Název: Name: | SMK | |
Originální název: Original Name: | СМК | |
Kategorie: Category: | těžký tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Leningradský Kirovův závod, Leningrad / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.04.1939 | |
Osádka: Crew: | 7-8 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 55000 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 8750 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 8750 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3400 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3250 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 500 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 700 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,662 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Trup - čelo - 60-75 mm boky - 60 mm, záď - 55 mm, strop - 30 mm, dno - 20 - 30 mm Věže - čelo, boky, záď - 60 mm, strop - 30 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | GAM-34 BT(licence Izotta-Fraschini), čtyřdobý zážehový vodou chlazený dvanáctiválec do V o objemu 45 820 ccm | |
Výkon: Power: | 615 kW při 1850 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Mechanická převodovka 5+1, pneumatická suchá tříkotoučová třecí spojka, boční převodovky, pneumatické boční třecí spojky | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 34,5 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 15 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 280 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 230 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 37 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 30 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 4 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 1,1 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,7 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 1x 76,2 mm L11, 113 nábojů | |
Vedlejší: Secondary: | 1x 45 mm vz.32/38 K20, 300 nábojů 1x 12,7 mm DK/DŠK, 250 nábojů 3-4x 7,62 mm DT, 5733 nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Palivo - letecký benzin Palivové nádrže - 1400 litrů Radiostanice - 71-TK-3 Vnitřní pojítko - TPU-6a Motory GAM-34 byly používány i u dělových člunů typ 1124 a 1125 | |
Zdroje: Sources: | Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000 ru.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374078Verze : 0
cimbal
MOD
SMK
СМК (Сергей Миронович Киров)
V době Španělské občanské války se ukázalo, že v SSSR neexistuje tank, který by byl schopen prorážet opevněná postavení bráněná 37 a 45 mm protitankovými kanony. Jako reakce na to byly v roce 1938 vyvíjeny dvě vozidla v obou leningradských "Kirovských závodech" - SMK pod vedením ing. A. Ermolajeva (závod č. 100) a T-100 pod vedením ing. E.Paleje (závod č.185). SMK měl již modernější odpružení podvozku (torzní tyče), ale pořád konstruktéři zůstali věrni vícevěžové koncepci. Z původního návrhu třívěžového byla odstraněna zadní věž, takže světlo světa spatřil na jaře roku 1939 dvouvěžový prototyp STK s věžemi za sebou.
K pohonu 55 tunového monstra byl použit podobně monstrózní motor - upravený licenční dvanáctiválec GAM-34 BT používaný k pohonu dělových člunů o výkonu přes 800 HP. Výkon byl přenášen mechanickou pětirychlostní převodovkou přez pneumatickou hlavní spojku, pneumatické boční spojky a boční převodovky na zadní hnací kola, která poháněla 70 cm široké pásy. Vozidlo bylo i přes svou hmotnost obratné, ale spotřeba dosahovala hodnot přes 600 litrů leteckého benzínu na 100 km jízdy v terénu.
Z většiny svařované pancéřování o tloušťce až 75 mm odolávalo zepředu a z boku vozidla průbojným střelám do ráže 45 mm z jakékoliv vzdálenosti. Přední věž byla vyzbrojena tankovým kanonem ráže 45 mm vz.32/38 a kulometem DT, střední hlavní, o něco výše položená, kanonem ráže 76,2 mm vz.38/39 a kulometem DT. Další kulomet (12,7 mm DŠK) byl umístěn v rozměrném vyvažovači hlavní věže a kulometnou výzbroj doplňoval jeden DT v čelním pancíři a jeden protiletadlový na věnci jediného poklopu hlavní věže.
Osádku tvořilo 7-8 mužů.
Vyroben byl pouze jeden prototyp tohoto vozidla, jehož testování probíhalo od 30.04. do 01.08.1939, přednost do sériové výroby dostal modernější jednověžový KV.
S vypuknutím Zimní války s Finskem byl SMK společně s T-100 a KV zařazen do stavu 20.tankové brigády a přepraven do oblasti bojů. V jejich osádkách bylo i 5 odborníků z Kirovského závodu. Vozidla bojovala nejprve v oblasti Terioki a Raivola a po té měla prorazit finská opevnění v oblasti Summa. Stroj byl mnohokrát zasažen, ale finské 37 a 47 mm kanony nedokázaly způsobit zásadní poškození. Dne 19.12.1939 ale najel na výbušnou nástrahu, poškodil si podvozek a vozidlo se pod palbou nepodařilo vyprostit. Bylo odtaženo (prý několika tanky T-28) až v únoru dalšího roku po postupu fronty a převezeno do Kirovského závodu. Již nebylo opraveno.
Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
http://bronetehnika.narod.ru/
СМК (Сергей Миронович Киров)
V době Španělské občanské války se ukázalo, že v SSSR neexistuje tank, který by byl schopen prorážet opevněná postavení bráněná 37 a 45 mm protitankovými kanony. Jako reakce na to byly v roce 1938 vyvíjeny dvě vozidla v obou leningradských "Kirovských závodech" - SMK pod vedením ing. A. Ermolajeva (závod č. 100) a T-100 pod vedením ing. E.Paleje (závod č.185). SMK měl již modernější odpružení podvozku (torzní tyče), ale pořád konstruktéři zůstali věrni vícevěžové koncepci. Z původního návrhu třívěžového byla odstraněna zadní věž, takže světlo světa spatřil na jaře roku 1939 dvouvěžový prototyp STK s věžemi za sebou.
K pohonu 55 tunového monstra byl použit podobně monstrózní motor - upravený licenční dvanáctiválec GAM-34 BT používaný k pohonu dělových člunů o výkonu přes 800 HP. Výkon byl přenášen mechanickou pětirychlostní převodovkou přez pneumatickou hlavní spojku, pneumatické boční spojky a boční převodovky na zadní hnací kola, která poháněla 70 cm široké pásy. Vozidlo bylo i přes svou hmotnost obratné, ale spotřeba dosahovala hodnot přes 600 litrů leteckého benzínu na 100 km jízdy v terénu.
Z většiny svařované pancéřování o tloušťce až 75 mm odolávalo zepředu a z boku vozidla průbojným střelám do ráže 45 mm z jakékoliv vzdálenosti. Přední věž byla vyzbrojena tankovým kanonem ráže 45 mm vz.32/38 a kulometem DT, střední hlavní, o něco výše položená, kanonem ráže 76,2 mm vz.38/39 a kulometem DT. Další kulomet (12,7 mm DŠK) byl umístěn v rozměrném vyvažovači hlavní věže a kulometnou výzbroj doplňoval jeden DT v čelním pancíři a jeden protiletadlový na věnci jediného poklopu hlavní věže.
Osádku tvořilo 7-8 mužů.
Vyroben byl pouze jeden prototyp tohoto vozidla, jehož testování probíhalo od 30.04. do 01.08.1939, přednost do sériové výroby dostal modernější jednověžový KV.
S vypuknutím Zimní války s Finskem byl SMK společně s T-100 a KV zařazen do stavu 20.tankové brigády a přepraven do oblasti bojů. V jejich osádkách bylo i 5 odborníků z Kirovského závodu. Vozidla bojovala nejprve v oblasti Terioki a Raivola a po té měla prorazit finská opevnění v oblasti Summa. Stroj byl mnohokrát zasažen, ale finské 37 a 47 mm kanony nedokázaly způsobit zásadní poškození. Dne 19.12.1939 ale najel na výbušnou nástrahu, poškodil si podvozek a vozidlo se pod palbou nepodařilo vyprostit. Bylo odtaženo (prý několika tanky T-28) až v únoru dalšího roku po postupu fronty a převezeno do Kirovského závodu. Již nebylo opraveno.
Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
http://bronetehnika.narod.ru/
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#379201Verze : 0
cimbal
MOD
Reklama
SMK
Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
SMK
dvoupohledový nákres, pohled zboku a zhora
SMK
dvoupohledový nákres, pohled zepředu a zezadu
Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SMK
dvoupohledový nákres, pohled zboku a zhora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SMK
dvoupohledový nákres, pohled zepředu a zezadu
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374079Verze : 0
cimbal
MOD
Přikládám pěkný barevný řez
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#160925Verze : 0
SMK - původní projekt a pancéřování
Zdroj
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004
SMK
původní třívěžový projekt
SMK
tloušťka a sklony pancíře
Zdroj
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SMK
původní třívěžový projekt
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SMK
tloušťka a sklony pancíře
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#379401Verze : 0
cimbal
MOD
Reklama
.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Typ stroje | SMK |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1939 |
Autor | Ing. Radek "ICE" Panchartek |
Velikost při 300 DPI | A0 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#507277Verze : 0
ICE
MOD
Foto
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#28502Verze : 0
ICE
MOD
SMK
Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
SMK
čelní pohled, zkoušky 1939
SMK
pohled zezadu, zkoušky 1939
Zdroj
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SMK
čelní pohled, zkoušky 1939
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SMK
pohled zezadu, zkoušky 1939
URL : https://www.valka.cz/SMK-t9321#374080Verze : 0
cimbal
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.