoji T-100 sa podieľala konštrukčná skupina vedená E.Š. Palejom z leningradského závodu č. 185 (Kirovov závod). Podvozok T-100 mal oproti konkurenčnému SMK staršiu konštrukciu odpruženia listovými pružinami, zatiaľ čo jeho konkurent SMK mal pruženie torznými tyčami. Obe konštrukcie však charakterizovala stará a prežitá konštrukcia viacvežových tankov. T-100 rovnako ako konkurent SMK niesol dva veže. Väčšia bola umiestnená v strede korby a druhá menšia pred ňou. V hlavnej väčšej veži niesol 76,2 mm kanón L-10, ktorý však bol takmer ihneď nahradený modernejším L-11. V malej veži bol lafetovaný 45 mm kanón. Stroj zároveň dostal tri guľomety. Po jednom boli spriahnuté s kanónmi a jeden bol vo veliteľskej kupole na streche väčšej veže. Počet mužov posádky bol podľa rôznych, navzájom odporojúcich si zdrojov, 6-8 mužov. Najpravdepodobnejší počet bol 7 mužov. Na základe T-100 vzniklo samohybné delo SU-100U. Existovali zároveň projekty na verziu T-100Z, ktorá mala niesť húfnicu ráže 152 mm. Štádiom úvah neprešlo ani dielenské a vyprosťovacie vozidlo. Nie úplne dokončený prototyp bol predvedený Stalinovi v 8/1939. Typ sa sériovo nevyrábal, pretože sa cesta monštróznych viacvežových obrov ukázala ako slepá cesta vývoja a prednosť bola daná modernému jednovežovém KV-1.
Prototyp T-100 bol bojovo nasadený vo vojne proti Fínsku na prelome rokov 1939/40 v rámci 20. ťažkej tankovej brigády. O jeho bojovej činnosti niesú veľké poznatky. Po podpísaní prímeria s Fínskom, bol stroj stiahnutý a následne prekonvertovanaý na samohybné delo SU-100U.
Okrem toho existoval projekt T-100Z.
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
ru.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-100-t9322#73752Verze : 10
brano
MOD
T-100 s kanonem L-11
T-100
nákres vozidla - pohled z boku a zhora
T-100
nákres vozidla - pohled zepředu a zezadu
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-100
nákres vozidla - pohled z boku a zhora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-100
nákres vozidla - pohled zepředu a zezadu
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-100-t9322#373805Verze : 2
cimbal
MOD
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-100
prototyp s kanonem L-10
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-100-t9322#373806Verze : 2
cimbal
MOD
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-100
čelní pohled na vozidlo, srpen 1939
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-100
boční pohled na vozidlo, srpen 1939
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-100
vozidlo na finské frontě s upravenými blatníky v sestavě 20. tankové brigády, únor 1940
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-100-t9322#374076Verze : 2
cimbal
MOD
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-100
tloušťky a sklony pancíře
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-100-t9322#379404Verze : 2
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.